راهنمای کامل برای تشخیص سایز مناسب لباس

روش‌ها و ترفندهای کاربردی برای انتخاب و تشخیص سایز مناسب لباس که بهتر است همه با آن‌ها آشنا باشند.

راهنمای کامل برای تشخیص سایز مناسب لباس

ورود به یک مغازه بسیار ناامیدکننده است و برای تشخیص سایز لباس شما مجبورید انواع لباس را یکی پس از دیگری بپوشید. اگرچه اندازه لباس ها در بیشتر فروشگاه ها متفاوت است، اما زمانی که اندازه های خود را می دانید، در تشخیص اینکه کدام لباس برای شما مناسب است، مشکلی نخواهید داشت. 

اندازه گیری بالاتنه برای تشخیص سایز لباس

نیم تنه خود را اندازه بگیرید. برای اندازه گیری مناسب باید قسمت کامل نیم تنه خود را اندازه بگیرید. اطمینان حاصل کنید که نوار اندازه گیری (متر خیاطی) به زیر بغل شما برود. نوار اندازه گیری را آرام نگه دارید به طوری که خیلی محکم نیز نباشد. اگر این کار را خیلی محکم انجام دهید (اگر نیم تنه شما از روی نوار بیرون آمده است) به این معنا است که اندازه گیری ها را اشتباه انجام می دهید و در انتخاب مناسب لباس دچار مشکل خواهید شد.

اندازه گیری دور کمر

کمر خود را اندازه بگیرید. به یک طرف خم شوید (فرقی نمی کند کدام طرف) و چین طبیعی کمرتان را پیدا کنید. در چین کمر، اطمینان حاصل کنید که نوار اندازه گیری کمی شل است، سپس دور کمر خود را اندازه بگیرید. همچنین می توانید اندازه دور کمر طبیعی خود را با اندازه 2 اینچ از شکم خود پیدا کنید. که معمولاً کوچکترین قسمت از دور کمر شماست.

اندازه گیری دور باسن برای تشخیص سایز لباس

دور باسن خود را اندازه بگیرید. پاهای خود را کنار یکدیگر جفت کنید. اطراف قسمت باسن و قسمت پشت خود را کامل اندازه بگیرید. این فاصله معمولاً بین فاق شلوار و شکم شما است. باز هم باید نوار اندازه گیری را تا حدی گشاد نگه دارید، به طوری که اندازه لباس شما خیلی کوچک نشود.

توجه به جدول اندازه گیری

به یک جدول اندازه گیری نگاه کنید. به خاطر داشته باشید که جداول اندازه گیری برای فروشگاه های مختلف متفاوت هستند و حتی با اندازه گیری های شما و نمودار اندازه ها، ممکن است در طیف وسیعی از اندازه هایی که به نظر می رسید متناسب باشید. با این حال، می توانید از این نمودار اندازه به عنوان یک راهنمای اساسی استفاده کنید. اگر اندازه گیری های شما بین دو اندازه باشد همیشه اندازه های بزرگتر را انتخاب کنید، به خصوص اگر سفارش آنلاین می دهید. از مولد های دیجیتالی اندازه گیری لباس خودداری کنید، زیرا آنها به شما اندازه های اشتباه می دهند. تولیدکنندگان اندازه لباس ادعا می کنند که می توانند اندازه لباس شما را در هر فروشگاه به شما بگویند درحالی که اینطور نیست. اگر به اندازه های اروپایی نگاه می کنید، باید نموداری را بررسی کنید که اندازه های آمریکایی را به اندازه های اروپایی تبدیل می کند.

تبدیل اعداد به حروف برای تشخیص سایز لباس

اعداد را برای اندازه به حروف تبدیل کنید. بعضی فروشگاه ها از 6 ، 8، 10، 12 معمولی استفاده نمی کنند، در عوض از حروفی مانند XS ، S ، M و غیره استفاده می کنند. خوشبختانه این اندازه متناسب با اندازه های عددی خاص هستند و می توانید اندازه خود را بر اساس آن مشخص کنید . در اندازه های آمریکایی ؛ اندازه 2 XS ، اندازه 4 S ، اندازه 6 M ، اندازه 8 L ، اندازه 10 XL ، اندازه 12 XXL است. این همان چیزی است که معمولاً وجود دارد، اگرچه ممکن است بسته به فروشگاه اندازه ها نیز متفاوت باشد.

جدول

توجه به راهنمای اندازه گیری

همیشه هنگام خرید آنلاین، راهنمای اندازه گیری را بررسی کنید. اکثر وب سایت های لباس آنلاین، اگر نه همه، چارت دارند که اندازه های آنها را توضیح می دهد. گاهی اوقات لباس ها بزرگتر یا کوچکتر از اندازه معمول شما هستند، بنابراین اندازه گیری های شما باید مفید باشد تا از راهنمای اندازه گیری وب سایت بازدید کنید. بهتر است همیشه از یک وب سایت خرید کنید، زیرا به احتمال زیاد از قبل می دانید سایز مناسب شما چیست.

توجه به اندازه گیری های فروشگاه های مختلف

اندازه گیری را در هر فروشگاه بررسی کنید. هنگامی که اندازه گیری های خود را شناختید، باید اندازه های مختلف را در فروشگاه های مختلف بررسی کنید. بسیاری از فروشگاه ها و بسیاری از مارک ها در مورد لباس ها با اندازه خود کار می کنند. در بسیاری از مواقع می توانید برچسب را بررسی کنید تا جایی که اندازه گیری های مناسب شما نوشته شده است را پیدا کنید.

راهنمایی گرفتن از فروشندگان

بعضی اوقات بهترین راه برای یافتن اندازه لباس در فروشگاه های مختلف، پرسیدن از یک فروشنده است. شما اولین نفری نخواهید بود که گیج می شوید و فروشندگان می دانند که اکثر فروشگاه ها روش اندازه گیری متفاوتی برای لباس ها دارند. تا زمانی که اندازه گیری های خود را می دانید، آنها می توانند به شما کمک کنند.

انتخاب لباس مناسب با توجه به اندام

اگر اندامی صاف و بدون برجستگی دارید، لباس های خاصی وجود دارد که بدن شما را بهتر از همیشه نشان می دهد. به طور مثال پیراهن های تنگ و کلاسیک برای این نوع بدن بسیار مناسب است. دامن های کمر امپایری یا خط A روی لباس به شما کمک می کند تا منحنی هایی ایجاد کنید، اگر برجستگی زیادی در آن قسمت ندارید. با داشتن لباس خارج از شانه می توانید جلوه چشمگیرتری نیز ایجاد کنید. یقه لباسی از این قبیل توجهات را بیشتر به ترقوه و بازوها جلب می کند.

انتخاب لباس برای اندام گلابی

اگر اندامی به شکل گلابی دارید، لباس هایی را انتخاب کنید تا قسمت بالاتنه را تقویت کنید. اندام گلابی شکل اساساً به این معنی است که اندام شما در قسمت لگن پهن تر و در اطراف نیم تنه کوچکتر است. لباس های یقه باز و بدون بند برای جلب توجه به بالاتنه و برجسته کردن بیشتر آن مناسب است. کمربندهای امپراطوری، دامن های پف دار و خط A نیز باسن شما را تقویت می کنند و به شما کمک می کنند بسیار زیبا به نظر برسید.

تشخیص سایز لباس برای اندام ساعت شنی

اگر اندام ساعت شنی دارید سعی کنید فرم بدن خود را تقویت کنید. این بدان معناست که شما یک بالاتنه و پایین تنه پر، با کمر باریک تر و مشخص دارید. شما باید به سراغ لباس هایی بروید که کمر شما را به همان باریکی نشان داده و باعث بهتر دیده شدن اندام شما شود. پانچو، لباس های بافتنی و رویه هایی که کمر دارند، از بهترین لباس ها برای نشان دادن اندام شما است.

انتخاب لباس برای اندام سیب شکل

اگر اندام سیب شکل دارید چشم ها را به سمت بالا بکشید. این اساساً به این معنی است که باریک ترین نقطه بدن شما در قسمت دنده ها، بالای کمر است. کمربندهای امپایر شرط خوبی برای جلب توجه به سمت بالا است، زیرا کمر آنها درست زیر نیم تنه قرار دارد. لباسی با جزئیات و تزیینات در اطراف یقه انتخاب کنید، زیرا این امر توجه را به سمت بالا جلب می کند. دامن های پفی یا دامن های A شکل روی یک لباس می تواند ظاهری از اندام ساعت شنی به شما بدهد.

انتخاب لباس برای سینه های پر و بزرگ

اگر سینه های پری دارید توجهات را به سمت پایین جلب کنید. هنگامی که اندازه دور سینه شما از اندازه باسن و پشت شما بیشتر است، یک استایل خوب این است که توجهات را از نیم تنه خود دفع کرده و لباس های بالا و پایین خود را یکدست کنید. لباس های یقه هفت و تاپ های هالتر می توانند یک ظاهر لاغرتر ایجاد کنند.سبک های لباس A شکل و دامن کلاسیک به ایجاد تعادل بین بالا و پایین کمک می کند. انتخاب لباس هایی با جزئیات در قسمت پایین نیز می تواند توجهات را به سمت پایین جلب کند.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار