زردچوبه

دندان دردتان را با زردچوبه درمان کنید! | خواص زردچوبه برای دندان درد

زردچوبه علاوه بر جنبه ی خوراکی به درمان عفونت دندان هم کمک میکند.

دندان دردتان را با زردچوبه درمان کنید! | خواص زردچوبه برای دندان درد

زردچوبه علاوه بر جنبه ی خوراکی که دارد در درمان بسیاری از دردها تاثیر گذار است. زردچوبه ادویه ی بسیار محبوبی است که در سراسر جهان از آن استفاده میکنند. و خاصیت درمانی و گیاهی زردچوبه بارها و بارها ثابت شده! سوالی که پیش میاید این است که زردچوبه چگونه به دندان درد کمک میکند؟ 

آیا استفاده از زردچوبه برای دندان‌ها فایده ای دارد؟

مشکلات دندانی زیادی وجود دارد که باعث التهاب می‌شود. دو مورد از رایج ترین آنها التهاب لثه و بیماری پریودنتال است. ژنژیویت یک بیماری لثه است که در آن قرمزی و سوزش دارید. بیماری پریودنتال که پریودنتیت یا بیماری لثه نیز نامیده می‌شود، زمانی است که بافت نرم دهان شما عفونی شده و ملتهب می‌شود. یک مطالعه نشان داد که خمیر دندان زردچوبه می‌تواند پلاک و التهاب را کاهش دهد. می‌توان از آن هم برای درمان و هم برای پیشگیری از التهاب استفاده کرد.

همچنین نشان داده شده است که زردچوبه حضور باکتری‌هایی که باعث ایجاد پوسیدگی می‌شوند را کاهش می‌دهد. روشی وجود دارد که به طور محافظتی دندان‌ها را در برابر پوسیدگی می بندد که به آن سیلانت حفره‌ای و فیشور سیلانت می‌گویند. استفاده از زردچوبه در ترکیب با این پیت و فیشور سیلانت درمان بسیار موثری برای پوسیدگی بوده است.

 

زردچوبه به دلیل ماده ضد التهابی که در خود دارد، دارای خواص کاهش دهنده درد و التهاب قوی است. برای استفاده از زردچوبه برای دندان درد روش های زیادی می باشد. شما می توانید آن را در مواد غذایی خود بریزید و مصرف کنید و یا از مکمل های زردچوبه استفاده کنید در ادامه به روش های استفاده میپردازیم :

خمیر زردچوبه

همچنین می توانید یک قاشق چایخوری زردچوبه را با مقدار کمی آب به شکل خمیر درست کنید و آن را روی یک پنبه قرار دهید. سپس پنبه اغشته به خمیر زردچوبه را روی دندان خود نگه دارید.

خمیر زردچوبه و خردل

اگر می خواهید التهاب لثه را کاهش دهید می توانید از خمیر زردچوبه و خردل استفاده کنید و روی لثه خود بمالید. برای انجام این کار ۱ قاشق چایخوری زردچوبه را به همراه نصف قاشق چایخوری نمک و نصف قاشق چایخوری روغن خردل مخلوط کنید و آن را به شکل خمیر در آورید. سپس این خمیر را روی پنبه بمالید و آن را روی محل درد قرار دهید. در زمان استفاده اگر بزاق در دهان جمع شد آن را بیرون بریزید و به مدت نیم ساعت از نوشیدن آب و مایعات خودداری کنید.

دهانشویه زردچوبه

با جوشاندن پودر زردچوبه ، میخک و آب می توانید دهان شویه زردچوبه ایجاد کنید. این دهانشویه علاوه بر کمک به درمان التهاب لثه و بیماری های پریودنتال، می تواند به طور کلی به کاهش التهاب و درد کمک کند. اطمینان حاصل کنید که مخلوط قبل از استفاده خنک شود و به زردچوبه و میخک حساسیت نداشته باشید.

عفونت دندان و لثه را درمان می‌کند.

زردچوبه به عنوان یک ضد باکتری شناخته می‌شود. این ماده شگفت‌انگیز می‌تواند برای کاهش عفونت در مجاری ریشه استفاده شود. با این حال، این مورد یک استفاده آزمایشی و موقت از درمان زردچوبه برای دندان است و به عنوان درمانی قطعی برای کانال ریشه آلوده شده توصیه نمی‌شود.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار