ناپدید شدن طلاهای یک مجتمع مسکونی؛ فاش کردن نقشه شوم سرقت توسط مادرزن

داماد خانواده هر بار که به خانه مادر همسرش می‌رفت، شبانه به‌سراغ گاوصندوق رفته و بخشی از طلا‌ها را سرقت می‌کرد که با تکرار این عمل مادرزن از این ماجرا بو می‌برد.

ناپدید شدن طلاهای یک مجتمع مسکونی؛ فاش کردن نقشه شوم سرقت توسط مادرزن

زن میان‌سال زمانی که در گاوصندوق را باز کرد، با صحنه‌ای روبه‌رو شد که او را در شوک فروبرد. خشکش زده بود و نمی‌توانست حرفی بزند. همه طلا‌های خودش و مادرش آب شده و از لابه‌لای بافت سخت و پولادین گاوصندوق در زمین فرورفته بودند، نزدیک به ۱۰ میلیارد ریال.

زن ابتدا فکر می‌کرد که مادر پیرش طلا‌ها را برداشته و جایی دیگر گذاشته است، اما خیلی زود فهمید که روح مادر پیرش هم از نبودن طلاهایشان خبر ندارد. موضوع خیلی زود به پلیس گزارش شد و زمانی نگذشت که یک گروه گشتی از نزدیک‌ترین کلانتری در شهرک غرب، خودش را به صحنه جرم واقع در بولوار خیام‌شمالی رساند.

محل وقوع جرم در یکی از واحد‌های مجتمعی مسکونی قرار داشت و مال‌باختگان با طرح موضوع سرقت، شکایت خود را مطرح کردند. اگرچه شاکیان معتقد بودند که طلاهایشان از داخل گاوصندوق سرقت شده است، اما طبق بررسی‌های اولیه، نه آثاری از ورود غیرمجاز به این خانه مشهود بود و نه آثار تخریب قفل در گاوصندوق دیده می‌شد. سارق هر که بوده از وجود طلاجات داخل گاوصندوق خبر داشته است و همین سرنخ، دست‌داشتن یکی از اعضای خانواده شاکیان را قوت بخشید.

ادامه پیگیری پرونده برعهده کارآگاهان پایگاه شمال پلیس آگاهی مشهد قرار گرفت و مأموران در همان ابتدا تحقیقات خود را از دختر، همسر، داماد و دیگر اعضای این خانواده آغاز کردند. رفتار‌های مشکوک یکی از این افراد موجب شد تا ظن مأموران پلیس آگاهی به او بیشتر شود؛ داماد خانواده. مردی جوان که به‌تازگی با این خانواده وصلت کرده بود و دوران نامزدی‌شان را سپری می‌کرد. ازآنجاکه او به‌تازگی شب را در منزل شاکی گذرانده بود و پیش‌تر نیز به این محل رفت‌وآمد داشته است، مأموران را بر آن داشت تا با هماهنگی قضایی این شخص را به مقر فرماندهی خود احضار کرده و مورد بازجویی‌های فنی قرار دهند.

ضدونقیض‌گویی‌های مرد جوان، ظن کارآگاهان پلیس را به یقین تبدیل کرد و حالا مثل روز روشن بود که او در این سرقت ۱۰ میلیارد ریالی نقش داشته است. پیگیری‌های این پرونده ادامه داشت تا اینکه خورشید حقیقت پدیدار شد و متهم این پرونده که همان تازه‌داماد خانواده است از راز سرقت‌های سریالی‌اش پرده برداشت.

او برای اینکه مادر و مادربزرگ همسرش شک نکنند، هر بار که به خانه آن‌ها می‌رفته است، شبانه به‌سراغ گاوصندوق رفته و بخشی از طلا‌ها را سرقت می‌کرده است. روز‌های بعدی هم همین نقشه شوم را اجرا می‌کرده است تا اینکه مادرهمسرش از این ماجرا بو برده است.

متهم که موفق به آب‌کردن طلاجات سرقتی نشده است، همه آن‌ها را به شاکی بازگرداند. پرونده این فرد نیز پس از تکمیل تحقیقات اولیه در اختیار مقام قضایی قرار گرفت.

طبق اعترافات متهم، او این اقدام مجرمانه را از دو ماه گذشته انجام داده و برای اینکه شاکیان از کم‌شدن حجم طلاجات خود بویی نبرند، هر بار مقدار کمی از آن‌ها را سرقت می‌کرده است. همچنین وقوع این حادثه موجب متارکه تازه‌داماد سارق و نامزدش شد.

 

منبع: رکنا
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار