بهاره رهنما| همسر بهاره رهنما| بهاره رهنما و همسرش

بهاره رهنما بالای منبر رفت | روضه خوانی بهاره رهنما بالای منبر

بهاره رهنما در ایام محرم بالای منبر رفته و روضه خوانی می‌کند.

بهاره رهنما بالای منبر رفت | روضه خوانی بهاره رهنما بالای منبر

خبرملت: بهاره رهنما متولد سال ۱۳۵۲ در اراک از بازیگران شناخته شده و البته پرحاشیه سینما است. بهاره رهنما دختر پروین قائم‌مقامی بازیگر سینما است و بسیاری او را با بازی در سریال های کمدی می شناسند. همسر پیشین بهاره رهنما، پیمان قاسم‌خانی نویسنده مشهور بود که حاصل زندگی آنها دختری به نام پریا قاسم‌خانی است. بهاره رهنما در سال 1396 با امیرخسرو عباسی ازدواج کرد و از او جدا شد. بهاره رهنما به تازگی فیلمسازی را هم تجربه کرده است.

در روزهای اخیر با ورود به ایام عزاداری محرم حسینی، ویدئویی در فضای مجازی دست به دست می‌شود که نشان می‌دهد بهاره رهنما بالای منبر رفته و روضه خوانی می‌کند.

این ویدئو که مربوط به چند سال قبل است هر ساله در ایام محرم بازنشر شده و پربازدید می‌شود. 

مشخص نیست مراسمی که بهاره رهنما در آن روضه خوانی می‌کند چطور مراسمی است و او بالای کدام منبر رفته است.

بهار رهنما: بعد از جدایی از پیمان قاسم خانی تحریم شدم

 بهاره رهنما به تازگی با خبرآنلاین گفتگویی انجام داده که در بخش‌هایی از آن به ماجرای جدایی‌اش از پیمان قاسم خانی و برخوردهایی که پس از این جدایی در صدا و سیما و سینما با او شد اشاره کرده است.

او می‌گوید: هفت سال است که در تلویزیون ایران ممنوع‌ الفعالیت هستم. وارد محل آفیش صداوسیما که می‌شوم، پرسنل سکته می‌کنند، انگار نارنجک به خودم بستم و یکدفعه همه با هم تماس می‌گیرند که بهاره رهنما آمده است.

بهاره رهنما با اشاره به ماجرای طلاش از پیمان قاسم خانی عنوان می‌کند: بعد از جدایی اولم عملاً از سینمای ایران کنار گذاشته شدم و هیچ دفتر فیلمسازی‌ای از من نخواست که در فیلمی بازی کنم. اگرچه ایشان آدم محترمی بود ولی بسیاری از همکاران برای اینکه ترجیح می‌دادند که با فیلمنامه‌های ایشان کار کنند، ناخودآگاه من را از این فضا کنار گذاشتند. ایشان هیچ‌گاه سعی نکردند که برای من مشکلی ایجاد کنند ولی من آن کسی بودم که محکوم شدم.

رهنما می‌گوید: من تا قبل از ۴۰ سالگی فکر می‌کردم که زن بسیار باهوشی هستم، اما فضای مجازی به من نشان داد که هوش یک چیزی است که به نسبت شرایط روز باید به روز رسانی شود.

1

تصاویری از بهاره رهنما در دبی

بهاره رهنما چندی پیش برای اکران خصوصی فیلم «عطر آخر اردیبهشت» به دبی سفر کردو افسانه چهره آزاد دیگر بازیگر شناخته شده سینما و تلویزیون نیز او را همراهی کرد.

بهاره رهنما عکس‌های جدیدی از شب‌گردی خود و افسانه چهره‌آزاد در خیابان‌های دبی منتشر کرد.

1

2

فیلم بهاره رهنما درباره خشونت علیه زنان 

فیلمی که بهاره رهنما برای اکران آن به دبی سفر کرده ساخته اوست. چندی پیش نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «عطر آخر اردیبهشت» در پردیس سینمایی چارسو با حضور بهاره رهنما (کارگردان) و افسانه چهره‌آزاد (بازیگر) برگزار شد.

بهاره رهنما، نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «عطر آخر اردیبهشت» با بیان اینکه «همیشه برایم سوال است که انسان باید چه‌کاری کند تا صدایش شنیده شود؟» گفت: به نظرم در فیلمسازی این اتفاق رخ می‌دهد و مشخص می‌شود فیلمساز چیزی که در اثرش می‌گوید راست است یا خیر. نگرش فرد در اثرش گویای همه چیز است. به قول مرحوم سیف‌الله داد «فیلمساز همیشه شبیه اثرش می‌شود».

او با تاکید بر اینکه در فیلمسازی نیازی به توضیح نیست و اثر خودش جلوتر همه چیز را توضیح می‌دهد بیان کرد: فیلم در سخت‌ترین شرایط زندگی‌ام ساخته شد و اگر فیلم دومی بسازم قطعا اشتباهاتم کمتر خواهد بود. این فیلم بعد از دو سال در اریبهشت ماه اکران شد و این امر کاملا اتفاقی بود.

او گفت: در فضای زنانه بزرگ شدم و همیشه جایی که قرار می‌گرفتم به مسائل زنان توجه می‌کردم. خشونتِ زنان علیه زنان را خود زن ایجاد می‌کند. خیانت نوعی اسیدپاشی روانی است. این فیلم، اولین فیلم زنانه‌ای است که مردان در آن آدم‌های بدی نیستند اما در آن حرف‌های زنانه با صدای بلندتری بیان می‌شود.

4

رهنما یادآور شد: فیلمسازی برای زن در سینمای مستقل بسیار سخت است. ابتدا قرار بود فقط کارگردانی کنم اما در فیلم ایفای نقش نیز داشتم. عوامل فیلم بسیار حرفه‌ای بودند چون معتقدم برای ساخت فیلم اول به این افراد نیاز داشتم.

این نویسنده با تاکید بر اینکه جهان از درون خودمان شروع می‌شود بیان کرد: زمانی که انگشت اتهام به سمت برادر، پدر و یا همسر خودمان گرفتیم باید یک طرف را به سمت زنان بیاوریم.

او همچنین با بیان اینکه «مشخص است این فیلم توسط کارگردان تئاتر ساخته شده است و تئاتر در ساخت این اثر بخصوص در دکوپاژ کمک زیادی به من کرد» ضمن تشکر از گروه سینمایی هنر و تجربه گفت: انتخاب «عطر آخر اردیبهشت» برای اکران در هنر و تجربه جزو افتخاراتم بود که البته بعد از چندین بار بازبینی، فیلم انتخاب شد. این فیلم می‌تواند حلقه گمشده‌ای بین فیلمنامه‌های من باشد و تصمیم دارم نمایشنامه «عطر آخر اردیبهشت» را بنویسم. می‌خواهم پلی بسازم میان تئاترهایی که روی صحنه بردم با فیلم‌هایی که می‌سازم.

افسانه چهره‌آزاد بازیگر فیلم نیز گفت: وقتی فیلم را روی پرده دیدم کارگردانی فیلم را خیلی دوست داشتم و به نظرم فیلمی کاملا زنانه و لطیف است.

3

ازدواج سوم بهاره رهنما؟

بهاره رهنما، بازیگر سینما و تلویزیون، (شب گذشته جمعه ۱۷ تیر) لایوی را در اینستاگرامش منتشر کرد تا درباره ازدواج مجددش صحبت کند.

او در بخشی از این لایو اینستاگرامی گفت: «به سوالت بی‌ربط پاسخ نمی‌دهم و هیچ‌وقت هم درباره شایعات صحبت نکردم چون وقتی درباره شایعات صحبت می‌کنیم ارتعاشات و انرژی منفی آن روی آدم و زندگی‌اش تاثیر می‌گذارد».

او در ادامه درباره ازدواج مجدد خود گفت: «من پس از اینکه جدا شدم دیگر ازدواج نکردم. ممنون که تا این اندازه با شعورید و به مسائل شخصی من احترام می‌گذارید.» 

بهاره رهنما

بیوگرافی بهاره رهنما

بهاره رهنما بازیگر زن سینما و تلویزیون متولد 10 آذر ماه 1352 در شهر اراک می باشد و 44 سال سن دارد.

تحصیلات او لیسانس ادبیات فارسی، لیسانس حقوق قضایی و فوق لیسانس ادبیات نمایشی است.

وی در مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی دوره های بازیگری و فیلمنامه نویسی را گذراند و در سال 1370 با بازی در فیلم «افعی» به سینما راه یافت. او در همان سال با پیمان قاسم خانی آشنا شد و در سال 1375 با او ازدواج کرد. رهنما علاوه بر بازیگری در سینما و تلویزیون به داستان نویسی نیز مشغول است.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار