عادل فردوسی پور| عکس عادل فردوسی پور| عادل فردوسی پور در نود

عادل فردوسی پور هنرش را به رخ شجریان کشید | پیانو زدن عادل فردوسی پور برای همایون شجریان +ویدئو

عادل فردوسی پور که با همایون شجریان به مصاحبه نشسته است هنر نوازندگی‌اش را به رخ این خواننده کشید.

عادل فردوسی پور هنرش را به رخ شجریان کشید | پیانو زدن عادل فردوسی پور برای همایون شجریان +ویدئو

عادل فردوسی پور از مشهورترین چهره های رسانه‌ای حوزه ورزش است. عادل فردوسی پور سالها به عنوان گزارشگر فوتبال فعالیت کرد و گزارش های ماندگار و خاطره انگیزی از او در ذهنها مانده است. عادل فردوسی پور برنامه نود را اجرا می کرد که پس از دو دهه اجرا جلوی پخش آن گرفته شد. عادل فردوسی پور در سال حاضر برنامه اینترنتی فوتبال 360 را می سازد. به عادل فردوسی پور پیشنهاد شد که برای گزارش فوتبال به تلویزیون برگردد اما او نپذیرفت. 

عادل فردوسی پور در تازه ترین قسمت از برنامه‌اش 360، با همایون شجریان مصاحبه کرده است.

تیزر این قسمت که در روزهای آینده منتشر می‌شود، در دسترس قرار گرفته که در آن فردوسی پور در حال نواختن قطعه خواب‌های طلایی اثر مشهور جواد معروفی است. این ویدیو را می‌بینید.

احساسی شدن عادل فردوسی پور بعد از بردن جایزه حافظ

عادل فردوسی پور شب گذشته پس از دریافت تندیس حافظ بهترین چهره تلویزیونی با تشویق بی امان حاضرین در سالن همراه شد و به قدری این تشویق ها ادامه یافت که احساسی شد و گفت: چیزی نمانده به گریه بیفتم

عادل فردوسی‌پور بعد از دریافت جایزه بهترین چهره تلویزیونی جشن حافظ گفت: «همیشه دریافت جایزه لذت بخش است، اما این جایزه برای من لطف دیگری دارد. چیزی نمانده که از ابراز محبت شما به گریه بیفتم. می‌دانید در این پنج سال چه اتفاقاتی رخ داد و درها به روی من بسته شد.»

او ادامه داد: «خوشحالم که در کشور خود و کنار مردم دوست‌داشتنی ایران باقی ماندم. خوشحالم برنامه‌ای را از صفر در کنار عوامل حرفه‌ای شروع کردم و امروز بسیار دیده می‌شود. امیدوارم بتوانم خدمت کوچکی به شما کرده باشم. یاد علی معلم عزیز شاد. این جایزه تقدیم به مردم خوب، دوست داشتنی و بامعرفت کشورم.»

پیشنهاد بی شرمانه به عادل فردوسی پور

عادل فردوسی‌پور به تازگی در یک پادکست اینترنتی صحبت‌های جالبی را مطرح کرده است.

او ابتدا درباره حمایت و لطف مردم نسبت به خودش گفت: «لطف مردم خیلی لذت‌بخش است. تنها عامل انگیزشی من پر این سال‌ها لطفی بوده که مردم نسبت به من داشتند. من می‌توانستم خیلی موقعیت‌های عجیب و غریب کاری داشته باشم.»

به گزارش خبرآنلاین، فردوسی‌پور درباره پیشنهاداتی که در این سال‌ها داشته، گفت: «برای رفتن از کشور پیشنهادهای اغواکننده بی‌شرمانه و باشرمانه‌ای به من شد ولی لطف مردم و حس احترامی که می‌بینم ارزش تمام چیزهایی که در ذهنم قربانی کردم را دارد. خب من خیلی چیزها را قربانی کردم، هیچوقت جوانی نکردم و از جوانی لذت نبردم و این را قربانی کردم تا مسیر خودم را بروم. تنها عامل انگیزنده برای من که خیلی من را نگه داشت همین لطف و محبت مردم بود. واقعا در کنار من بودند و این باعث شد به مسیرم ادامه دهم. هر نوع پیشنهادی که فکر کنی در ۳-۴ سال اخیر که کنار گذاشته شدم بوده است. بازیگری و اجرا و سفیر برند و … بوده است. بعضی پیشنهادها را بدون فکر رد کردم. مثلا طرف یک و نیم میلیون دلار می‌دهد و من بدون فکر رد می‌کنم چون برایم واضح است و راحت می‌گذرم. من سعی دارم مثل برنامه نود در جای درست بایستم و از زاویه درست به قضایا نگاه کنم. من همیشه سعی کردم در برنامه ۹۰ جای درست بایستیم و خب بعضی جاها نمی‌شد.

او همچنین در بخشی دیگر ماجرای تعطیلی برنامه نود را توضیح داد: «من شنبه ۲۴ اسفند دفاعیه دکتری را انجام دادم و خوشحال و خندان رفتم. مهمان برنامه آخر سال ما مهران مدیری بود و هفته قبل آن هم جشنواره برنامه‌های سیما بود که داوران آن مدیران رده‌بالای صداوسیما بودند. خیلی برنامه‌های کلاس A هم قرار داشتند. یک بخش نظرخواهی مردمی بود و نود با اختلاف زیاد اول شد. بخش رای مدیران رده‌بالای سازمان هم بین تمام برنامه‌ها نود را انتخاب کردند و من دو جایزه گرفتم که آنجا یک نطق انتقادی هم داشتم. روز یکشنبه به شبکه سه رفتم و جلسه گذاشتیم. همان جا گفتند نود تعطیل شده و فردا برنامه نداری. گفتم خب حداقل بگذارید من خداحافظی کنم که گفتند نه. به مهران مدیری زنگ زدم و گفتم اینطوری شده است. به من برای برگشتن و گزارش کردن پیشنهاد شد ولی احساس کردم با توجه به اصولم شرایط فراهم نیست.»

عادل فردوسی پور

پایان همکاری عادل فردوسی پور با تلویزیون

آخرین پروژه عادل فردوسی‌پور که برای صداوسیما تهیه و تولید می‌کرد به پایان رسید.

برنامه فوتبال ۱۲۰ برنامه تلویزیونی زنده‌ای بود که هر پنجشنبه‌شب از شبکه ورزش پخش می‌شد. این برنامه که به تهیه‌کنندگی عادل فردوسی‌پور و اجرای حمید محمدی روی آنتن می‌رفت، به بررسی اتفاقات و حواشی پیرامون فوتبال جهان به‌خصوص فوتبال اروپا می‌پرداخت. اما امشب آخرین قسمت از این برنامه نیز به پایان رسید تا فوتبال ۱۲۰ آخرین پروژه عادل فردوسی‌پور بعد از تعطیلی برنامه ۹۰ در صداوسیما نام بگیرد.

گفتنی است حمید محمدی در انتهای این برنامه توضیحی در خصوص ساخت فصل جدید با شروع رقابت‌های اروپایی نداد و از مخاطبان خواست به تیتراژ پایانی دقت کنند.

عادل فردوسی پور

سانسور عجیب عادل فردوسی‌پور در سریال پژمان جمشیدی

عادل فردوسی پور از بازپخش سریال «پژمان» در شبکه تماشا سانسور شده است. این سریال را سروش صحت با حضور پژمان جمشیدی بازیکن سابق تیم فوتبال پرسپولیس و تیم ملی در ژانر طنز ساخت که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

این مجموعه در سال ۱۳۹۱ از شبکه سه پخش شد و در آن با چهره‌های مشهور فوتبالی از علی پروین و حمید درخشان تا فرهاد مجیدی و عادل فردوسی پور شوخی شد. حالا صدا و سیما که بازپخش سریال‌های قدیمی را در دستور کار شبکه‌های مختلف دارد، در جدیدترین تکرار مجموعه «پژمان» دیالوگ جمشیدی و سام درخشانی با محوریت مجری سابق برنامه نود را سانسور کرده است.

این در حالی است که زمان پخش «پژمان»، عادل فردوسی پور هنوز هم گزارشگر سیما و هم مجری برنامه نود بود و ۶ سال بعد کنار رفت.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار