قتل| قتل همسر| قتل شوهر

آزادی زنی که همسرش را به قتل رساند | نجات ۵ مرد و یک زن از اعدام

یک زن و 5مرد که محکوم به قصاص بوده و از سوی اولیای دم بخشیده شده بودند، روز گذشته آزاد شدند.

آزادی زنی که همسرش را به قتل رساند | نجات ۵ مرد و یک زن از اعدام

خبرملت: این روزها صفحه حوادث روزنامه ها و سایتها پر از خبرهای تلخ درباره قتل است. هر کدام از خبرهای مربوط به قتل هم عجیب تر از دیگری هستند. متاسفانه اخبار مربوط به قتل همسر در سالهای اخیر به شدت زیاد شده است. به تازگی خبری منتشر شده مبنی بر آزادی زنی که همسرش را دو سال قبل به قتل رسانده است.

جلسه آزادی یک زن و 5مرد که محکوم به قصاص بوده و از سوی اولیای دم بخشیده شده بودند، روز گذشته در دادسرای جنایی تهران در حالی برگزار شد که دادستان پایتخت نیز در این مراسم حضور داشت، دستبند اتهام از دستان محکومان با حضور وی باز شد و آنها از دیروز زندگی تازه‌‌ای را آغاز کردند.

به گزارش همشهری، ساعت 9:30صبح دیروز 6زندانی درحالی‌که دستبند به‌دست داشتند به دادسرای جنایی تهران انتقال یافتند تا پس از انجام آخرین مراحل قانونی، دستبند اتهام از دست‌شان باز و آزاد شوند. آنها مدتی قبل از سوی اولیای دم بخشیده شده بودند، اما توانایی پرداخت دیه را نداشتند و به همین دلیل پشت میله‌های زندان بودند تا اینکه دیروز با تلاش خیرین و به حرمت محرم، آخرین مراحل قانونی برای آزادی‌شان انجام شد و آنها آزاد شدند.

تنها زنی که در میان محکومان حضور داشت، 2 سال قبل به‌دلیل اختلاف با شوهرش جان وی را گرفته بود. محکوم دیگر، سال99 به‌خاطر اختلاف مالی دو و نیم میلیونی، یکی از دوستانش را به قتل رسانده بود و سومین محکوم 10سال قبل به خاطر سرقت دست به قتل یک زن زده بود.  فرد دیگری که دیروز طعم آزادی را چشید 4سال قبل به‌دلیل اختلافات خانوادگی، همسرش را به قتل رسانده بود. نفر پنجم مردی بود که 4سال قبل برادرش را به قتل رسانده بود و با بخشش مادرش از مجازات مرگ رهایی یافت، اما ششمین محکوم در سال‌94، زن موردعلاقه‌اش را به قتل رسانده بود که او نیز مدتی قبل از سوی خانواده مقتول بخشیده شد.

بخشش 16محکوم به قصاص در امسال

در جلسه روز گذشته، علی صالحی، دادستان تهران شخصا دستبند برخی از زندانیان را باز کرد. وی ضمن تشکر از اعضای شورای حل اختلاف دادسرای جنایی تهران و خیرین گفت: من از اولیای دم که به عقیده بنده دل‌های بزرگی دارند و به‌رغم اینکه فرصت داشتند انتقام بگیرند، اما با گذشت به محکومین، حیات بخشیدند تشکر می‌کنم.  آنها در ایام محرم از حق طبیعی خودشان به عشق اباعبدالله(ع) گذشتند که قطعا اجرش خیلی بیشتر است. صالحی افزود: در سال گذشته با تلاش محمد‌شهریاری، سرپرست دادسرای جنایی تهران و اعضای شورای حل اختلاف و به لطف خیرین ٤٨‌محکوم از قصاص رهایی یافتند و نجات پیدا کردند. امسال هم تا‌کنون ١٦‌نفر که ٦ نفرشان در این جمع حضور دارند، زمینه آزادیشان فراهم شده است. محمد شهریاری، سرپرست دادسرای جنایی تهران نیز گفت: این هشتمین جلسه آزادی محکومان قصاصی است که با کمک خیرین، مسئولان قضایی مستقر در اجرای احکام و واحد صلح و سازش مستقر در دادسرا و مددکاران زندان رجایی‌شهر به ثمر رسید. افرادی که هیأت صلح و سازش دادسرای جنایی تهران برای نجات آنها از قصاص تلاش می‌کند، کسانی هستند که بر سر یک اتفاق و کنترل نکردن خشم تبدیل به قاتل شده‌اند و در مدتی که زندان‌ بوده‌اند، توبه و از کرده خود اظهار ندامت کرده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر 23زندانی دیگر محکوم به قصاص هستند که در نوبت آزادی قرار دارند و برای جمع‌آوری دیه و آزادی آنها نیاز به حمایت و همکاری مردم شهرمان و نیکوکاران داریم که امیدواریم مبالغ دیه برای آزادی این افراد جمع‌آوری و مقدمات آزادی‌ آنها نیز فراهم شود.

 

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار