اینترنت| قطع اینترنت| سرعت اینترنت

اینترنت قطع می‌شود | اطلاعیه فوری قطع اینترنت

در تغییرات زیرساختی جدید، کدام مناطق موقتا با اختلال اینترنت مواجه خواهند بود؟

اینترنت قطع می‌شود | اطلاعیه فوری قطع اینترنت

در سالهای اخیر سرعت اینترنت در کشور بهبود یافته است. نسل جدید اینترنت در ایران باعث شده که کاربران در فضای وب و شبکه های اجتماعی آسودگی بیشتری داشته باشند. با این وجود هرازچندگاهی اختلالاتی در اینترنت ایران رخ می‌دهد. به تازگی اعلام شده که سرعت اینترنت در نیمه شب کاهش پیدا می‌کند. 

شرکت ارتباطات زیرساخت با صدور اطلاعیه‌ای مناطقی که تا اواسط مهرماه ممکن است به دلیل افزایش ظرفیت IP در کشور با اختلال اینترنت مواجه شوند، اعلام کرده است.

شرکت ارتباطات زیرساخت در اطلاعیه ای آورده است : «با توجه به برنامه شرکت ارتباطات زیرساخت درخصوص افزایش 50 درصدی ظرفیت IP شبکه‌ی هسته‌ی کشور و در راستای افزایش کیفیت ارتباطات، اقدامات فنی لازم جهت ارتقاء و توسعه تجهیزات شبکه پس از نیمه‌شب‌ها و در ساعات کم ترافیک شبکه انجام می‌شود که ممکن است در برخی مناطق باعث ناپایداری موقت شبکه گردد.»

گفتنی است، طی یک ماه گذشته وزارت ارتباطات و شرکت زیرساخت ، بارها اعلام کرده‌ بودند به‌ منظور ارتقاء و توسعه ظرفیت شبکه ارتباطات زیرساخت و براساس نیازسنجی و طراحی‌های انجام شده قبلی، تجهیزات مورد نیاز تامین و مراحل جایگزینی و ارتقاء تجهیزات آغاز شده است. بدین منظور براساس فرآیند رایج و مصوب، تغییرات در ساعات کم ترافیک شبانه روز (اکثراً بامداد )، در قالب down time فنی انجام می‌شود؛ هر چند برخی رسانه‌ها بر اساس گزارش دوره‌ای نت بلاکس به این موضوع پرداخته بودند.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار