بزرگ‌ترین کروکودیل دنیا 120 ساله شد+عکس

کاسیوس در سال 1984 توسط محیط‌بانان گرفته شد و تا امروز در محیطی تحت مراقبت بوده‌است؛ این تمساح که سرنوشت عجیب آن خبرساز شده‌است در سال‌های دور در مزرعه گاوداری مشکل ایجاد می‌کرد که در نهایت منجر به گرفتاری آن برای سال‌های سال شد.

بزرگ‌ترین کروکودیل دنیا 120 ساله شد+عکس

کاسیوس، بزرگترین کروکودیل جهان که در اسارت زندگی می کند، به تازگی 120 ساله شده‌است. به گفته دانشمندان، این حداقل سن تخمینی برای این جاور است.

تعیین سن کروکودیل بر اساس اندازه آن دشوار است. هنگامی که کروکودیل‌ها به سن بلوغ می‌رسند، سرعت رشد کروکودیل‌ها کاهش می‌یابد و در نهایت متوقف می‌شود. بزرگ‌ترین تمساح‌ها معمولاً آنهایی هستند که در جهش‌های ژنتیکی نامنظم رشد می‌کنند، گفتنی است که گونه‌های نر این جانور نسبت به ماده‌های آن‌ها بزرگ‌تر می‌شوند.

تودی اسکات، نگهبان کروکودیل‌ها که از کاسیوس در پارک کروکودیل مارین لند در جزیره گرین مراقبت می‌کند، به لایو ساینس، گفت:« هیچ راهی برای دانستن سن واقعی کاسیوس وجود ندارد، زیرا او در طبیعت به دنیا آمده است و سن فعلی آن فقط یک تخمین است."

در سال 1984، محققان کاسیوس را در مزرعه گاوداری در جنوب غربی داروین استرالیا، پس از شکایت صاحبان مزرعه مبنی بر از دست دادن دام‌ها، دستگیر کردند. حتی در آن زمان، زمانی که کاسیوس بین 30 تا 80 سال سن داشت، او بزرگترین تمساح بود که تا به حال در استرالیا زنده صید شده بود.

وب گفت:« نزدیک به 40 سال بعد و پس از 35 سال زندگی در جزیره گرین، تمساح عظیم الجثه همچنان در حال رشد است، "که برای یک کروک بزرگ غیرمعمول است" و "دانش جدی در مورد طول عمر" را در اختیار دانشمندان قرار می دهد.»

کاسیوس در دهه 1980 برای وب و همکارانش شکار سختی بود. تمساح های بزرگ هدف اصلی شکارچیان بودند، بنابراین محققان به ندرت فرصت مطالعه آنها را داشتند. وب گفت:« تمساح های بالغی که از دوره شکار جان سالم به در بردند بسیار محتاط بودند.»

5865726

منبع: خبر آنلاین
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار