بهترین راهکار برای رشد بهتر کودکان

طبق گفته روانشناسان نقاشی به کودکان این امکان را می‌دهد تا تجربیات خود را از جهان دریافت کنند.

بهترین راهکار  برای رشد بهتر کودکان

شاید تصور کنید که نقاشی کشیدن مربوط به زمانی است که هوا خوب نیست و نمی‌توانیم سفر کنیم یا به پارک برویم، اما نقاشی بیش از یک فعالیت سرگرم‌کننده است و مزایای بسیاری برای رشد کودکان دارد.

نقاشی به کودکان این امکان را می‌دهد تا تجربیات خود را از جهان دریافت کنند و با ایجاد ارتباطات و روابط جدید از طریق ذهن مبتکر خود، آن‌ها را تغییر دهند. دانش، خاطرات و خیال‌پردازی‌ها، همگی تخیل آن‌ها را تغذیه می‌کند و نقاشی به کودکان اجازه می‌دهد ایده‌های خلاقانه و تخیلی خود را بسازند و کشف و ثبت کنند.

نقاشی به کودکان این امکان را می‌دهد تا خود را بیان و با دیگران ارتباط برقرار کنند. کودک می‌تواند رویداد شادی مانند جشن تولد را با نقاشی کشیدن، دوباره تجربه یا برخی از احساسات غم‌انگیز را به عنوان یک تمرین درمانی برای کمک به برخی از مراسم ترسیم کند.

نقاشی یک وسیله مهم در هنردرمانی کودک است؛ روشی غیرکلامی برای ارتباط با طیف وسیعی از مشکلات عاطفی و رفتاری را فراهم می‌کند تا منجر به تغییر و رشد شود.

نقاشی به یادگیری کودکان کمک می‌کند. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده از نقاشی به عنوان یک فعالیت آموزشی می‌تواند درک کودکان را در زمینه‌های دیگر مانند علم افزایش دهد.

علاوه بر این نقاشی به بهبود حافظه کودکان نیز کمک خواهد کرد. نتایج تحقیقات نشان داده کودکان هنگامی که از آن‌ها خواسته می‌شود در مورد رویدادی که قبلاً تجربه کرده‌اند، نقاشی بکشند، اطلاعات بیشتری در مورد آن می‌دهند. مشخص شده که نقاشی باعث بهبود یادآوری وقایع و حوادث در کودکان می‌شود.

نقاشی یک تمرین برای حل مساله نیز هست، زیرا کودکان سعی می‌کنند تصویری ۲ بعدی تولید کنند که مخفف یک شی یا صحنه از یک دنیای سه‌بعدی است. با افزایش سن، تمرین و آموزش، کودکان معمولاً به طور فزاینده‌ای نماد‌های واقعی بصری از موضوع را تولید می‌کنند.

ما می‌توانیم به کودکان‌مان کمک کنیم تا از طریق نقاشی و زمان یاد بگیرند. تشویق به کشیدن نقاشی نیز مهم است. نتایج نشان می‌دهد که تشویق ممکن است نه تنها برای مشارکت فعلی بلکه برای بهره‌مندی از هنر در آینده نیز مهم باشد.

نتایج نشان داد کودکانی که والدینشان زمانی که نقاشی می‌کشیدند، مدت بیشتری را با آن‌ها سپری می‌کردند، از نقاشی‌شان لذت بیشتری می‌بردند. والدین ممکن است نقاشی را راهی مفید برای به دست آوردن بینش بیشتر در مورد تجربیات و بازتاب‌های شخصی فرزندان خود بیابند.

شما همچنین می‌توانید کودک خود را با طیف وسیعی از سبک‌های نقاشی آشنا کنید. کودکان ممکن است از سبک هنری خاصی الهام بگیرند و این ممکن است فرصتی برای آن‌ها فراهم کند تا مهارت نقاشی خود را توسعه دهند و دنیای اطراف خود را درک کنند.

منبع: بهداشت نیوز
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار