8 راهکار ساده و مهم برای زندگی بهتر | با این 9 راهکار زندگی خود را بهتر کنید

با خواب مانند یک دوست رفتار کنید یک فهرست تک موردی برای انجام کار‌های تان تهیه کنید و راه‌های غیرمنتظره دیگری برای بهبود زندگی خود داشته باشید.

8 راهکار ساده و مهم برای زندگی بهتر | با این 9 راهکار زندگی خود را بهتر کنید

به احتمال زیاد جنبه‌هایی از زندگی تان وجود دارد که می‌خواهید آن را بهبود بخشید مگر آن که زندگی جذابی داشته باشید. گاهی اوقات بلند شدن از رختخواب در صبح، یافتن زمانی برای خانواده و دوستان و پرداختن به فهرست کار‌های پیش پا افتاده دشوار است.

در ادامه به توصیه‌های کوچک و کم وزن، اما موثری خواهیم پرداخت که از طریق آن می‌توانید زندگی خود را بهتر کنید:

۱- سعی کنید هر روز به نور طبیعی دسترسی داشته باشید و با خواب مانند دوست خود رفتار کنید

در معرض نور طبیعی قرار داشتن در طول روز به ویژه در صبح نکته‌ای کلیدی است. نور خورشید رایگان است. حتی اگر هوا ابری باشد باز هم نور زیادی در فضای باز وجود دارد. بیرون رفتن در طول روز برای خواب و سلامت کلی روحی و جسمی شما بسیار مفید است.

نکته دیگر آن که با خواب خود همان گونه رفتار کنید که با دوست تان رفتار می‌کنید. این بدان معناست که خواب را در اولویت قرار دهید و مطمئن شوید که برای آن زمان و مکان مناسب را اختصاص داده اید. با این وجود، در خوابیدن زیاده روی نکنید. اگر تعادل را بین نگهداشتن فضا برای دوست خود یعنی خواب و هم چنین زیاده روی نکردن در آن برقرار کنید در آن صورت راحت‌تر خواهید بود و از سلامت خواب نیز برخوردار می‌شوید.

۲-برای آشنایی، کار یا هر مورد دیگری که در ذهن شماست به منظور کمک گرفتن برون سپاری کنید

هر هفته یکی از امیدها، رویاها، اهداف یا نیاز‌های دوستیابی و رابطه خود را با یک فرد جدید در میان بگذارید. این امر تعداد افرادی که مایل به کمک کردن به شما در رسیدن به اهداف تان هستند را افزایش خواهد داد.

۳-یک فهرست کوچک از کار‌ها را آماده سازید

تمام اقداماتی را که می‌خواهید انجام دهید در فهرست کار‌های دیجیتالی تان یادداشت کنید تا بتوانید آن را در روز بعد بررسی نمایید. خیلی ساده به نظر می‌رسد، اما چیزی در مورد دیدن آن کار‌های کوچک و بررسی روزانه آن باعث می‌شود تا به یک الگوی دائمی برای تان تبدیل شود.

توصیه می‌شود این کار را با یک عمل کوچک آغاز کنید و پیش از آن که کار‌های بیش تری را اضافه کنید به آرامی شایستگی تان را افزایش دهید. در آن صورت هر بار که آن را بررسی می‌کنید عجله دارید که یک کار را به پایان برسانید و یک عادت ثابت ایجاد می‌کنید.

۴- هرج و مرج را با تشریفات معنادار کنار بگذارید

مهم است که آئین‌های خود ایجاد کنید. تشریفات شخصی به حفظ هماهنگی کار و زندگی تان کمک می‌کند. فرقی نمی‌کند این تشریفات مراسم ضیافت ماهانه باشد یا مراسم صبحگاهی تان برای تهیه یک نوشیدنی گرم.

۵- پیش از پرداختن به امور مالی خود کمی نفس بکشید

پیش از آن که به امور مالی تان توجه کنید یک تمرین انتقالی دو دقیقه‌ای به خود بدهید. برای بسیاری از ما پول یک عامل استرس‌زای جدی است. ممکن است متوجه نشویم که وقتی می‌نشینیم و حساب‌ها را مرور می‌کنیم واکنش جنگ - فرار یا توقف را تجربه می‌کنیم، اما بدن ما این را می‌داند. یک تایمر را برای ۱۲۰ ثانیه تنظیم کنید و کمی نفس عمیق بکشید فهرستی از سه موردی که در مورد خودتان سپاسگزار یا قدردان آن هستید تهیه کنید یا به سادگی یک یا دو صفحه را یادداشت کنید.

سرکوب احساسات و گفتن این که اضطراب‌های مان احمقانه یا اشتباه هستند منجر به ایجاد سازوکار تقابل جویانه منفی مانند اجتناب می‌شود در حالی که یادگیری خودتنظیمی به عنوان بخشی از مدیریت پول، پذیرش و حضور ذهن را تسهیل می‌کند.

۶- به همسایگان خود سلام کنید

افرادی را که در خیابان از روبروی تان عبور می‌کنند تصدیق کنید: با یک لبخند زدن، تکان دادن سر یا سلام کردن. اگر در جامعه کوچکی زندگی می‌کنید این کار باعث می‌شود احساس کنید بخشی از آن جامعه هستید و احساس می‌کنید در امور شهرتان مشارکت می‌کنید. تصدیق کوچک دیگران در هنگام پیاده روی روزانه باعث می‌شود به افراد اطراف تان توجه کنید. یادآوری کوچکی که صرفا سرتان را بلند کنید، اگر می‌توانید تماس چشمی برقرار کنید و لبخند بزنید، سرتان را تکان دهید یا حتی یک سلام کنید این بسیار ارزشمند است.

۷- افرادی که شما را در اولویت قرار می‌دهند اولویت بندی کنید

کسانی را انتخاب کنید که شما را دوباره انتخاب کنند. این موضوع باعث تغییر در روابط تان خواهد شد. ما باید افرادی را در زندگی خود انتخاب کنیم که فعالانه روابط با ما را انتخاب می‌کنند و هر چیزی کمتر از آن رابطه‌ای نیست که باید بپذیریم.

۸- با آن دوستی که در حال حاضر به او فکر می‌کنید تماس بگیرید

اگر یاد دوستی به ذهن تان رسید با او تماس بگیرید. این تماس می‌تواند در قالب یک متن یک الگوی رفتاری یا حتی یک ایمیل باشد. اگر تنها چیزی که می‌گویید این است که "به تو فکر می‌کنم و فقط می‌خواستم سلام کنم" این خوب است. اگر خاطره خاص و مشترکی که از شما دو نفر رقم خورده را نیز به یاد آورید بهتر خواهد بود.

چیزی را که به نظر طرف مقابل جالب خواهد بود به اشتراک بگذارید مانند علاقه‌ای متقابل یا یک ماجرا و داستان. دوباره درباره آن چه در گذشته رخ داده و با یکدیگر به اشتراک گذاشته اید بخندید و یا اگر توانستید صادقانه بگویید دل تان برایش تنگ شده است. اگر طرف مقابل پاسخ داد برنامه ریزی کرده و دوباره یکدیگر را ببینید و اگر ملاقات حضوری امکان پذیر نبود از طریق تلفن یا تماس از طریق اپلیکیشن زوم با یکدیگر در ارتباط باشید.

۹- هر روز با شریک زندگی خود لمس فیزیکی داشته باشید

یک کار کوچک که می‌توانید برای بهتر زندگی کردن انجام دهید این است که با همسر خود تماس فیزیکی داشته باشید. با گذشت زمان زوج‌هایی که در روابط طولانی مدت هستند از تماس فیزیکی با یکدیگر، لمس همدیگر و یا آغوش هم صرفنظر می‌کنند. برای بسیاری از زوج‌ها تنها تماس فیزیکی در قالب روابط جنسی است. این در حالیست که چنین چیزی باعث ایجاد فشار بر زندگی می‌شود.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار