توفان سیستان 647 نفر را بستری کرد

بنا بر اعلام مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان ۶۴۷ نفر از شهروندان سیستان در پی وقوع توفان در این منطقه به مراکز درمانی مراجعه کردند.

توفان سیستان 647 نفر را بستری کرد

مجید محبی اظهارکرد: در پی موج جدید وزش باد در منطقه سیستان از ۱۱ تیرماه تاکنون در پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز ۶۴۷ نفر از مردم این منطقه‌ راهی بیمارستان و مراکز درمانی شدند که از این تعداد ۸۸ نفر اکنون بستری هستند.

وی افزود: مشکل تنفسی، قلبی و چشمی از عمده مشکلات مردم در این مدت بوده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: تمامی نیروهای ‌امدادی و خدمات‌رسان در مسیرهای ارتباطی منطقه سیستان آماده‌باش ‌هستند تا در صورت نیاز اقدام به کمک‌رسانی به شهروندان کنند.‌

به گفته سرپرست جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان‌؛ ۱۱۰۰ عدد ماسک از روز گذشته تاکنون میان مردم توفان زده منطقه سیستان توزیع شد.

سید محمد مهدی سجادی اظهارکرد: نیروهای هلال احمر همزمان با بروز توفان و وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در شمال سیستان و بلوچستان با حضور در منطقه خدمات رسانی به مردم را آغاز کردند.

وی ادامه داد: با توجه به تقویت ناپایداری های جوی همچنان شاهد تشدید سرعت وزش طوفان گرد و خاک و در نتیجه خدمات رسانی نیروهای هلال احمر در شمال سیستان و بلوچستان هستیم.

سرپرست جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان‌ گفت: نیروهای هلال احمر استان هفته گذشته از ۶ تا ۹ تیرماه نیز به یک‌هزار و ۵۷۲ آسیب دیده ناشی از توفان در منطقه سیستان در قالب ۳۴۶ خانوار امدادرسانی کردند.

سجادی تاکید کرد: خشکسالی‌های چند ساله سبب شده بادهایی که در گذشته به «موسمی ۱۲۰ روزه سیستان» یا نعمت بیکران الهی معروف بود و هوایی مطبوع و کشاورزی پرمحصول و زندگی سراسر شاد و با نشاطی را برای مردم به ارمغان می‌آورد امروز به بلای جان ساکنان این منطقه تبدیل شود.

 

منبع: برنا
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار