اموال سرقتی به کشورهای همسایه قاچاق می‌شود

2 هزار واحد متخلف در حوزه مالخری و اموال مسروقه توسط پلیس تهران بزرگ شناسایی شدند که بخشی از اموال سرقتی به کشورهای همسایه قاچاق می‌شود.

اموال سرقتی به کشورهای همسایه قاچاق می‌شود

سردار عباسعلی محمدیان روز دوشنبه در اجرای طرح دستگیری خریداران اموال مسروقه، اظهارداشت: از همه واحدهای صنفی متخلف برای درج مشخصات اموال دسته دوم تعهد گرفته شد. برخی از کالاهای دست دوم بازار با عنوان استوک، بازارچه مرزی، وارداتی که به صورت عمومی خرید و فروش می‌شود، سرقتی است.

وی به قاچاق بخشی از اموال سرقتی به کشورهای همسایه خبر داد و افزود: اجناسی مانند تلفن همراه که در کشورهای منطقه هم فعال می‌شود، به کشورهای دیگر می‌برند.

رئیس پلیس تهران بزرگ اضافه کرد: پلیس با اشراف اطلاعاتی که بر جرم و مجرمان دارد سعی در کشف و کنترل چرخه و اقتصاد سرقت دارد تا به طور ریشه‌ای مسئله سرقت را مدیریت و کنترل کند.

سردار محمدیان ادامه داد: بخشی از این اموال در واحدهای صنفی و به صورت غیر رسمی در حال خرید و فروش است و پلیس با اشراف اطلاعاتی، بیش از ۲ هزار واحد صنفی را شناسایی کرده است و این واحدها از این پس به طور مستمر مورد بازرسی و کنترل قرار خواهند گرفت.

ثبت مشخصات اموال دسته دوم

رئیس پلیس تهران بزرگ تاکید کرد: پیش از این، از این واحدهای صنفی تعهد گرفته شده بود که چنین اموالی را خرید و فروش نکنند و همه اموال دسته دوم را خریداری کردند در دفاتر مخصوص ثبت و تلفن فروشنده را درج کنند و طبیعاً اگر چنین روندی طی نشود به طور قطع اموال کشف شده سرقتی تلقی و مورد پیگرد قرار خواهد گرفت.

سردار محمدیان اظهار داشت: اگر بتوانیم چرخه خرید و فروش اموال سرقتی را قطع کنیم و آن کسانی که دانسته و ندانسته اینگونه جرایم را مرتکب می شوند وقتی بدانند که مجازات این جرایم سنگین خواهد بود و سود آن بسیار کم است، طبیعتاً به سمت چنین مواردی نخواهند رفت.

وی با بیان اینکه پلیس بارها ثابت کرده است که در هر زمان بخواهد می‌تواند برای کشف جرم و سرقت عملکرد مثبتی داشته باشد، تأکید کرد: به سارقان هشدار می‌دهم که دست از اعمال مجرمانه بردارند و به شغل‌های شرافتمندانه مشغول شوند چرا که در آینده پلیس با سارقان و مجرمان برخوردهای جدی‌تری خواهد داشت و با این افراد هیچ‌گونه مدارایی نمی‌کند.

رئیس پلیس تهران بزرگ خبر داد: در چند هفته آینده خبرهای خوبی در حوزه کشف و دستگیری حلقه‌های بزرگ سرقت به مردم خواهیم داد تا همه به خصوص سارقان ببینند پلیس چقدر در این حوزه مصمم و موفق بوده است و این اتفاقات قرار نیست کوتاه مدت به صورت طرح باشد بلکه به شکل مستمر جزو دستورالعمل و اولویت پلیس خواهد بود.

 

منبع: ایرنا
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار