آبتنی باعث مرگ جوان شد

بنا بر اعلام مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان یک نفر به دلیل آبتنی در استخر ذخیره آب کشاورزی در ماهان جان خود را از دست داد.

آبتنی باعث مرگ جوان شد

ابراهیم بابایی، با بیان اینکه روزِ ٢٩ خردادماه، ساعت ۱۶:۳۰، همکارانش، از غرق‌شدن یک جوان در استخر ذخیره آب کشاورزی در  شهر ماهان، مطلع شده‌اند، گفت: تیم تخصصی امدادونجات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان، بلافاصله بعد از اطلاع‌یافتن از این حادثه، به‌همراه تجهیزات نجات‌غریق به محل حادثه، اعزام شد.

بابایی، با این توضیح که تیم تخصصی یادشده، به‌همراه نجات‌گران جمعیت هلال احمر شهرستان کرمان و آتش‌نشانان شهر ماهان، سریعاً در محل حادثه حضور پیدا کردند و با تمام توان عملیات امداد‌و‌نجات را پیش بردند، اظهار داشت: متأسفانه با وجود تلاش آتش‌نشانان و نجات‌گران، تنها جنازه جوانی که به‌دلیل بی‌احتیاطی در استخر ذخیره آب کشاورزی، غرق شده و جان خود را از دست داد، از عمق استخر خارج شد.

وی گفت: علت اصلی این حادثه ناگوار، علاوه بر بی‌احتیاطی‌های دیگر، آبتنی در محلی بوده که اصولاً برای شنا و آبتنی، غیرمجاز است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان، بیان کرد: با اینکه درباره خطر ورود به استخرهای کشاورزی و دریاچه‌های پشت سدهای خاکی، بارها هشدارها داده‌ایم، برخی افراد هنوز به این هشدارها توجه نمی‌کنند و برای خود و خانواده‌های خود، حوادث غمبار و مرگباری، رقم می‌زنند.

وی از مالکان مکان‌های خطرآفرین، نظیر استخرهای کشاورزی و مسئولان متولی، تقاضا کرد تا در ورودی و اطراف این مکان‌ها، تابلوهای خطر و نشانه‌های اخطار‌دهنده نصب کنند و خطاب به عموم مردم و به‌ویژه جوان‌ها گفت: با توجه به خطرات موجود و حوادث ناگوار تجربه‌شده، به هیچ عنوان برای شنا، تفریح یا هرکار دیگری وارد اینگونه استخرها نشوید.

 

منبع: برنا
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار