خودرو جک J5 | امکانات خودرو جک J5

رونمایی از خودرو جک J5 | امکانات خاص و ویژه این خودرو را ببینید

در ویدیو زیر به بررسی خودرو جک J5 پرداخته ایم

رونمایی از خودرو جک J5 | امکانات خاص و ویژه این خودرو را ببینید

به گزارش شمانیوز : خودرو جکJ5  یکی از محصولات کشور چین است. این خودرو توسط شرکت کرمان موتور وارد کشور شده است. خودرو جک J5 در بازار چین با نام Heyue J5 نیز شناخته می‌شود. خودرو جک J5 با دو موتور عرضه می‌شد. خودرو جک جی ۵ ابتدا در نسخه دنده‌ای با موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر به بازار کشورمان راه پیدا کرده بود. در ادامه به بررسی این خودرو پرداخته ایم. 

داخل جک J5 اتوماتیک

در مقایسه با خودروهای داخلی و یا حتی رقبای هموطنش در بازار، فضای داخل کابین جک J5 اتوماتیک جذابیت و پویایی بالایی دارد و می تواند سرنشینان داخل کابین را کاملا راضی نگه دارد. علاوه بر این با اضافه شدن یک صفحه نمایشگر سیستم سرگرمی به کنسول مرکزی، جذابیت این خودرو دوچندان شده و بزرگ ترین نقطه ضعف نسخه دسته برطرف شده است. علاوه بر این، یک غربیلک فرمان جدید هم مقابل راننده قرار گرفته و بر روی آن کلیدهای کنترل کننده سیستم صوتی اضافه شده است تا دسترسی راننده سریع تر و آسان تر باشد. به غیر از موارد ذکر شده، تقریبا دیگر بخش های کابین دست نخورده باقی مانده و یا تغییرات جزیی نسبت به نسخه دستی داشته اند و با این وجود، همچنان طراوت و جذابیت خود را حفظ کرده و در مقایسه با رقبای موجود در بازار هم حرف های خوبی برای گفتن دارد.

 

خودرو جک j5

طراحی جک J5 اتوماتیک

با این وجود که حدود 10 سالی از طراحی و معرفی جک J5 می گذرد، اما طراحی ظاهری این خودرو و چهره اخم کرده آن همچنان جذابیت خود را حفظ کرده و در مقایسه با خودروهای داخلی و یا برخی چینی های موجود در کشور از طراحی خوب و جذابی برخوردار است. جالب است بدانید که در مسیر توسعه این خودرو و شکل گیری چهره آن، شرکت معروف پینین فارنا هم دست داشته و محصول سدان شرکت خودروسازی جک با همکاری این شرکت معروف ایتالیایی طراحی شده است. در سایت رسمی پینین‌ فارینا در حالی که شرکت ‌های چینی زیادی مدعی همکاری با این طراح بزرگ و مطرح ایتالیایی هستند، اما جالب است بدانید که تنها نام JAC در بخش جوایز و افتخارات این شرکت به چشم می‌ خورد و طراحی جک J5 نیز باوجود اینکه سال ها از معرفی و استفاده آن می گذرد، اما هنوز هم می تواند برای عموم سلیقه ها جذاب و گیرا باشد.

 

خودرو جک j5

مشخصات جک J5 اتوماتیک

جک J5 اتوماتیک طول کلی 4590 میلی متر، عرض 1765 میلی متر، ارتفاع 1465 میلی متر و فاصله بین دو محور 2710 میلی متر دارد که با تمامی تجهیزات خود به وزن حدودا 1355 کیلوگرمی رسیده و برای حرکت دادن آن یک پیشرانه 1.8 لیتری تنفس طبیعی به خدمت گرفته شده است. همانطور که گفتیم، برای تامین نیروی مورد نیاز این خودروی بیش از 1.3 تنی، پیشرانه چهار سیلندر 1.8 لیتری تنفس طبیعی مورد استفاده قرار گرفته است که در محدوده 6500 دور بر دقیقه توانایی تولید قدرت خوب 140 اسب بخاری و در محدوده 5000 دور بر دقیقه نیز می تواند خروجی گشتاور 165 نیوتن متری تولید کند. به صورت ترکیبی، پیشرانه تنفس طبیعی جک J5 اتوماتیک می تواند مصرف سوخت 7.6 لیتری به ازای کارکرد 100 کیلومتری طبق اعلام شرکت سازنده داشته باشد، هرچند این میزان سوخت مصرفی برای پیشرانه یورو 4 بوده و در شرایط کاملا استاندارد خودرو و جاده بدست آمده است که در استفاده های واقعی مصرف سوخت بالاتری تجربه خواهید کرد.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار