خبرگزاری موج گزارش می‌دهد:

مرد خوش‌خنده سینما و تلویزیون با دفتر یادداشت می‌آید | رضا عطاران با خودش سبک و سلیقه می‌آورد

رضا عطاران بازیگر، کارگردان، فیلمنامه‌نویس، تدوین‌گر و خواننده ایرانی است که به دلیل نقش‌های ماندگارش در سینما و تلویزیون طرفداران زیادی دارد و حالا قرار است با بازی در سریال خانگی دفتر یادداشت روزهای خوشی را برای طرفدارانش رقم بزند.

مرد خوش‌خنده سینما و تلویزیون با دفتر یادداشت می‌آید | رضا عطاران با خودش سبک و سلیقه می‌آورد

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری موج، شنیدن نام سریال‌هایی جذاب با بازی بازیگران مطرح سینما و تلویزیون از شبکه خانگی سبب شده تا این پلتفرم‌ها جای خود را میان مخاطبانشان باز کرده و حالا مردم هر هفته منتظر سریال مورد علاقه وسلیقه خود در شبکه‌های نمایش خانگی بنشینند تا سریال مورد نظر خود را ببینند. این را نباید فراموش کرد که جدا از قصه و سلیقه مردم حضور سوپراستارهایی که قدم به دنیای سریال گذاشته‌اند، در جذب این پلتفرم‌ها بی‌تأثیر نیست.​

 

این روزها زمزمه‌هایی از بازی رضا عطاران در سریالی با نام «دفتر یادداشت» به گوش می‌رسد، بازیگری که نقش اصلی این سریال را ایفا می‌کند و قرار است هفته‌هایی جذاب را برای مخاطبانش رقم بزند. این بازیگر را اغلب با خنده‌هایی بر لب می‌شناسند، کارگردان سریال‌های مناسبتی‌ که قلب مخاطبان خود را به تسخیر درآورده است.

سریال دفتر یادداشت به کارگردانی کیارش اسدی و بازی «رضا عطاران و حسن معجونی» قرار است بعد از پایان ماه محرم و صفر از شبکه خانگی فیلم‌نت پخش شود. حسین اکبری تهیه کننده سریال و مسعود خاکباز نویسنده سریال است.

چندی پیش تیزری جذاب از این سریال در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفت. مضمون این تیزر رضا عطاران را سیگاری روشن بر لب و نشسته بر صندلی نشان می‌داد که تعداد زیادی دختران جوان با لباس پرستاری برای او آتش روشن می‌کنند. ژانر این سریال خانگی طنز است و باید تا پخش این سریال منتظر ماند تا ببینیم تا چه اندازه مورد اقبال مخاطبان قرار می‌گیرد.

 

سریال+«دفتر+یادداشت»

درباره رضا عطاران

رضا عطاران در 1347 در مشهد چشم به جهان گشود. با پایان یافتن تحصیلات مقدماتی رشته طراحی صنعتی را در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران برای ادامه تحصیل انتخاب کرد، اما علاقه شدیدش به بازیگری باعث شد دانشگاه را رها کند و به فعالیت هنری در تئاتر بپردازد. نخستین کار هنری او در سال 1361 بود. اینجا بود که این بازیگر، کارگردان، فیلمنامه‌نویس و تدوین‌گر  پا به عرصه تلویزیون و سینما گذاشت. عطاران با ایفای نقش‌های مختلف توانست طی چند سال محبوبیت زیادی را میان مخاطبان کسب کند. سریال‌های خاطره‌انگیز و سراسر شادی او همواره لبخند را بر لبان مخاطبان آورده است. عطاران فیلم‌های زیادی را هم کارگردانی کرده است.

6565

 

کارنامه هنری و بازیگری عطاران

مجموعه تلویزیونی «بیداران»، نخستین کار عطاران در سال 69 بود. سریال «پرواز 57» محصول سال 1372 از جمله سریال‌های طنز پس از انقلاب بود، که تأثیر بسیار زیادی در دیده شدن رضا عطاران داشت. این سریال را مهران مدیری کارگردانی کرد.  در واقع پس از این سریال همکاری عطاران و مدیری رقم خورد و بار دیگر عطاران در سال 1373 در سریال طنز «ساعت خوش» خوش درخشید.

سریال «دنیای شیرین» چهارمین اثر تلویزیونی رضا عطاران است که در سال 1376 به کارگردانی بهروز بقایی برای برنامه کودک و نوجوان شبکه یک ساخته شد.

 

ورود به دنیای کارگردانی

مجموعه تلویزیونی «مجید دلبندم»، نخستین تجربه کارگردانی عطاران در سال 1378 بود. رضا در این کار علاوه بر کارگردان، نویسنده و بازیگر هم بود. این سریال با اینکه برای رده سنی کودکان ساخته شده بود اما در همه رده‌های سنی طرفداران زیادی داشت.

«قطار ابدی» دیگر سریال رضا عطاران است که در سال 1379 ساخته شد و بعد از آن عطاران از سال‌های 76 تا 82 سریال‌های «سیب خنده، ستاره‌ها و کوچه اقاقیا» را جلوی دوربین برد که هر کدام آن‌ها طرفداران زیادی داشتند.

سریال «خانه به دوش» محصول سال 83 در ماه رمضان به کارگردانی عطاران پخش شد. شاید یکی از پرطرفدارترین سریال‌هایی بود که تاکنون نیز بارها از شبکه‌های مختلف پخش شده است. «متهم گریخت» از دیگر سریال‌های عطاران به نویسندگی سعید آقاخانی است که با استقبال بسیار خوبی روبه رو شد.

سریال «ترش و شیرین» در نوروز 1386 به کارگردانی و بازی عطاران ساخته شد که جزو پربیننده‌ترین سریال‌های آن سال محسوب می‌شود که توانست رضایت مخاطبان را به خوبی جلب کند.

سریال «بزنگاه» آخرین کار عطاران به عنوان کارگردان بود که در ماه رمضان 1387ساخته شد. 

 

4858393

 

درخشش عطاران در سینما

فیلم «کلید ازدواج» نخستین فعالیت سینمایی عطاران بود که در سال 1376 در آن به ایفای نقش پرداخت. عطاران در سال 1386 پنج فیلم سینمایی بازی کرد که مطرح‌ترین  آنها «خروس جنگی» بود.

فیلم «ورود آقایان ممنوع» با فروش بالایی روبرو شد و همین اتفاق او را تبدیل به گران‌ترین و پولسازترین بازیگران ایرانی کرد. عطاران در تمام فیلم‌های بلند سینمایی طنز بازی کرد و فیلم‌های او یکی پس از دیگری سودآور شد.

فیلم «دهلیز» نخستین نقش جدی عطاران بود که در سال 1391 ساخته شد. او سپس در سال 1393 «نهنگ عنبر» یکی از فیلم‌های پرفروش و معروف خود را بازی کرد و اینگونه لقب فعال‌ترین بازیگر سینما را از آن خود کرد.

فیلم «هزارپا، انفرادی» از پرفروش‌ترین فیلم‌های سال‌های عطاران است. همچنین فیلم «قیف» که محصول جدید عطاران به‌شمار می‌رود که هنوز تاریخ اکران آن مشخص نشده است.

افتخارات رضا عطاران

رضا عطاران طی سال‌ها بازیگری جوایز زیادی را در جشنواره‌های مختلف کسب کرده و مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است. برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی برای فیلم خوابم می‌آد، نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در فیلم دهلیز، برنده سیمرغ بلورین بهتری بازیگر نقش اول مرد برای فیلم طبقه هساث، برنده بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم اسب حیوان نجیبی است، برنده لبخند زرین بهترین بازیگر مرد کمدی فیلم ورود آقایان ممنوع و... از دیگر افتخارات این بازیگر محسوب می‌شود.

شاید بتوان گفت بازی عطاران در سه فیلم «طبقه هساث، ردکارپت و کلاشینکف» جزو پرسودترین فیلم‌های این بازیگر است. همچنین در سال 94 با بازی در فیلم سینمایی «من سالوادور نیستم» باعث فروش خوب آن فیلم شد و درصد رضایت بالایی از مخاطبین را به‌ دست آورد.

عطاران در تیتراژ سریال‌های «کوچه اقاقیا، متهم گریخت، سه در چهار» و فیلم‌های سینمایی «ورود آقایان ممنوع و  خروس جنگی» خودش به خوانندگی پرداخته است.

 

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار