تفاله قهوه | تفاله قهوه برای گل و گیاه | تفاله قهوه به چه درد می خورد؟

5 استفاده مفید از تفاله قهوه | تفاله قهوه را دور نریزید

افرادی که مصرف روزانه قهوه دارند همیشه حجم زیادی از تفاله قهوه را دور می ریزند درحالی که این تفاله ها به شدت برای این موارد مفید هستند.

 5 استفاده مفید از تفاله قهوه | تفاله قهوه را دور نریزید

زندگی رنگی | در منزل کسانی که هر روز مصرف قهوه دارند حتما یک نوع قهوه‌ساز وجود دارد که سرآخر برای آنها مقداری تفاله‌ی قهوه به جا می‌گذارد. اگر شما هم از آن دسته‌اید با تفاله‌های قهوه‌هاتان چه می‌کنید؟ دور می‌ریزید؟! به همین راحتی؟! این مقاله را بخوانید تا دیگر این اشتباه را مرتکب نشوید و تا پای جان از قهوه استفاده‌ی مفید ببرید!

بعد از تمپ کردن قهوه توسط اسپرسوساز یا حتی موکاپات در انتها قهوه‌ی خیس خورده در محفظه باقی است که اجازه بدهید خشک بشود و بعد برای اینکه انسان مفیدی باشد یکی از این ۵ استفاده را ببرید!

1- اگر در خانه گل و گیاه دارید که دیگر کود آنها همیشه در دسترستان است! چطور؟ عرض می‌کنم! وقتی قهوه خشک شد آن را در خاک گلدان‌هایتان بریزید. قهوه دارای مواد معدنی خیلی مفیدی است که بسیار زیاد برای رشد گیاه مناسب است و همینطور باعث دفع حشرات می‌شود. پس از آن غافل نشوید.

2- بوی کفش برای همه آزاردهنده است. یک دستمال کاغذی داخل کفشتان بگذارید و مقداری از تفاله‌ی قهوه‌ای که مصرف کردید و خشک شده است در آن بریزید و بعد از ساعتی آن را به دور بیندازید. بوی بد کفش را به خود می‌گیرد و آن را کامل از بین می‌برد. هیچ فکرش را می‌کردید؟

3- از آن می‌توانید در شستن سطوح کمک بگیرید. روی اسکاچ بریزید و قابلمه و تابه‌هایتان را با آن بسابید! اصلا راه دور چرا؟! سینک ظرفشویی و گاز استیلتان را هم با آن بشویید! انصافا باور می‎کردید؟

4- اگر به سلامت پوستتان و برطرف کردن تیرگی‌های زیر چشم علاقه‌مندید و برایتان مهم است یک بار هم مقداری از تفاله قهوه را با قدری عسل مخلوط کنید و به زیر چشمتان یا هر قسمت از صورت که لک دارد بمالید و بعد از ده دقیقه بشویید. خاصیت اسکرابی و لایه‌برداریی قهوه خیلی زیاد است. آخر تفاله قهوه و این همه خاصیت؟! تازه پنجمی هم مانده است!

5- بوی بد یخچال یکی از دغدغه‌های خانم‌هاست. شاید راه‌های زیادی را امتحان کرده باشید. این بار به سراغ تفاله قهوه‌تان بروید. وقتی خشک شد در یک ظرف بریزید و بدون در داخل یخچال بگذارید. مطمئن باشدی راه همیشگی فرار از بوی یخچال را پیدا کرده‌اید و دیگر سراغ پیشنهادات متفرقه نخواهید رفت!

اگر همین الان هوس قهوه به سرتان زده یادتان باشد که تفاله‌ی آن را نگه دارید. حتی بعد از اینکه خشک شد در ظرف دردار بریزید و در روز دیگر استفاده کنید. اما آن را دور نریزید.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار