ویتامین| ویتامین برای پوست| ویتامین مقوی

۴ ویتامین ضروری برای پوست | با این ویتامین ها سن خود را کمتر نشان دهید +ویدئو

ویتامین های ضروری پوست به شکل مکمل غذایی در دسترس هستند، اما در محصولات مراقبت از پوست نیز یافت می‌شوند.

۴ ویتامین ضروری برای پوست | با این ویتامین ها سن خود را کمتر نشان دهید +ویدئو

ویتامین‌ ها مواد آلی کوچک هستند که در مقادیر کم به رشد و سلامت بدن کمک می‌کنند. بیشتر ویتامین‌ ها نمی‌توانند در بدن تولید شوند، بنابراین باید از طریق غذا یا مکمل‌ها وارد بدن شوند. هر ویتامین نقش خاصی در بدن دارد و کمبود آن می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی شود. ویتامین‌ ها به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند: محلول در چربی و محلول در آب که شامل A, D, C, B, K و... می‌شوند. اما مهمترین ویتامین ها برای پوست انسان کدامند؟ با ما همراه باشید.

اطمینان از دریافت ویتامین های کافی می تواند پوست فرد را سالم و جوان نگه دارد. تداوم در دریافت این مواد، می تواند در کاهش مواردی مثل  تیرگی های پوست، قرمزی، چین و چروک، ضایعات ناهموار و خشکی های بیش از حد کمک کننده باشد.

ویتامین های ضروری پوست به شکل مکمل غذایی در دسترس هستند، اما در محصولات مراقبت از پوست نیز یافت می‌شوند. 

اما کدام ویتامین ها برای پوست انسان مناسب است؟ ویدئوی زیر را ببینید.

 

خواص ویتامین C برای پوست صورت

 

برای بیان خواص ویتامین ها برای پوست اول از همه به ویتامین C می پردازیم که به دلیل دارا بودن خواص آنتی اکسیدانی، ضدسرطانی‌ و توانایی تولید کلاژن برای سلامت و زیبایی پوست از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

 

خواص ویتامین C برای روشن شدن پوست

 

یکی از بهترین خواص ویتامین سی برای پوست این است که به خوبی می تواند پوست را روشن، صاف و یک دست نماید. این ویتامین این کار را با جلوگیری از تولید ملانین انجام داده و با محو کردن تیرگی های پوست، به آن درخشش جوانی می‌ دهد.

 

برطرف کردن سیاهی و پف زیر چشم با ویتامین صورت

 

ویتامین ث این قدرت را دارد تا با پر کردن و آبرسانی ناحیه‌ زیر چشم، به هموار و صاف شدن آن کمک نماید. همچنین می تواند خطوط حلقوی اطراف چشم را هم کمرنگ کند.

 

بهترین ویتامین ها برای پوست؛ ۴ ویتامینی که معجزه می‌کند - چطور

 

خواص ویتامین C برای جلوگیری از شل شدن پوست 

 

دیگر خواصی که ویتامین C برای پوست دارد، این است که جلوی شل شدن پوست را می گیرد. حتما می دانید که زمانی پوست شل و افتاده می شود، که تولید کلاژن آن کاهش یافته باشد. ویتامین سی با تولید کلاژن به استحکام و انعطاف پذیری پوست کمک می کند و در نتیجه از شلی آن جلوگیری می نماید. به همین دلیل است که زمانی که بحث خواص ویتامین ها برای پوست مطرح است، ویتامین سی به عنوان یک ویتامین ضد پیری و راهی برای جلوگیری از شل شدن پوست بر سر زبان ها می آید.

 

بهبود آفتاب سوختگی با ویتامین C

 

دیگر فایده ای که ویتامین C برای پوست دارد، این است که باعث بهبود آفتاب سوختگی می شود. دلیل آن هم این است که این ویتامین سرعت تولید و تکثیر سلول‌ها را بیشتر می‌کند. این امر باعث می‌ شود سلول‌ های جدید سالم با سلول‌ های آسیب دیده جایگزین شوند و خیلی زود آفتاب سوختگی بهبود یابد. ویتامین ث همچنین به خوبی می تواند قرمزی پوست را هم برطرف نماید.

 

برای بهره بردن از خواص ویتامین C برای پوست به راحتی می توانید از موادی همچون فلفل قرمز، توت فرنگی، بروکلی، نخودفرنگی، گریپ فروت، گل کلم، کلم پیچ و…. به صورت خوراکی استفاده کنید.

 

اگر می‌خواهید که از خواص ویتامین C  برای پوست به صورت موضعی هم بهره ببرید، باید از کرم ها و سرم هایی که حاوی این ویتامین هستند، استفاده کنید. ویتامین C در کرم های ضدپیری و مرطوب کننده به وفور یافت می شود.

 

ویتامین های مورد نیاز پوست کدامند؟ - دکتر رادا خانیان

 

خواص ویتامین A؛ ویتامین پوست صورت

 

امکان ندارد بحث خواص ویتامین ها برای پوست مطرح باشد و نام ویتامین A به گوش نخورد. ویتامین آ خواص متعددی برای پوست دارد که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

 

جلوگیری از پیری زودرس با ویتامین A

 

یکی از مهم ترین خواص ویتامین آ برای پوست این است که می تواند از ایجاد چین و چروک و پیری زودرس پوست جلوگیری نماید. وجود عناصری همچون رتینول و رتینوئیک اسید در ترکیبات این ویتامین به آن قدرت می دهد تا با علائم اولیه پیری مبارزه کنند.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار