گل شاه پسند | شرایط نگه داری گل شاه پسند

شرایط نگه داری گل شاه پسند | با ترفندهای ساده یک گل شاداب داشته باش

اگر شماهم در خانه یک گلدان گل شاه پسند دارید و میخواهید همیشه شاداب و سرحال باشد همراه ما باشید.

شرایط نگه داری گل شاه پسند | با ترفندهای ساده یک گل شاداب داشته باش

به گزارش شمانیوز : یکی از گل های زیبای دنیا طبیعت ، گل شاه پسند است. گل شاه پسند طرفداران زیادی دارد. این گل را میتوانید در خانه و آپارتمان نگه داری کنید. اگر میخواهید گل شاه پسند شماهمیشه شاداب باشد تا پایان مقاله حتما همراه ما باشید. 

گل+شاه+پسند

خاک مناسب برای نگهداری از گل شاهپسند

شاه پسند به خاک نسبتا خشک با ph اسیدی علاقه‌مند است، اما نیازی نیست خیلی حساسیت به خرج دهید، چراکه این گیاه خیلی نسبت به خاک حساس نیست. تنها ویژگی ضروری برای خاک شاه پسند، عالی بودن زهکشی آن است، به‌طوری‌که خاک سنگین با زهکشی ضعیف برای مثال رس سنگین، منجر به فاسد شدن ریشه خواهد شد. در نتیجه اگر محلی که قرار است شاه پسند را در آنجا بکارید خاکی سنگین با زهکشی ضعیف دارد، بهتر است با ترکیب کردن مقداری کمپوست و خاک برگ، خاک را سبک کنید.

فراموش نکنید که بسیار مهم است که زهکشی خاک به‌خوبی صورت بگیرد، هم برای انواعی که در گلدان کاشته شده‌اند و هم برای انواعی که در باغچه کاشته می‌شوند؛ زیرا سلامت ریشه منوط به کیفیت زهکشی است.

میزان آبیاری در طول نگهداری از گل شاه پسند

اگر گیاه شما جوان است تا هنگام بزرگ شدن آن، گیاه را پیوسته مرطوب نگهدارید، اما پس از بلوغ نیازی انجام اینکار نیست، چرا که نیازهای آبی شاه پسند به حد متعادل رسیده و میزان آبیاری آن باید کمی کمتر شود. بسیاری از انواع شاه پسند متعلق به مناطق مدیترانه‌ای یا خشک هستند و می‌توانند دوره‌های کوتاه خشکی و کم آبی را تحمل کند، اما قطعا اگر این زمان طولانی شود منجر به مرگ و از بین رفتن گل شما خواهد شد. درنتیجه موقع خرید گل شاهپسند به این نکته توجه داشته و مطلع شوید که گونه شاهپسندی که می‌خرید تا چه حد به کم‌آبی و خشکی مقاوم است؛ چراکه بعضی از انواع این گیاه چنین ویژگی را ندارند.

در طول نگهداری از گل شاه پسند این مهم است که به‌اندازه کافی نه بیشتر و نه کمتر به آن آب بدهید، چون درغیراینصورت یا با آبیاری زیاد گل‌تان به بیماری بوتریتیس بلایت (پوسیدگی/ کپک خاکستری) مبتلا خواهد شد یا با کم آبی و خشکی کنه تار عنکبوتی را تجربه خواهند کرد.

اگر گیاهتان بالغ است، برای آبیاری درست به‌محض اینکه خاک آن خشک شد مجددا آن را آبیاری کنید و اگر هنوز جوان است، کمی زودتر اینکار را انجام دهید. برای دریافت نتیجه بهتر، توصیه می‌کنیم گل شاه پسند را در نزدیکی گیاهانی بکارید که نیازهای آبی مشابه با شاه پسند دارد.

گل+شاه پسند

دما و رطوبت مناسب برای گل شاه پسند

شاه پسند در هر منطقه آب و هوایی می‌تواند به زندگی خود ادامه دهد و به دما و رطوبت چندان حساس نیست، اما ممکن است در گرم‌ترین روزهای تابستانی دچار ضعف جزئی شود. بنابراین اگر در منطقه‌ای با آب‌وهوای گرم زندگی می‌کنید، بهتر است گیاه را قسمتی از باغچه بکارید که کمی سایه‌گیر و هوای اطراف گیاه خنک و باب میلش باشد.

کوددهی در طول نگهداری از گل شاه پسند

شاه پسند خیلی اهل کود نیست، اما ماهی یکبار کوددهی در فصول رشد (بهار تا قبل از ظهور زمستان) باعث تقویت آن می‌شود. از کود متعادل، حلال در آب، با رهایش آرام و مخصوص گل استفاده کنید. در هنگام کاشت، بهتر است خاک را با الیاف طبیعی تقویت کنید.

 

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار