از عوارض رژیم تخم مرغ چه می‌دانید؟

رژیم تخم‌ مرغ دارای نسخه‌های مختلفی است که در هر یک از آنها فقط می‌توانید آب یا نوشیدنی‌های دارای صفر کالری را مصرف کنید.

از عوارض رژیم تخم مرغ چه می‌دانید؟

 غذاهایی با کربوهیدرات بالا، قندهای طبیعی مانند بیشتر میوه‌ها و تمام نان‌ها، برنج و پاستا از رژیم غذایی حذف می شود. اگر در جایی نام رژیم لاغری تخم‌مرغ و سیب‌زمینی را شنیدید، با این رژیم نباید اشتباه بگیرید زیرا کربوهیدرات‌های بالا در این رژیم جایی ندارند. این رژیم که به رژیم ۳ روزه تخم‌مرغ یا حداکثر ۱۴ روزه تخم‌ مرغ معروف است، شما فقط مجاز به خوردن صبحانه، ناهار و شام هستید. این به این معنی است که هیچ نوع تنقلاتی در آن وجود ندارد.

برخی با شنیدن نام این رژیم تصور می‌کنند که در این رژیم فقط باید تخم‌مرغ خورد در حالیکه شما تنها باید روزتان را با تخم‌مرغ شروع کنید در زمان‌های دیگر از منابع پروتئینی که در ادامه آنها را معرفی می‌کنیم، باید استفاده کنید.

·       منابع پروتئینی

تخم‌مرغ

مرغ

بوقلمون

ماهی

·       میوه‌ها و سبزیجات

گریپ فروت

کلم بروکلی

مارچوبه

کدو سبز

قارچ

اسفناج

برای مثال یک روز در رژیم تخم‌مرغ به ترتیب زیر می‌باشد:

·        صبحانه: ۲ عدد تخم‌مرغ پخته، ۱ عدد گریپ‌فروت یا دو عدد تخم املت شده با اسفناج و قارچ

·        نهار: ۳۰۰ گرم سینه مرغ سوخاری با بروکلی

·        شام: ۱ عدد ماهی به همراه سالاد سبز

عوارض رژیم تخم‌ مرغ

طبق نظر محققان و متخصصان تغذیه، رژیم تخم‌ مرغ بهترین رژیم برای لاغری نیست! تقریبا تمامی نسخه‌های رژیم تخم‌مرغ به زیر ۱۰۰۰ کالری می‌رسد که این مصرف این مقدار کالری، کمتر از حد مجاز کالری روزانه هر فردی است. در ابتدا باید بدانیم که هر فرد لازم است چقدر کالری مصرف کند تا لاغر شود. سپس باید بدانید که به طور کلی مصرف کالری زیر ۱۰۰۰ نه تنها کمکی به لاغری شما نمی‌کند، بلکه با کاهش سرعت متابولیسم بدن‌تان باعث برعکس شدن روند لاغری شما می‌شود.

برخلاف تصور عموم اما طبق یک مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۵ صورت گرفت، مصرف هفته‌ای بیش از ۷ تخم‌مرغ هیچ‌گونه عوارض جانبی برای بدن شما ندارد. این مطالعه تایید کرد که حتی برخی از افراد مبتلا به دیابت نیز می‌توانند تخم‌مرغ را آزادانه‌تر از قبل مصرف بکنند زیرا در طول ۱۲ هفته‌ای که در این آزمایش تخم‌مرغ را مصرف می‌کردند، بدون افزایش کلسترول و قند خون همراه بودند.

یکی دیگر از نقاط ضعف این رژیم، مصرف بسیار کم فیبر در آن است. فیبر در پرورش باکتری‌های مفید معده نقش بسیار مهمی دارد و منابع اصلی آن در حبوبات و میوه‌ها و سبزیجات هستند که در رژیم تخم‌مرغ جای ندارند.

منبع: بهداشت نیوز
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار