کاهش وزن| کاهش وزن فوری| کاهش وزن اصولی

کاهش وزن فوری چه بلایی سر بدن می آورد؟ | عوارض باورنکردنی کاهش وزن فوری

طبیعتاً لاغری در سریع‌ترین زمان ممکن عوارضی را هم به همراه دارد

کاهش وزن فوری چه بلایی سر بدن می آورد؟ | عوارض باورنکردنی کاهش وزن فوری

کاهش وزن یکی از دغدغه های جدی افراد چاق است که می تواند روی ذهنیت آنها تاثیر بگذارد و همواره برای آنها دلمشغولی ایجاد کند. بسیاری از افراد به قصد تناسب اندام و سلامتی به سراغ کاهش وزن می روند. با این حال کاهش وزن به هیچ وجه کار راحتی نیست و نیاز به قرار گرفتن در شرایط دشواری دارد. برای کاهش وزن راه های مختلفی وجود دارد که برخی از آنها در شاخه کارهایی قرار می گیرد که باید انجام داد و برخی دیگر انجام ندادن برخی کارهاست. در ادامه درباره راه های کاهش وزن و عوارض وزن کم کردن فوری خواهید خواند.

طبیعتاً لاغری در سریع‌ترین زمان ممکن عوارضی را هم به همراه دارد، به همین دلیل است که حتی شما با جراحی اسلیو معده یا بای پس معده حدود ۶ ماه الی ۱ سال طول می‌کشد که به وزن دلخواه‌تان برسید. چرا که سرعت بالای کاهش وزن در حفظ سلامتی بدن تاثیر نامطلوب می‌گذارد.

کاهش وزن آهسته و پیوسته خطر کمتری برای سلامتی داشته و تقریباً کاهش نیم الی یک کیلو وزن در هفته ایمن خواهد بود. عوارض لاغری سریع عبارتند از:

تحلیل عضله

کاهش متابولیسم با لاغری فوری

کمبودهای تغذیه‌ای

سنگ کیسه صفرا

ریزش مو

کم آبی بدن

بهترین راه کاهش وزن چه راهی‌ است؟

برای پایین آوردن وزن صبور باشید، این جمله نکته کلیدی کاهش وزن و رسیدن به وزن مطلوب است. هرچه هنگام پایین آوردن وزن‌تان آهسته و پیوسته پیش بروید، در ادامه در عدم بازگشت وزن و ثابت نگهداشتن وزن خود موفق‌تر خواهید بود. کاهش وزن تنها داشتن یک رژیم یا یک برنامه غذایی نیست، برای داشتن وزن ایده‌آل شما باید سبک زندگی سالم داشته باشید. برای داشتن سبک زندگی سالم، باید از یک الگوی تغذیه‌ای سالم و فعالیت بدنی منظم پیروی کنید. در نهایت پس از رسیدن به وزن ایده‌آل‌تان ابداً بازگشت به سبک زندگی سابق را در پیش نگیرید و به تغذیه‌ی سالم و فعالیت بدنی منظم خود ادامه بدهید.

بهترین روش کاهش وزن چیست؟

چطور وزن خود را پایین بیاوریم؟

این سؤال یکی از پرچالش‌ترین سوالات مطرح شده در دنیا است، برای اینکه وزن خود را پایین بیاورید می‌توانید از موارد زیر استفاده کنید.

لاغری با روزه‌داری

رژیم فستینگ یا همان روزه‌داری یک الگوی غذایی است که شامل روزه‌های منظم کوتاه مدت و مصرف وعده‌های غذایی در بازه‌ی زمانی کوتاه‌تر از روز است. طبق تحقیقات ۲۴ هفته پس از شروع روزه‌داری و فستینگ طول می‌کشد تا تاثیر آن را ببینید. یکی از رایج‌ترین روش های روزه داری این است که شما یک روز در میان فستینگ خود را رعایت کنید، به این صورت که یک روز همانند روزهای عادی غذا بخورید و روز دیگر فستینگ را رعایت نمایید. در روشی دیگر شما در دو روز نامتوالی هفته ناشتا هستید و بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ کالری مصرف می‌کنید و در روزهای دیگر هفته به صورت نرمال غذا خواهید خورد.

و در آخر روش ۱۶:۸، در این روش شما پس از بیدار شدن فرآیند روزه‌داری خود را آغاز می‌کنید. ۱۶ ساعت این روزه‌داری ادامه داشته و به مدت ۸ ساعت می‌توانید غذا بخورید. بعد از پایان ۸ ساعت، مجدد دوره‌ی ۱۶ ساعته شما آغاز خواهد شد و این چرخه تکرار می‌شود.

ورزش و رژیم غذایی

حواستان به ورزش و رژیم غذایی‌تان باشد. اگر می‌خواهید وزن خود را با ورزش پایین بیاورید، باید به تمام چیزهایی که در طول روز می‌خورید آگاه باشید. اگر فکر می‌کنید فراموش می‌کنید بهتر است همه چیز را در یک دفتر یا برنامه غذایی آنلاین یادداشت کنید. مطمئن باشید که بین کاهش وزن و دفعات پیگیری غذا و ورزش کردن رابطه مثبتی وجود دارد.

آگاهانه غذا بخورید

خوردن آگاهانه تمرینی است که به مکان غذاخوردن خود هم توجه خواهید کرد، توجه به این مسائل کوچک اما پر اهمیت به شما کمک می‌کند تا هم از وعده‌های غذایی خود لذت ببرید و هم وزن سالمی داشته باشید. تکنیک های مهم و آگاهانه‌ی غذا خوردن:

  • برای صرف غذا حتماً پشت میز بنشینید.
  • هنگام غذا خوردن از عواملی که حواس شما را پرت می‌کنند دوری کنید، مانند تلویزیون و تلفن همراه
  • آرام و آهسته غذا بخورید.
  • انتخاب غذایی مناسب داشته باشید.
  • در وعده‌های صبحانه پروتئین مصرف کنید.
  • مصرف شکر و کربوهیدرات‌های تصفیه شده را به حداقل برسانید.
  • غذاهای حاوی فیبر زیاد مصرف کنید.

نکات مهم برای کاهش وزن فوری

بهترین روش کاهش وزن چیست؟

قبل از هرچیز باید بدانید که لاغری سریع تنها همزمان با رژیم غذایی و وزرش مداوم اتفاق خواهد افتاد، در غیر این صورت لاغری سریع بدون جراحی معده امکان‌پذیر نخواهد بود. لازم است به این نکته هم اشاره شود که در صورت انجام عمل اسلیو معده یا بای پس معده نیز شما نیاز به داشتن تغذیه سالم و آگاهانه در کنار ورزش مداوم خواهید داشت. یک سری نکات کوتاه و مؤثر برای کاهش وزن:

  • قبل از حضور در مهمانی‌ها، چیزی بخورید.
  • وعده‌های غذایی خود را تغییر بدهید.
  • یک دفترچه یا برنامه آنلاین برای ثبت وعده‌های غذایی‌تان داشته باشید.
  • مصرف نوشیدنی‌های قندی را تا حد بسیار زیادی محدود کنید.
  • خواب منظم و کافی داشته باشید.
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار