دسر ساده | لاکچری | میهمانی

دسر لاکچری و خوشمزه برای میهمانی

برای میهمانی‌ها یکی از دغدغه ها درست کردن یک دسر شیک و خوشمزه است؛ اگر شما هم از ژله خسته شدید اینجا قرار است یک دسر لاکچری مخصوص میهمانی به شما آموزش بدهیم.

دسر لاکچری و خوشمزه برای میهمانی

دسر لاکچری و خوشمزه یکی از دغدغه های میزبان برای پذیرایی شیک از میهمانان است. دسر ها انواع و اقسام مختلفی دارند و شما می توانید در طعم ها و مزه های مختلف تهیه کنید ولی امروزه دسر لیوانی بسیار ترند و محبوب شده است و برای مهمانی ها یکی از بهترین گزینه ها می باشد زیرا به صورت تک نفره سرو می شود و دیگر خبری از قالب های بزرگتر نیست و شما می توانید خیلی راحت تر آن ها را تهیه کنید. این بار قرار است دسر لیوان را با پوره توت فرنگی و بیسکویت پتی بور تهیه کنید و برای مهمانی ها خود سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه دسر لیوانی با توت فرنگی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مرحله اول: تهیه کرم وانیلی

ابتدا کرم وانیلی را آماده کنید. نشاسته ذرت، آرد و شکر را داخل قابلمه ریخته و با هم ترکیب می‌کنیم و ۲ لیتر شیر را کم کم افزوده و هم بزنید تا نشاسته در شیر حل شود و روی حرارت ملایم قرار داده و مرتب هم می‌زنیم تا بجوشد و بغلظت فرنی برسد و خامه‌ی صبحانه را با نیم لیتر شیر با قیمانده ترکیب کرده و همزده تا صاف و یکدست شود و به همراه گلاب به کرم اضافه کرده و همزده تا مواد مان به جوش آید و خامی نشاسته از بین برود و از روی حرارت برداشته و وانیل را افزوده و همزده و کنار قرار دهید تا از حرارت بیفتد و داخل لیوان های تکنفره مقداری کرم وانیلی ریخته و یک لایه بیسکوییت‌ پتی‌بور خرد شده ریخته و دوباره یک لا کرم وانیلی ریخته و داخل یخچال قرار می‌دهیم تا خنک شوند. می توانید بیسکویت را با دستگاه خرد کنید و یا داخل نایلون ضخیم قرار دهید و بکوبید.

مرحله دوم: تهیه پوره توت فرنگی

در این فاصله ژله‌ی توت‌فرنگی را آماده کنید. ودرژلاتین را روی آب سرد ریخته و کنار می‌گذاریم تا به حالت اسفنجی درآید و سپس روی بخارکتری قرار می‌دهیم تا ذوب شود. پوره‌ی توت‌ فرنگی و شکر را با هم ترکیب کرده و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر ذوب شده و توت‌فرنگی‌ها بپزند و به شکل مارمالاد درآید.

مرحله سوم: تهیه دسر لیوانی با توت فرنگی

درادامه از روی حرارت برداشته و همزده تا از حرارت بیفتد و کمی خنک شود و ژلاتین ذوب شده را افزوده و همزده و یک لایه ژله روی کرم‌ وانیلی‌ها ریخته و داخل یخچال قرار دهید تا کامل بسته شوند و سپس به دلخواه تزیین و سرو کنید.

فوت و فن های دستور تهیه دسر لیوانی با توت فرنگی

بیسکوییت را پودر نکنید و نیمه خردشده باشد بهتر است.بجای توت‌ فرنگی از میوه‌های دلخواه دیگر هم می‌توانید استفاده کنید.می توانید از ژله نیز به دلخواه استفاده کنید

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار