خواص بی نظیر سیب برای سلامتی بدن/صبح و عصر میل کنید

در رابطه با خواص و فواید سیب بسیاری از پزشکان معتقدند که "روزانه یک سیب بخورید، از مراجعه به پزشک و مراکز درمانی بی نیاز خواهید شد." در واقع این سخن پزشکان نشان‌دهنده خواص بی‌نظیر و بی‌شمار این میوه خوشمزه است.

خواص بی نظیر سیب برای سلامتی بدن/صبح و عصر میل کنید

به‌طور کلی سیب از الیافی تشکیل شده که در بین سایر میوه بیشترین میزان فیبر، آنتی اکسیدان و ویتامین C را در خود جای داده است. از این‌رو مصرف آن خواص زیادی برای بدن افراد در تمامی سنین به همراه دارد. بعضی از اصلی‌ترین و مهمترین خواص این میوه خوشمزه به شرح زیر عبارت است از:

1- تقویت سلول‌های بدن و کاهش خطر ابتلا به سرطان

میوه سیب به لحاظ داشتن آنتی اکسیدان فراوان و همچنین قابلیت جذب بسیار بالا در بدن، موجب بهبود عملکرد اعضای بدن به‌ویژه سلول‌ها می‌شود. به همین سبب سلول‌های بدن از شر هرگونه سرطان و ناهنجاری در امان می‌مانند. در واقع این خاصیت منحصر‌به‌فرد سیب سبب شده تا به‌عنوان یک داروی مؤثر ضد سرطان مورد استفاده قرار گیرد. شایان ذکر است که در صورت ابتلا به انواع سرطان می‌توانید با مصرف صحیح سیب از پیشرفت آن جلوگیری نموده و سایر عوارض احتمالی را به حداقل میزان ممکن برسانید.

2- کاهش کلسترول در بدن

 همان‌گونه که در ابتدا نیز به آن اشاره نمودیم، میوه سیب حاوی مقدار فراوانی فیبر است. از این‌رو مصرف این میوه موجب جذب سریع چربی‌های درون روده و معده می‌شود. به همین سبب با کاهش میزان چربی، کلسترول‌های مضر در بدن از بین می‌روند و شاهد تنظیم کلسترول خون در سطح مطلوب و ایده‌آل خواهیم بود.

3- تقویت سیستم ایمنی بدن

سیب یکی از بزرگترین مخازن اصلی ویتامین C را در بین میوه‌ها به خود اختصاص داده است. بر همین اساس هنگام خوردن این میوه، ویتامین C خیلی سریع جذب بدن شده و بدین نحو سیستم ایمنی بدن در بهترین شرایط ممکن قرا می‌گیرد. تا جایی‌که در برابر انواع بیماری و اختلال از خود مقاومت بالا نشان می‌دهد و شاهد کاهش ابتلا به بیماری‌های مزمن، ویروسی و واگیردار خواهیم بود.

4- جلوگیری از آسم و آلزایمر

تحقیقات و آزمایشات به‌عمل آمده بر روی صدها موش نشان داده که مصرف صحیح و منظم سیب در رژیم غذایی میزان انتقال دهنده‌های عصبی یا استیل کولین را افزایش می‌دهد. بدین ترتیب خطر ابتلا به مشکلات وبیماری‌های حافظه نظیر آلزایمر به حداقل میزان ممکن می‌رسد. علاوه بر این درون این میوه دارویی و خوشمزه مواد شیمیایی نظیر فیتوکمیکال و پلی فنول وجود دارد. که تا حد زیادی موجب بهبود عملکرد ریه‌ها، درمان آسم و رفع مشکلات تنفسی کمک می‌کند.

5- درمان دیابت و سم زدایی کبد

دیابت یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در سنین میانسالی و پیری است. علاوه بر این مصرف بی‌رویه آب خیلی سرد و فست فود موجب سمّی شدن کبد و افزایش چربی آن می‌گردد. در هر حال نگران کنترل و درآمد این دو بیماری مزمن نباشید. چرا که در هر حال استفاده صحیح و مستمر از سیب موجب کاهش میزان قند خون در بدن می‌شود. به گونه‌ای که خطر ابتلا به دیابت نوع 2 تا حدود تقریبی 30 درصد کاهش خواهد یافت. از طرف دیگر مواد معدنی و ویتامین‌های موجود در میوه موجب سم‌زدایی کبد و رفع اختلالات ناشی از آن در بدن می‌گردد.

خاطر نشان می‌شود که خواص سیب صرفاً به این موارد ختم نمی‌شود و در این بخش تنها به بعضی از مهمترین خواص آن اشاره نمودیم. در صورت تمایل می‌توانید با مراجعه به سایت‌های مختلف بیش از پیش با خواص متنوع سیب آشنا شوید.

رژیم سیب می تواند به شما کمک کنند تا در طی پنج روز حدود ۳ کیلوگرم وزن کم کنید. برای مطالعه درباره این رژیم به مقاله   رژیم سیب  مراجعه نمایید.

منبع: صدانلاین
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار