مقدار مجاز مصرف روغن در طول روز

همه ما دغدغه سلامتی و حفظ وزن مناسب در حالت ایده‌ئال را داریم. به همین دلیل اولین کاری که می‌کنیم این است که به سراغ تغذیه سالم، انتخاب غذاهای کم کالری،مصرف سبزیجات و کاهش مصرف روغن در وعده‌های غذایی می‌رویم. این موضوع درباره خانم‌های خانه‌دار بیشتر صدق می‌کند؛ زیرا آن‌ها باید برای تمام خانواده غذا درست کنند.

مقدار مجاز مصرف روغن در طول روز

اما همه ما به‌خوبی می‌دانیم که در بیشتر موارد روغن به‌عنوان ماده اصلی برای پخت و پز و سرخ کردن غذاها استفاده می‌شود. همچنین اگر شما یک ورزشکار باشید یا اینکه رژیم غذایی مناسب را دنبال می‌کنید، دانستن این نکته که در طول روز چقدر مجاز به مصرف روغن هستید کمک می‌کند تا به شکل بهتری از این ماده غذایی استفاده کنید. در ادامه قصد داریم درباره میزان مناسب و مجاز روغن مصرف روغن در طول روز اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم.

چقدر در طول روز روغن مصرف کنیم؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که این موضوع بسته به هدف شما در زمینه تناسب اندام، سلامتی و زن یا مرد بودن متفاوت است. علاوه بر آن رده سنی هم می‌تواند در تعیین مقدار مناسب مصرف روغن در طول روز تاثیرگذار باشد.

اما به‌صورت کلی مصرف روزانه روغن برای افراد بزرگسال حدود ۲۰ گرم است. به‌عبارت دیگر تمام مردان و زنان به‌صورت یکسان می‌توانند در طول روز حدود ۴ قاشق چایخوری روغن مصرف کنند. اما درصورتی‌که به دنبال کاهش وزن هستید، پیشنهاد پزشکان به شما این است که مصرف روغن را از همین میزان هم کمتر کنید و آن را به سه قاشق چایخوری در طول روز برسانید.

علاوه بر آن افرادی که بیماری‌های قلبی و مشکل کلسترول دارند باید مصرف روغن را از این میزان نیز کمتر کنند. پیشنهاد ایده‌ئال برای بیماران قلبی این است که مصرف روغن را به کمتر از ۲ قاشق چایخوری در طول روز برسانند.

درباره کودکان نیز باید گفت که دوز توصیه شده برای کودکان کمی بیشتر از افراد بزرگسال است و کودکان تا سن ۹ سالگی می‌توانند روزانه تا ۵ قاشق غذاخوری روغن مصرف کنند. همچنین بعد از ۹ سالگی باید مصرف روغن به حدود ۴ قاشق غذاخوری در طول روز کاهش پیدا کند.

زمانی که میزان مناسب مصرف روغن را برای بزرگسالان، بیماران قلبی، ورزشکاران و کودکان متوجه می‌شویم، شاید این موضوع کمی ناامیدکننده باشد که نمی‌توانیم غذاهای خوشمزه و سرخ کرده را به وعده‌های غذایی خود اضافه کنیم.

منبع: صد آنلاین
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار