خطر؛ فرونشست بیخ گوش مدارس اصفهان

بنا بر اعلام مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اصفهان ۳۱ مدرسه با ۳۰۰ کلاس درس و ۱۳ هزار و ۴۰۰ دانش آموز در استان که بر اثر فرونشست زمین دچار آسیب شده نیازمند تخلیه و بازسازی است.

خطر؛ فرونشست بیخ گوش مدارس اصفهان

مجید نسیمی افزود: در مجموع در کل استان ۴۰ مدرسه با ۴۰۸ کلاس و ۲۸ هزار و ۲۳۰ دانش آموز بر اثر فرونشست، دچار آسیب شده است.

وی اظهار داشت: از این تعداد ۹ مدرسه با ۱۰۸ کلاس و چهار هزار و ۸۳۰ دانش آموز بعلت فرونشست نیازمند ترمیم و مقاوم سازی است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اصفهان افزود: این مدارس در نواحی چهار و پنج اصفهان و شهرستان‌های برخوار، پیربکران، فلاورجان و شاهین شهر هستند.

وی همچنین تعداد مدارس خطر آفرین استان را ۹۴ مدرسه با ۷۳۳ کلاس درس عنوان کرد و گفت: از این تعداد برای ۴۶ مدرسه با ۳۵۳ کلاس، دستور تخلیه فوری صادر شده است.

نسیمی ادامه داد: برای ۲۱ مدرسه با ۱۵۳ کلاس دستور تخلیه و تخریب چند فضا و همچنین ۲۷ مدرسه با ۲۲۷ کلاس، تا یکسال دیگر قابل استفاده هستند.

وی همچنین با اشاره به برنامه این سازمان برای برچیدن مدارس کانکسی و سنگی گفت: سال گذشته در قالب طرحی به نام شهید دانش‌آموز “رضا پناهی”با مشارکت بنیاد برکت، نوسازی مدارس و خیرین، هفت مدرسه با ۱۰۶ کلاس درس در استان جایگزین مدارس کانکسی شد و حدود ۶ مدرسه هم تا مهر تکمیل و تحویل آموزش و پرورش می شود.

نسیمی درباره استاندارد سازی سیستم های گرمایشی مدارس استان گفت: سال گذشته در اقدامی ویژه و با اعتبار ۸۹ میلیارد تومان حدود ۲۵۰ مدرسه با بالغ بر ۲ هزار کلاس به تجهیزات گرمایشی استاندارد مجهز شدند و باقی مدارس هم تا ۲ سال آینده استانداردسازی می شوند.

وی یادآور شد: نیمی از اعتبارات این سازمان از محل کمک‌های مردمی و در قالب تفاهم‌نامه با خیران تامین می شود که تعهد خیرین در سال گذشته با انعقاد ۱۴۰ تفاهم‌نامه برای ساخت ۱۴۲ کلاس درس ۷۸۰ میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل نوسازی مدارس اصفهان به رشد ۸۰ درصدی سهم خیرین استان در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن اشاره کرد و گفت: رویکرد فعلی نوسازی مدارس بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است و در توافق‌نامه‌های جدید سعی بر این شده که سهم مشارکت خیران صددرصد باشد.

وی خاطرنشان کرد: در سفر سال گذشته رییس جمهور به استان، ۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه های نیمه تمام مصوب و این اعتبار بطور کامل محقق شد.

نسیمی تعداد پروژه های نیمه تمام آموزشی، پرورشی و فرهنگی استان را ۴۲۰ پروژه برشمرد و گفت: از این تعداد ۳۲۰ پروژه آموزشی است که در زمان حاضر ۲۲۰ پروژه از محل اعتبارات دولتی و مردمی فعال است.

 

منبع: برنا
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار