خط نشان باشگاه نساجی برای پرسپولیس و علیرضا حقیقی

مدیرعامل باشگاه نساجی می گوید این تیم با همه توان خود برابر پرسپولیس به میدان خواهد رفت.

خط نشان باشگاه نساجی برای پرسپولیس و علیرضا حقیقی

نساجی مثل تیمی است که با تک‌ماده در لیگ برتر مانده است. آنها با حمید مطهری در سراشیبی سقوط بودند و در این هفته‌ها هم نتوانستند کاری از پیش ببرند. بااین‌حال تیم‌های نفت مسجدسلیمان، صنعت نفت و مس کرمان آنقدر ضعیف ظاهر شدند که نساجی در لیگ برتر ماند.

میزبانی با همه ظرفیت

درحالی‌که اخبار مربوط به بازی نساجی و پرسپولیس را دنبال می‌کردیم و پیگیر خبر مقدمات جشن قهرمانی احتمالی در قائمشهر بودیم، ناگهان اخباری مبنی‌بر احتمال میزبانی تیم نساجی در این بازی خاص در شهری دیگر مطرح شد. خبر آمد احتمال این وجود دارد که بازی پرسپولیس و نساجی در استانی غیر از مازندران برگزار شود. این خبر چندان عجیب و غیرمنتظره نبود؛ چراکه نساجی به‌دلیل کم‌لطفی مسئولان شهری و استان بارها از عدم میزبانی لطمه خورده و ممکن بود این بار هم چنین اتفاقی رخ دهد. خبر اما بسیار مهم بود اگر نساجی نخواهد، نتواند یا نگذارند در این بازی میزبان باشد، حواشی در اطراف بازی حساس و پایانی فصل بالا می‌گرفت.

پرسپولیس به‌عنوان صدرنشین فعلی لیگ برتر برای قهرمانی در این فصل نیاز به یک برد مقابل نساجی دارد و این یعنی اوج هیجان! از طرفی آیا ورزشگاه وطنی شرایط میزبانی این بازی و برگزار جشن احتمالی قهرمانی را دارد؟ ضمن اینکه ظرفیت ورزشگاه وطنی کم و البته محدود است و قطعا نمی‌تواند پذیرای حجم زیاد تماشاگر در این بازی حساس باشد. بدون شک هواداران زیادی نه در قائمشهر که از شهرهای مختلف برای تماشای این بازی به ورزشگاه می‌آیند و این استادیوم با گنجایش محدود نمی‌تواند پذیرای همه آنها باشد. این را بگذارد درکنار موقعیت مکانی ورزشگاه در سطح شهر. بازی که تمام شود بدون‌شک هواداران به خیابان‌ها خواهند آمد و ممکن است برخی مسیرها مسدود شوند. مسئولان شهری برای این مهم چه کرده‌اند؟ همه این سوالات بهانه‌ای بود تا شایعه عدم میزبانی نساجی قوت بگیرد یا حداقل این شایعه مطرح شود که ممکن است بازی بدون تماشاگر باشد!

اما وقتی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت که برای جشن قهرمانی دو کاروان به کرمان و قائمشهر می‌روند، دیگر این شایعه رنگ باخت. در همین رابطه با ایزد سیف‌الله‌پور، مدیرعامل باشگاه نساجی گفت‌وگو کردیم. او به «فرهیختگان» اطمینان داد بازی در قائمشهر برگزار می‌شود و مقدمات میزبانی از این بازی بدون هیچ ایرادی فراهم است. سیف‌الله‌پور گفت: «ما میزبان این بازی هستیم و بازی باید در زمین ما برگزار شود. هیچ صحبتی حتی درمورد انتقال میزبانی این بازی به شهر دیگر یا بدون تماشاگر برگزار کردن بازی نشده است. ما طبق روال معمول در زمین خودمان بازی می‌کنیم، میزبان تماشاگران‌مان هستیم و ۱۰ درصد هم به تماشاگران میهمان اختصاص خواهیم داد. لطفا نگران اتفاقات بعد از بازی در سطح شهر نباشید. مردم قائمشهر مردمی منطقی و فهیم هستند و وقتی قهرمانی برای تیم‌شان اهمیتی نداشته باشد، کاری به دیگران ندارند. در این بازی هم چه جشن قهرمانی در قائمشهر برگزار شود و چه نشود به حال ما فرقی نمی‌کند، از این رو تماشاگران‌مان هم واکنشی به آن ندارند. آنها فقط تیم خودشان را تشویق می‌کنند.»

حقیقی زیر ذره‌بین

اگر نگاهی به سایت‌های هواداری یا واکنش‌های هواداران در این چند روز کرده باشید، مشخص است که هواداران نساجی نگران وضعیت تیم‌شان و بدون توجه به شرایط پرسپولیس خواهان پیروزی آن هستند. بااین‌حال حضور دروازه‌بانی باتجربه چون علیرضا حقیقی که از قدیمی‌های تیم پرسپولیس محسوب می‌شود در همین بحث‌های هواداری حواشی را به‌همراه داشته است. حقیقی که هفته قبل در بازی با تراکتور یکی از بهترین روزهای خود را سپری کرد و با ۱۱ سیو موفق عملکردی تاریخی از خود به‌جا گذاشت در دقایق پایانی غافلگیر شد. البته او در بسیاری از بازی‌ها نیز ناموفق بوده و گاهی چنان واکنش‌هایی نشان می‌دهد که تعجب می‌کنیم زمانی دروازه‌بان تیم ملی بوده است.

حقیقی اگر در این بازی مرتکب اشتباه شود یا حرکات عجیب و غیرقابل‌پیش‌بینی انجام دهد، قطعا اتهام می‌خورد. از طرفی می‌تواند مقابل تیم سابقش بمب‌ انگیزه باشد. مدیرعامل باشگاه نساجی در این مورد به ما گفت: «از نظر من حقیقی یکی از بهترین دروازه‌بان‌های ۱۰ سال اخیر ایران است. او در ۲ جام‌جهانی حضور داشته و زحماتش را برای نساجی کشیده و اثبات شده است. این برچسب‌ها به او نمی‌چسبد. او همیشه بمب‌ انگیزه است و در بازی با استقلال و پرسپولیس پرانگیزه‌تر هم ظاهر می‌شود. قطعا بازیکنی که نان این باشگاه را می‌خورد، نمی‌گذارد این نان مشکل‌دار باشد. اصلا این چه حرفی است که اخیرا باب شده؟ اگر بازیکنی به تیمش خیانت کند قبل از هرکسی خودش صدمه می‌بیند؛ چراکه دیگر تیم‌ها می‌بینند او که به تیم خودش رحم نکرده به آنها هم رحم نخواهد کرد و این‌طوری است که آینده فوتبالی‌اش نابود می‌شود.»

شیشه عمر هرناندز دست یحیی

در چنین شرایطی وضعیت سرمربی تیم نساجی نیز در ابهام است. هرناندز که جای مطهری آمده هنوز نتوانسته رضایت مدیران این باشگاه را جلب کند. شاید درظاهر شاهد حمایت آنها هستیم ولی سیف‌الله‌پور و رضا حدادیان به‌خوبی می‌دانند این مربی با آنچه در ذهن می‌پروراندند، متفاوت است. آنها تصور می‌کردند مورایسی دیگر یا حتی یک خمز جدید در راه است اما او انتظارات را برآورده نکرد. از این رو بازی با پرسپولیس شاید پایان راه این مربی باشد. اگر نساجی در این بازی شکست بخورد، بهانه خوبی به دست مدیران این باشگاه می‌دهد تا او را برکنار کنند، همان‌طور که اگر موفق به شکست پرسپولیس شود توپ هم تکانش نخواهد داد! این احتمالات وقتی قوت می‌گیرد که شایعه مذاکره پیشنهاد ساکت الهامی به نساجی مطرح می‌شود اما فعلا بعید است این اتفاق رخ دهد؛ چراکه هم تیم هوادار این موضوع را در گفت‌وگو با «فرهیختگان» تکذیب کرد و هم آنچه بین باشگاه نساجی و الهامی رخ داد فراموش‌نشدنی است.

در این مورد از مدیرعامل باشگاه نساجی پرسیدم که گفت: «الهامی برای ما قهرمانی آورد و در بازی اخیر در ورزشگاه هم با حمایت باشگاه به‌خوبی تشویق شد اما مذاکره‌ای با او نداشتیم و به او هیچ پیشنهادی ندادیم؛ چراکه ما مربی داریم و الهامی هم مربی تیم دیگری است. از این رو دور از اخلاق است که بخواهیم اقدامی کنیم. باشگاه نساجی همیشه به تعهداتش پایبند است و ما هنوز تصمیمی برای فصل بعد نگرفتیم؛ چراکه همه تمرکز ما روی تک‌بازی باقی‌مانده لیگ و رقابت‌های حذفی است.»

 وی با اشاره به اینکه تیمی خصوصی هستند، ادامه داد: «خیلی‌ها به وضعیت و شرایط تیم ما ایراد می‌گیرند اما ما تیمی خصوصی هستیم چه توقعی از ما با این همه مشکل دارید؟ تیم نساجی را یک نفر می‌چرخاند درحالی‌که دولت در اداره تیم‌هایش مانده است، پس در مقایسه با آنها بد کار نکردیم. ما همین حالا هم بدهی نداریم. بودجه و تراز مالی‌مان مشخص است و امکانات تیم از هر نظر فراهم است. بله، ما نتوانستیم با دولتی‌ها و صنعتی‌ها رقابت کنیم اما با تمام سلول‌های بدن‌مان در بازی با پرسپولیس به میدان می‌رویم و برای شرافت‌مان بازی می‌کنیم. ما در بازی با پرسپولیس کاری می‌کنیم که بعد از بازی همه بگویند دم‌تان گرم!

منبع: همشهری آنلاین
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار