پرونده عاملان آتش سوزی منجر به مرگ با دیه خاتمه یافت

بعداز ۸سال پرونده آتش‌سوزی عمدی در محله مجیدیه تهران که باعث مرگ چهار نفر شده بود‌ با تبرئه سه متهم و پرداخت دیه به خانواده شاکیان از بیت‌المال در دادسرای جنایی تهران بسته شد.

پرونده عاملان آتش سوزی منجر به مرگ با دیه خاتمه یافت

شامگاه سوم بهمن سال ۹۳‌ آتش سوزی مهیبی در ساختمانی 6 طبقه در محله مجیدیه تهران ‌رخ داد که باعث مرگ‌ مرد مهمان یکی از همسایه‌ها، پسر یکی از ساکنان و مادربزرگ سالخورده و نوه خردسال او شد. چون بررسی‌ کارشناسان آتش‌نشانی نشان از عمدی بودن ماجرا می‌داد  پس سرایدار قبلی ساختمان و مالک آنجا و یکی از دوستان مالک ساختمان به ‌عنوان مظنون شناسایی شدند.

باتکمیل تحقیقات در دادسرا، بازپرس شعبه ششم دادسرای جنایی تهران برای هر 3 متهم پرونده به اتهام مشارکت در قتل عمدی کیفرخواست صادر کرد و پرونده در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران رسیدگی شد.

در جلسه محاکمه‌، یکی ازمتهمان به نام نیما گفت: شبی که‌ آتش‌سوزی مرگبار رخ داد، درخانه دوستانم بودم. ‌چند شاهد دارم که می‌توانم آنها را به دادگاه معرفی کنم. هیچ نقشی در این آتش‌سوزی و مرگ آن چهار نفر ندارم.  سرایدار، دیگر متهم پرونده نیز منکر نقش داشتن در این آتش‌سوزی مرگبار شد‌.

سپس شهرام، مالک ساختمان نیز در جایگاه متهم قرار گرفت و گفت‌: مهندس الکترونیک هستم‌. به جشن تولد پسر دوستم رفته بودم و حالم در آنجا خوب نبود و دعوا کردم. سر همین دعوا سر از بازداشتگاه درآوردم. ‌نمی‌دانم چه کسی آن ساختمان را به آتش کشیده است.‌ با کسی هم اختلاف نداشتم که این کار را انجام دهم‌. با توجه به این‌که دادگاه این پرونده را از موارد لوث تشخیص داده بود‌، قرار شد مراسم قسامه در دادگاه برگزار شود اما خانواده قربانیان نتوانستند ۵۰ نفر را در دادگاه حاضر کنند‌.

متهمان نیز منکر هر گونه ‌نقش داشتن در ماجرای آن آتش‌سوزی‌ مرگبار شدند. قضات‌ بعد از چند جلسه رسیدگی سه متهم پرونده را تبرئه کرده وآنها آزاد شدند. ‌قرارشد دیه از بیت‌المال به خانواده قربانیان پرداخت شود ‌که با اعتراض خانواده قربانیان‌، پرونده به‌ دیوان عالی کشور ارسال شد‌ اما حکم صادره ‌تایید و به اجرای احکام دادسرای جنایی تهران ارسال شد‌.

محمدی‌، قاضی شعبه‌ سوم اجرای احکام دادسرای‌ جنایی تهران با تایید این خبر گفت‌:‌ با توجه به این‌که قرار بود دیه خانواده‌ها‌ از بیت‌المال پرداخت شود با هماهنگی لازم این دیه‌ها پرداخت و پرونده در دادسرا بسته شد.

منبع: رکنا
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار