مربا گل محمدی | طرز تهیه مربا گل محمدی

برای صبحانه خودت مربا درست کن | طرز تهیه مربا گل محمدی با طعمی دلچسب

اگر شماهم علاقه دارید در خانه مربا گل محمدی درست کنید تا پایان مقاله همراه ما باشید.

برای صبحانه خودت مربا درست کن | طرز تهیه مربا گل محمدی با طعمی دلچسب

به گزارش شمانیوز مربای گل‌ محمدی یک مربای اصیل ایرانی است .مربا گل محمدی طعم و عطری بی‌نظیر دارد.مربا گل محمدی معمولا به عنوان صبحانه سرو میشود. اما در برخی مناطق از مربای برای به جای شکر در شیربرنج استفاده میکنند. برای طرز تهیه مربا گل محمدی اصیل همراه ما باشید.

موادلازم برای مربا گل محمدی

مواد لازم مربا گل محمدی
گل محمدی ۵۰۰ گرم
شکر ۱ کیلوگرم
آب ۱ لیتر
جوهر لیمو ۱ قاشق چایخوری

مربا گل محمدی

طرز تهیه مربا گل محمدی

برای تهیه مربای خوشمزه و مخصوص با گل محمدی ابتدا گلبرگ های گل محمدی را جدا می کنیم و داخل یک قابلمه بزرگ می ریزیم، سپس تا چند بند اگشتی روی گلبرگ ها آب می گیریم و اجازه می دهیم گرد و خاک میان گلبرگ ها ته نشین شود.

در این مرحله گلبرگ ها را آبکشی می کنیم و روی یک پارچه تمیز پهن می کنیم تا رطوبت شان کشیده شود. در ادامه آب را به همراه شکر داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند.

در این مرحله قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید و شکر به طور کامل حل شود. حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم و اجازه می دهیم شربت به خوبی بجوشد و غلیظ شود. پس از اینکه شربت کمی غلیظ شد گلبرگ ها را اضافه می کنیم.

حالا با یک قاشق چوبی گلبرگ ها را زیر و رو  می کنیم تا با شهد مخلوط شوند. در ادامه حرارت زیر قابلمه را ملایمتر می کنیم و اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه گلبرگ ها درون شربت داغ بمانند تا به خوبی بپزند و نرم شوند.

در حین پخت مربا با یک قلموی آغشته به آبلیمو اطراف قابلمه را تمیز می کنیم تا مربا شکرک نزند. زمانی که مربا به قوام رسید جوهر لیمو را به قابلمه اضافه می کنیم و مربا را به آرامی هم می زنیم تا جوهر لیمو در شربت مربا حل شود.

پس از گذشت یک دقیقه از اضافه کردن جوهر لیمو مربا را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم. در ادامه یک دم کنی تمیز روی قابلمه حاوی مربا قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۴ ساعت روی درب قابلمه بماند.

قرار دادن دم کنی باعث می شود رنگ مربای گل محمدی عالی شود، اگر خوشرنگی مربا برایتان مهم است حتما این مرحله را انجام دهید. حدود ۱۲ ساعت مربا را در دمای محیط قرار دهید سپس داخل شیشه بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

نکته مهم 

پس از ۱۲ ساعت که مربا را در فضای آشپزخانه قرار دادید اگر مربا زیر دندان حالت لاستیکی داشت یعنی مراحل پخت کامل نشده است و باید مدت بیشتری روی حرارت بماند. حتما مراحل پخت مربا را کامل کنید تا زحمت هایتان به هدر نرود.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار