علی دایی | علی دایی استوره

علی دایی سیاه پوش شد | کلیپ احساسی از علی دایی در مراسم عزاداری

علی دایی در مراسم احیا ماه مبارک رمضان سال 1401 در مسجد اردبیلی‌های مقیم تهران حضور داشت و در آنجا به سینه زنی و عزاداری پرداخت.

علی دایی سیاه پوش شد | کلیپ احساسی از علی دایی در مراسم عزاداری

علی دایی استوره فوتبال ایران است؛ علی دایی به عنوان آقای گل انتخاب شد. علی دایی نه تنها در فوتبال؛ بلکه در عرصه تحصیلات نیز یکی از استوره ها بوده است، علی دایی در دانشگاه شریف تحصیل کرده است. در ادامه جدیدترین اخبار از علی دایی را باهم مشاهده خواهیم کرد.

علی دایی در مراسم احیا ماه مبارک رمضان سال 1401 در مسجد اردبیلی‌های مقیم تهران حضور داشت و در آنجا به سینه زنی و عزاداری پرداخت.

بیوگرافی علی دایی

علی دایی پیشکسوت و اسطوره جهانی فوتبال ایران یک بهاری کامل است او در اولین روز از اولین ماه فصل بهار و سال 1348 بدنیا آمد. علی دایی در محله جیرال و خانواده ای پرجمعیت به دنیا آمد. علی دایی دارای چهار برادر است و از نعمت خواهر محروم می باشد.علی دایی همانگونه که در فوتبال به عنوان یک اسطوره شناخته می شود در زندگی شخصی و تحصیلات نیز همپای ورزش به موفقیت هایی دست یافته است.علی دایی سال 1366 در دانشگاه شریف پذیرفته شد علی دایی سفری به آمریکا داشته است

فعالیت‌های علی دایی

علی دایی سرمربی کنونی فوتبال، بازیکن فوتبال بازنشسته، تجارت‌پیشه و کارآفرین ایرانی است. او مٶسس و مدیرعامل شرکت پوشاک ورزشی دایی است. دایی بهترین گلزن تیم ملی و یکی از بهترین مهاجمان تاریخ جام ملت‌های آسیا به شمار می‌رود که در دوران حرفه‌ای فوتبال خود با زدن ۱۰۹ گل در ۱۴۹ بازی ملی، رکورد بیشترین گلِ زده در بازی‌های ملی فوتبال مردان جهان را به‌دست آورد.

علی دایی

ازدواج علی دایی

علی دایی بعد از فوت پدرش در سال 81 با دختری بنام مریم که از آشنایان دورشان بود ازدواج کرد و صاحب دختری بنام دنیز شد اما این وصلت سرانجام بعد از مدت کوتاهی به طلاق منجر شد. دنیز به همراه مادرش سالهاست در آمریکا زندگی می کند.

علی دایی در اول بهمن ماه ۱۳۸۳ برای دومین بار ازدواج کرد و در سال ۱۳۸۴ در خصوص شیوه آشنایی با همسر علی دایی و خصوصیات شریک زندگیش گفت: همسرم از آشنایان دور خانوادگی ما می باشد، مادرش اردبیلی و پدرش تبریزی است و بزرگ شده تهران می باشد. مشخصات کامل یک دختر آذربایجانی را دارد و لیسانس صنایع غذایی می باشد، او هشت سال از من کوچک تر است.

دومین فرزند علی دایی در سال ۱۳۸۸ به دنیا آمد. دختری با نام نورا که علی دایی به وی بسیار علاقه دارد و می گوید:دوست دارم نورا به همه چیز برسد. 

علی دایی فوتبال حرفه ای خود را از تیم استقلال اردبیل شروع کرد و سپس به تیم بانک تجارت رفت و از آنجا به تیم ملی ایران دعوت شد و در نهایت به باشگاه تیم پرسپولیس تهران پیوست و فوتبال خود را در این تیم ادامه داد. به خاطر عملکرد خوب علی دایی در تیم ملی و تیم پرسپولیس پیشنهادهای زیادی از تیم های خارجی دریافت کرد.

وی بعد از بازی برای تیم های السد قطر و آرمنیابیله فلد آلمان، به عنوان اولین بازیکن ایرانی در تیم بایرن مونیخ آلمان بازی کرد و همراه این تیم موفق به قهرمانی در بوندسلیگا شد. سپس بعد از بازی در تیم های هرتابرلین و الشباب امارات دوباره به تیم سابق خود، پرسپولیس تهران برگشت و با این تیم در سال ۱۳۸۲ عنوان آقای گل لیگ برتر ایران را کسب نمود. علی دایی در ۱۴۹ بازی ملی که داشت، بیش از از ۱۰۰ گل ملی به ثمر رساند و لقب بهترین گلزن جام ملت های آسیا در سال ۱۹۹۶ را دریافت کرد. وی همچنین به عنوان بهترین گلزن در بازی های آسیایی ۱۹۹۸ بانکوک و بازیکن سال آسیا در سال ۱۹۹۹ نیز شناخته شد.

علی دایی

بهترین بازی‌های ملی علی دایی

بازی ایران در برابر کره جنوبی، در مسابقات جام ملتهای آسیا ۱۹۹۶، که علی دایی ۴ گل به ثمر رساند.

بازی ایران در مقابل استرالیا، در مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۸، که علی دایی در این بازی یک پاس گل تاثیرگذار داد.

بازی ایران در مقابل آمریکا، در جام جهانی ۱۹۹۸، که علی دایی در این بازی یک پاس گل تاثیرگذار داد.

بازی ایران در مقابل آلمان، در جام جهانی ۱۹۹۸.

بازی ایران در مقابل ژاپن، در سال ۱۳۷۸.

بازی ایران در مقابل لبنان، در سال ۱۳۸۲، که علی دایی رکورد فرانک پوشکاش را شکست.

بازی ایران در مقابل لائوس، در سال ۱۳۸۳، که با ۴ گل او در این بازی، تعداد گل‌های ملی علی دایی، از مرز ۱۰۰ گل ملی گذشت.

بازی ایران در مقابل کاستاریکا، در سال ۱۳۸۵، که علی دایی، رکورد جاودانه ۱۰۹ گل ملی در فوتبال، را به نام خود و کشورش ثبت کرد.

علی دایی

 بهترین بازی‌های باشگاهی علی دایی

بازی هرتا برلین آلمان در مقابل چلسی انگلستان، در مسابقات جام قهرمانان باشگاه‌های اروپا ۱۹۹۹-۲۰۰۰، که در این بازی علی دایی دو گل به ثمر رساند.

بازی هرتا برلین آلمان در مقابل آث میلان ایتالیا، در مسابقات جام قهرمانان باشگاه‌های اروپا ۱۹۹۹-۲۰۰۰، که در این بازی علی دایی یک گل به ثمر رساند.

علی دایی

جنجال کراوات‌بستن علی دایی؟

اگرچه حضور دایی در این مراسم با واکنش‌های مثبتی همراه بود و بسیاری از آن به‌عنوان یک دستاورد و افتخار بزرگ یاد کردند ولی این حضور چندان بدون حاشیه هم نبود. به‌تازگی شایعه شده که ملاقات علی دایی با سفیر ایران در قطر بحث‌برانگیز شده و دلیل بحث پیش‌آمده بین این دو نفر، کراوات‌بستن علی دایی است! مشخص نیست چنین شایعه‌ای چطور شکل گرفته ولی یکی، دو عکاس ایرانی حاضر در مراسم این موضوع را تأیید کرده و گفته‌اند قبل از شروع رسمی مراسم چنین بگومگویی صورت گرفته و نهایتا دایی نه‌تنها استقبالی نکرده بلکه بدون دست‌دادن با سفیر ایران در قطر، از او جدا شده تا ناراحتی‌اش را نشان دهد. این شایعه در شرایطی مطرح شده که علی دایی نه برای اولین بار به‌عنوان نماینده ایران در مراسمی خارجی شرکت کرده و نه برای اولین بار است که در چنین مراسمی کراوات بسته است. البته بعد از مطرح‌شدن چنین موضوعی هر دو طرف، هم سفیر ایران در قطر و هم علی دایی این موضوع را تکذیب کرده‌اند.

حمیدرضا دهقانی، سفیر ایران در قطر در واکنش به شایعاتی مبنی بر اختلاف او با علی دایی در جریان سفر دایی به قطر برای شرکت در مراسم قرعه‌کشی جام جهانی 2022، در صفحه توییتر شخصی خود نوشت: «چنانکه قبل از مراسم، در پست اینستاگرامی اعلام کردم، حضور علی آقای دایی در مراسم قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر افتخاری ملی بود. فرصت دیدار با ایشان فراهم نشد، اما شایعاتی منتشر شده که از اساس دروغ است. به نظرم دروغ سیزده می‌باشد». علی دایی هم در گفت‌وگوی کوتاهی که با تابناک داشته این موضوع را تکذیب کرده است: «سال‌هاست در چنین برنامه‌هایی از سوی فدراسیون جهانی دعوت می‌شوم و این حرف‌وحدیث‌ها را هم الان از شما می‌شنوم و البته برایم تازگی ندارد. اگر چنین چیزی بود، خودم می‌گفتم اما حقیقت ندارد».

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار