چین بزرگترین نیروگاه برق آبی – خورشیدی را راه‌اندازی کرد

روز یکشنبه بزرگ‌ترین و مرتفع‌ترین نیروگاه برق‌آبی - خورشیدی جهان که از طریق روش جدید استفاده ترکیبی از نور وآب برق تولید می‌کند در چین به بهره‌برداری کامل رسید.

چین بزرگترین نیروگاه برق آبی – خورشیدی را راه‌اندازی کرد

برای اولین بار، نیروگاه فتوولتائیک کلا دارای ظرفیت یک میلیون کیلووات برای راه اندازی یک شبکه برق آبی - خورشیدی است. این نیروگاه می تواند 15000 خودروی برقی را با برد 550 کیلومتر تنها در عرض یک ساعت به طور کامل شارژ کند.

این نیروگاه که در حوضه رودخانه یالونگ در استان خودمختار گارزه تبت در شهرستان یاجیانگ در جنوب غربی استان سیچوان چین واقع شده است، با ظرفیت تولید سالانه 2 میلیارد کیلووات ساعت نیازهای 700000 خانوار را برای یک سال کامل پوشش می‌دهد.

یانگ ژیوی، مدیر پروژه ساخت و ساز، شرکت مهندسی پاورچینا چنگدو، در این مورد گفت: «این توان تولید معادل استفاده از 600000 تن زغال سنگ استاندارد است و انتشار دی اکسید کربن را بیش از 1.6 میلیون تن کاهش می‌دهد.»

تکیه صرف بر نور خورشید برای تولید برق، باعث می‌شود تا در صورت ابری شدن هوا یا بارندگی ظرفیت تولید کاهش یابد یا به صفر برسد. افزوده شدن روش برق آبی می تواند به تنظیم تمام بی‌ثباتی‌ها کمک کند، بنابراین انرژی پاک پایدار و با کیفیت بالا ارائه می‌شود.

این نیروگاه با مساحتی بیش از 16 میلیون متر مربع، بزرگتر از 2000 زمین استاندارد فوتبال است. این کارخانه در ارتفاع حدود 4600 متری ساخته شده است.

 

منبع: فارس
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار