اگر میخوای پوست صورتت توی 50 سالگی مثل 20 ساله ها باشه، این مطلب رو بخون

پوست زیبا و جوان برخی خانم های میانسال نشان دهنده ی روش های موثری است که برای جوانسازی پوستشان انجام میدهند پس با اطمینان میتوان از این ترفند ها استفاده کرد.

اگر میخوای پوست صورتت توی 50 سالگی مثل 20 ساله ها باشه، این مطلب رو بخون

هم مردان و هم زنان در مصر باستان به دنبال پیروی از یک روتین زیبایی بودند و از پوست و موی خود مراقبت می کردند و این کار را جزء ضروری ترین بخش های اقدامات خود در طول روز می دانستند. اگرچه بسیاری از ما می دانیم که مصریان باستان به خوبی از ظاهر خود مراقبت می کردند، اما ممکن است بسیاری از ما را شگفت زده کند که هنوز هم می توانیم از برخی از روش های زیبایی آن ها استفاده کنیم 

استفاده از شیر و عسل

ملکه زیبایی به نام کلئوپاترا از شیر و عسل برای جوان نگه داشتن پوست خود استفاده می‌ کرد که مواد در دسترسی هستند و یک ترکیب عالی را در اختیار شما قرار می دهد. عسل خواص ضدباکتریایی دارد که آکنه پوست را از بین می برد و شیر هم باعث آبرسانی و نرم شدن پوست می شود.

شیر و عسل

آرایش بر پایه روغن

مصریان باستان برای آراستن چشم ها و محافظت از آنها در برابر نور خورشید آرایش می کردند. آن ها از سایه چشم های ساخته شده از پودر مالاکیت مخلوط با روغن های گیاهی استفاده می کردند که بسیاری از شرکت ها اکنون هم محصولاتی را تولید می کنند که بر پایه روغن هستند. درواقع آرایش مبتنی بر روغن می تواند به شما کمک کند تا پوست خود را برای مدت طولانی تری جوان نگه دارید و ظاهری جذاب داشته باشید.

حنا برای مبارزه با شوره

در مصر باستان از حنا روی مو استفاده می کردند که هم یک رنگ موی طبیعی بود و هم از آنجایی که دارای خواص ضد قارچی است، می تواند به شما کمک کند تا از شر شوره سرتان خلاص شوید و از ریزش مو جلوگیری کنید؛ همچنین می تواند موهای شما را نرم و براق نگه دارد و از سفید شدن زودرس موها جلوگیری کند.

حنا برای مو

حمام خوشبو به جای دئودورانت

اگرچه تبلیغات در تلاش هستند تا ما را متقاعد کنند که استفاده از دئودورانت به صورت روزانه کمک می کند تا از بوی نامطبوع بدن جلوگیری کرد، اما انجام این کار در واقع می تواند باعث بوی بیشتر زیر بغل شود.

از آنجایی که اکثر ضد تعریق ها باکتری های زیر بغل را از بین می برند، باعث تکثیر باکتری های دیگر شده که ممکن است بوی قوی تری را به همراه داشته باشند. مصریان باستان برای جلوگیری از بوی نامطبوع بدن خود، استحمام معطر انجام می ‌دادند و از آنجایی که حمام کردن هیچ خطری برای سلامتی ندارد، ارزش امتحان کردن را دارد.

استفاده از روغن برای مبارزه با چروک ها

روغن خواص آبرسانی بسیار قوی دارد که در مصر باستان از آن برای جوان نگه داشتن پوست و جلوگیری از چروک استفاده می کردند؛‌ حتی اگر پوست چربی هم دارید، باید مرطوب کنندگی پوست را جزو اولویت‌ های خود قرار دهید و از روغن های طبیعی مثل روغن نارگیل استفاده کنید که باعث آبرسانی به پوست های چروک و جلوگیری از پیری زودرس می شود.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار