پس از تصویب لایحه دو فوریتی مجلس؛

سازمان توسعه سواحل مکران تشکیل می‌شود

بنا بر اعلام نماینده ویژه رئیس جمهور و دبیر شورای توسعه سواحل مکران لایحه تشکیل سازمان توسعه سواحل مکران با قید دو فوریت به مجلس خواهد رفت و تمامی اختیارات برای پیشرفت و توسعه منطقه به این سازمان اعطا می‌شود.

سازمان توسعه سواحل مکران تشکیل می‌شود

حسین دهقان روز شنبه در نشست خبری اظهار داشت: براساس ماده ۶۸ قانون توسعه سواحل مکران، مقرر شده یک سازمان توسعه‌ای در قالب یک شرکت دولتی شکل بگیرد که وظیفه اجرای همه طرح ها را در اختیار داشته باشد و همه پروژه‌های منطقه‌ای به این سازمان منتقل شود.

وی اضافه کرد: دولت سیزدهم در زمان شکل‌گیری اساس کار خود را بر اجرایی کردن مطالبات بر زمین مانده مقام معظم رهبری قرار داد و به همین دلیل حدود یک سال است که رئیس جمهور شورای توسعه سواحل مکران را تشکیل داده است.

دهقان تصریح کرد: در این دوره جدید با حمایت و توجه رئیس جمهور، روند تشکیل سازمان توسعه سواحل مکران تسریع و در بودجه ۱۴۰۲ هم ردیف بودجه‌ای به آن اختصاص داده شد.

دبیر شورای توسعه سواحل مکران بیان داشت: قرار است اساسنامه تشکیل سازمان با قید دو فوریت، به مجلس شورای اسلامی تقدیم شود و امید است این اساسنامه در دولت سیزدهم تصویب شود تا بتوانیم از ظرفیت‌های این سواحل بیشتر استفاده کنیم.

دهقان ادامه داد: ۲۱ خرداد ماه قرار است سفری در سطح مقامات عالی لشکری و کشوری به این سواحل انجام شود و دیداری با مسئولان و مردم بومی این منطقه صورت بگیرد و در صورت نیاز، مصوباتی به تصویب برسد.

وی اضافه کرد: براساس تاکید مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته مبنی بر توجه و توسعه سواحل مکران، در دوره‌های قبلی اتفاق خاصی رخ نداد؛ اما دولت سیزدهم در تلاش است تا بتواند از ظرفیت‌های مختلف اقتصادی در این مناطق استفاده کند.

نماینده ویژه رئیس جمهور یادآورشد: همچنین هیات دولت هفته گذشته مصوبه‌ای را در این خصوص به تصویب رساند که بر اساس آن، تمامی اختیارات لازم برای پیشرفت و توسعه منطقه، به سازمانی که برای مکران فعال خواهد شد، اعطا می‌شود. همچنین پیشنهاد شده که همه امکانات، دارایی‌ها، اموال و اختیارات دستگاه‌های اجرایی به همین سازمان واگذار شود.

سازمان توسعه سواحل مکران مستقیما زیر نظر رئیس جمهور فعالیت خواهد کرد

دهقان درباره متولی سازمان توسعه سواحل مکران گفت: این سازمان مستقیما زیر نظر رئیس جمهور فعالیت خواهد کرد و رئیس آن هم رئیس جمهور است.

وی همچنین درباره برنامه‌های تدوین شده برای تحقق اهداف سازمان توسعه سواحل مکران، بیان داشت: سه مرحله برنامه برای این سازمان تعریف شده است که مرحله اول آن برای سال ۱۴۰۴، مرحله دوم برای سال ۱۴۰۸ و مرحله سوم برای سال ۱۴۰۸ به بعد است که تا سال ۱۴۱۵ تخمین زده شده است.

 

منبع: ایرنا
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار