دلیل مرگ و میر بالاتر مردان از زنان چیست؟

معاون بهداشت دانشگاه گفت: مردان در همه گروه های سنی از کودک و نوجوان تا میانسال و سالمند، نسبت به زنان در معرض عوامل خطر محیطی و شغلی بیشتری هستند و عادات غلطی مانند مصرف سیگار، الکل، اعتیاد و استرس شغلی در آنها بیشتر است در نتیجه مرگ ومیر بالاتری دارند.

دلیل مرگ و میر بالاتر مردان از زنان چیست؟

دکتر شکیبا گفت: در سال های اخیر برنامه ریزان و سیاستگزاران توجه ویژه ای به موضوع سلامت مردان معطوف داشته اند؛ بطوریکه در جریان دومین کنگره بین المللی سلامت مردان درسال 2002، اعضای شرکت کننده درکنگره، بر برگزاری سالانه هفته بین المللی سلامت مردان، در ۱۹-۱۳ماه ژوئن مصادف با ۲۹-۲۳ خردادماه ، توافق نمودند و شعار این هفته در سال جاری نیز "عادات سالم Healthy habits " در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه حفظ سلامت در مردان علاوه بر آنکه سبب حفظ نیروی مهم مولد در جامعه می شود، بر کیفیت زندگی خانواده ها نیز تأثیرگذار است گفت: تلاش برای تامین سلامت جسمی،روحی و روانی آنان تاثیر بسزایی درتوسعه اقتصادی ،اجتماعی ،فرهنگی ، بهداشتی خواهد داشت.

دکتر شکیبا با بیان اینکه اغلب مردان به سلامت جسم و روح خود چندان توجهی نمی کنند عنوان کرد: متأسفانه آنها فکر می کنند که اگر نقش اجتماعی آنها زنده و پویا است، از سلامت کامل برخوردارند و  ازسوی دیگر نیز  کمتر به پزشک مراجعه نموده و مراجعه به مراکز درمانی را به دلایل مختلف ،تا بروز مراحل پیشرفته و خطرناک بیماری به تأخیر می اندازند.

وی یادآور شد: مناسبت فوق، فرصتی مناسب است که با اطلاع رسانی صحیح به عموم مردم نسبت به ایجاد تغییرات مناسب در عادت ها و شیوه زندگی افراد جامعه ازجمله داشتن تغذیه سالم، داشتن تحرک و  فعالیت بدنی مناسب ، عدم مصرف دخانیات و مواد الکلی، تأکیدی دوباره داشته باشیم و به سلامت مردان جامعه و سلامت فرزندان این مرزوبوم حساس تر شویم.

منبع: بهداشت نیوز
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار