دکوراسیون | دکوراسیون باکلاس | دکوراسیون داخلی

این کارها خونت رو بی کلاس نشون میده! | نکاتی در مورد دکوراسیون خانه که باید بدانید + فیلم

با دانستن این نکات اجازه ندهید خانه‌تان از نظر چیدمان و دکوراسیون بی‌کلاس به نظر برسد.

این کارها خونت رو بی کلاس نشون میده! | نکاتی در مورد دکوراسیون خانه که باید بدانید + فیلم

متأسفانه، این باور غلط وجود دارد که برای تغییر دکوراسیون با بودجه پایین و هزینه کم، الزاماً باید به دنبال وسایل ارزان رفت. با انتخاب‌های به ظاهر صرفه‌جویانه و ارزان نه تنها ارزش خانه خود را بالا نبرده‌اید، بلکه از جلوه سایر وسایل و زیبایی کلی خانه کم می‌کنید. هدف از تغییر دکور خانه، تنها جلوه بخشیدن به آن است؛ با هر بودجه‌ای که دارید. بنابراین، برای رسیدن به این منظور، نیازی نیست برای داشتن دکوراسیون شیک حتماً هزینه گزافی بپردازید. در اینجا، ما به ۵ اشتباه رایج در دکوراسیون منزل اشاره خواهیم کرد که موجب بی‌ارزش شدن و کاستن جلوه آن می‌شود. با ما همراه باشید.

فیلم زیر را حتما تماشا کنید.

۱- انبوه آثار هنری

هیچ چیز مانند استفاده بیش از حد آثار هنری در چیدمان منزل، جلوه و زیبایی فضا را از بین نمی‌برد؛ به عنوان مثال، تابلوهای متعدد از هنرمندان مشهور مانند پیکاسو. این تصور غلط را نداشته باشید که با افزودن آثاری حتی اصیل به تزیینات منزل، ارزش و اصالت آن را بالا برده‌اید؛ برعکس، ظاهری کسالت‌بار و خسته‌کننده به خانه خود داده‌اید.

تقریباً با هر بودجه‌ای می‌توانید این وسایل را از فروشگاه‌های کارهای هنری خریداری کنید اما اگر کمی خصلت خودکفایی در وجودتان داشته باشید، می‌توانید خودتان با صرف کمی خلاقیت به آسانی و البته بسیار صرفه‌جویانه یک اثر هنری خلق کنید که مطابق با ذوق و سلیقه‌تان باشد. بنابراین سعی کنید از خریدن این وسایل از فروشگاه‌های آثار هنری خودداری کنید. در عوض وسایلی را انتخاب کنید که به سلیقه و روحیات شما و البته فضای کلی خانه نزدیکتر باشد؛ به عبارتی وسایلی که در هر خانه و هر فروشگاهی به چشم نخورد.

۲-  سِت مبلمان

مسلماً کار بسیار راحتیست به یک فروشگاه مبلمان بروید و تمام وسایل اتاق خواب یا سالن پذیرایی‌تان را خریداری کنید. معمولاً وسایلی که به این شکل یعنی به صورت سِت و آماده تولید و فروخته می‌شوند، فاقد کیفیت هستند. از طرفی اکثر اوقات، وقتی ست مبلمانی را در یک فروشگاه می‌پسندید و تصمیم به خرید آن می‌گیرید، همه چیز در ظاهر بسیار عالی و برازنده به نظر می‌رسد اما زمانیکه آن را به منزل خود و به جایی که برای آن در نظر گرفته‌اید منتقل می‌کنید متأسفانه می‌بینید که آن جلوه و زیبایی را ندارد. با در نظر گرفتن ترکیب و تطابق سبک‌ها، نوع رنگ، جنس پارچه، چوب و سایر جزئیات می‌توانید کاری کنید همه چیز زیبا و فوق‌العاده به نظر برسد. اگر از راحتی خرید ست آماده مبلمان چشم‌پوشی کنید و در عوض با کمی تلاش و خلاقیت ابتکاری به خرج دهید و اثری نو خلق کنید. پایان کار به چیدمانی منحصر به فرد، برگرفته از خلاقیت و در سطحی بالا ختم خواهد شد.

۳-  رنگ سفید و خنثی

با رسیدن به این مورد، ممکن است بسیاری از شما اعتراض کنید زیرا اکثر افراد طرفدار این رنگ هستند و به احتمال زیاد خانه بسیاری از شما در حال حاضر به همین رنگ است. اگر به تازگی منزل خود را رنگ کرده‌اید و یا فعلاً قصد تغییر رنگ ندارید، این را به خاطر بسپارید که در آینده رنگی منحصربه‌فرد انتخاب کنید. رنگ سفید انتخاب همیشگی سازندگان خانه است؛ زیرا هم رنگی همه‌پسند است و هم ارزان؛ حداقل طی ٢٠ سال گذشته این طور بوده است.

دقیقاً به همین دلیل است که این رنگ شهرت عمومی دارد. اما در واقع رنگ سفید در لحظه و در نگاه اول تمام جلوه فضا را از بین می‌برد. بنابراین، برای اینکه خانه‌تان را از سایر خانه‌های اطرافتان متمایز کنید، رنگی انتخاب کنید که به این شکل عمومیت نداشته باشد.

۴- تزیینات بامزه

یک سری وسایل تزئینی وجود دارد که به طور وحشتناکی تقریباً در تمام خانه ها پیدا می‌شود؛ مانند مجسمه خرگوش، حوله‌هایی با طرح‌های فانوس دریایی، دیوارکوب‌های کشتی‌های بادبانی، برچسب‌های گل‌های برجسته و تابلوهای نوشته‌های هنری. ممکن است بتوان بعضی از این وسایل را در اتاقی دخترانه به تعداد قابل قبولی پذیرفت اما در حقیقت اینها به جایی جز انباری مادربزرگ‌ها تعلق ندارند. پس، هرگز از آنها در اتاق نشیمن یا سالن پذیرایی استفاده نکنید. برای اینکه خانه‌ای با صفا و برازنده داشته باشید، تا حد امکان از آفت تزیینات بامزه دوری کنید.

۵- استفاده بیش از حد از تم‌های خاص

قطعاً هر تم یا مضمون خاصی مستلزم زمان و مکان مخصوص به خود است؛ به عنوان مثال اتاق کودکان، آن هم تا قبل از ١٣ سالگی. پس از آن، تم جای خود را به یک سبک خاص می‌دهد؛ این دو، مقوله‌ای کاملاً جدا هستند. یکی از چیزهایی که در نگاه اول جلوه یک خانه را می‌گیرد و آن را بی‌ارزش نشان می‌دهد، وجود بیش از حد وسایل است. بنابراین، به صرف اینکه از وسیله‌ای خوشتان می‌آید، سرتاسر خانه را از آن وسیله پر نکنید. از این روی سعی کنید تا حد امکان از تم فاصله بگیرید و بیشتر به دنبال انتخاب سبکی خاص و منحصر به فرد بروید. مطمئن باشید خانه‌تان سپاسگزارتان خواهد بود.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار