اخاذی با تقلید صدای دختران؛ گروگانگیر دستگیر شد

بنا بر اعلام رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ پایتخت گروگانگیر قلابی که با تقلید صدای دختران خانواده‌ها اقدام به اخاذی از آنان کرده بود، دستگیر شد.

اخاذی با تقلید صدای دختران؛ گروگانگیر دستگیر شد

سرهنگ علی ولیپور گودرزی در این‌باره گفت: چندی قبل مرد جوانی به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه و اعلام کرد که چند روز پیش فردی با شماره ناشناس به موبایلش زنگ زده و با تقلید صدای دخترش مدعی شد که او به گروگان گرفته شده و اگر ۵۰۰ میلیون تومان طلا برایش ارسال نکند دخترش را خواهد کشت. این فرد که به گفته خودش بسیار ترسیده بود طلاها را در مدت زمانی کوتاهی تهیه و برایش در کرج  ارسال کرده اما ساعتی بعد فرزندش به خانه آمد و عنوان کرده که در طول روز کلاس زبان بوده و به گروگان گرفته نشده است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: بنابر حساسیت موضوع کارآگاهان وارد عمل شدند و با بررسی‌های خود متوجه شدند که یک مرد جوان با تقلید صدای دخترانه اقدام به این اعمال مجرمانه کرده و در این زمینه سابقه‌دار است. در تحقیقات انجام شده مشخص شد که متهم از چند خانواده دیگر نیز با همین شگرد کلاهبرداری کرده است.

وی ادامه داد:‌ کارآگاهان در نخستین‌گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و اقدامات اطلاعاتی هویت اصلی و مخفیگاه متهم را در کرج شناسایی کرده و متوجه شدند که مرد جوان قصد دارد تا طلاهای سرقتی را به فروش برساند. کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی راهی مخفیگاه متهم شده و او را در یک عملیات منسجم دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

ولیپور گودرزی با اشاره به انجام بازجویی از متهم دستگیر شده، افزود:‌ متهم پس از انتقال به پایگاه یکم پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از مالباخته و چند خانواده دیگر در شمال تهران، با شگرد تقلید صدای دخترانه تحت عنوان گروگان گرفته شدن فرزند خانواده اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه متهم با اجرای نقشه قبلی و دقیق این اقدام را انجام داده بود، گفت:‌این فرد به تازگی از زندان آزاد شده و دوباره دست به این اقدام زده بود. در حال حاضر با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهم برای کشف جرائم احتمالی و شناسایی سایر شکات دیگر در اختیار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی قرار دارد.

 

منبع: ایسنا
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار