یارانه| افزایش یارانه| یارانه نقدی

سورپرایز یارانه بگیران با اعلام مشمولان افزایش ۲۰ درصدی | ۸۰ هزار تومان اضافه یارانه قابل برداشت است؟

معاون وزیر کار با بیان اینکه طرح کالابرگ الکترونیک عموم جامعه کارگری را هم دربرمی‌گیرد، گفت: دولت درصدد است تا به معیشت طبقات پایین نگاه ویژه‌تری داشته باشد.

سورپرایز یارانه بگیران با اعلام مشمولان افزایش ۲۰ درصدی | ۸۰ هزار تومان اضافه یارانه قابل برداشت است؟

خبرملت: طرح هدفمندسازی یارانه برای حمایت از قشر کم توان مالی انجام شده و از سال 1389 مبلغی تحت عنوان یارانه به دهک های مختلف پرداخت می شود. مبلغ یارانه نقدی ابتدا 45 هزار تومان بود که در سال 1398 یارانه معیشتی 45 هزار تومانی نیز همراه با آن پرداخت شد. این دو یارانه در ادامه ادغام شدند و مبالغ آن برای برخی دهک ها 300 هزار تومان و برای برخی دیگر 400 هزار تومان شد. دولت به تازگی اعلام کرده که مبلغ یارانه را 20 درصد افزایش داده است. تازه ترین خبر درباره یارانه را در بخوانید. 

معاون وزیر کار با بیان اینکه طرح کالابرگ الکترونیک عموم جامعه کارگری را هم دربرمی‌گیرد، گفت: دولت درصدد است تا به معیشت طبقات پایین نگاه ویژه‌تری داشته باشد.

به گزارش همشهری آنلاین، طرح کالابرگ الکترونیک که در سال گذشته به شکل آزمایشی در چهار استان هرمزگان، قزوین، گیلان و مرکزی کلید خورد، اکنون به عنوان یک طرح ملی در ۳۱ استان کشور به اجرا درآمده است. از ۱۳ خرداد ماه امسال به دنبال تاکید رئیس جمهور و به منظور تأمین سبد غذایی خانوارهای کم‌درآمد و کمک به مهار تورم و ثبات بازار مرحله جدید طرح ملی کالابرگ برای دهک های اول تا سوم و با اولویت خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی به اجرا درآمده و خانوارهایی که جزو دهک یک تا سه هستند و یارانه ۴۰۰ هزار تومانی دریافت می کنند، در صورتی که ۷۰ درصد مبلغ یارانه خود که ۳۲۰ هزار تومان می شود را صرف خرید کالاهای اساسی پیش بینی شده در این طرح کنند ۲۰ درصد معادل ۸۰ هزار تومان به یارانه معیشتی آنها افزوده می‌شود.

امکان برداشت نقدی اعتبار ۸۰ هزار تومانی در حال حاضر وجود ندارد و تنها می‌تواند صرف خرید کالابرگ شود اما ۴۰۰ هزار تومان یارانه واریزی علاوه بر خرید کالابرگ، قابل برداشت نقدی هم هست.

در این طرح ۱۱ قلم کالای اساسی شامل برنج ایرانی، گوشت منجمد گوساله، حبوبات، شیر کم چرب، پنیر، ماست پگاه، ‌ مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر جهت عرضه به خانوارها پیش‌بینی شده است.

در همین راستا علی حسین رعیتی فرد،   معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جامعه کارگری را مشمول طرح کالابرگ الکترونیک دانست و با اشاره به افزایش ۲۰ درصد مبلغ یارانه در مرحله جدید طرح کالابرگ، گفت: افزایش یارانه برای سه دهک اول در راستای تقویت معیشت کارگران است. چند روز گذشته خبر ویژه‌ای اعلام شد مبنی بر اینکه برای دهک‌های پایین تا سه دهک اول ۲۰ درصد یارانه افزایش پیدا می‌کند که عموماً جامعه کارگری را هم دربرمی‌گیرد.

وی اضافه کرد: افزایش ۲۰ درصدی یارانه در صورتی است که از طریق آن کالابرگ خریداری شود و ۲۰ درصد به یارانه افراد تحت پوشش افزوده می‌شود.

یارانه نقدی

افزایش یارانه به منظور حمایت از قشر کم درآمد جامعه

به گفته معاون وزیر کار افزایش یارانه محرومان برای پر کردن فاصله مزد و سبد معیشت بوده و این افزایش کمک خوبی است و دولت تلاش می‌کند در راستای کاهش فاصله بین مزد و معیشت، به معیشت طبقات پایین‌ نگاه ویژه‌تری داشته باشد.

در حال حاضر هشت فروشگاه زنجیره‌ای افق کوروش، رفاه، دیلی مارکت، جانبو، گندم و هفت، وال مارکت و هایپرمی به این طرح ملی پیوسته‌ و به وزارت کار متصل شده‌اند و امکان خرید از تمام شعب این فروشگاه‌ها برای مردم فراهم شده است.

استفاده از کالابرگ الکترونیکی اختیاری است و خانوارها می‌توانند یک ماه زودتر از واریز یارانه از اعتبار خود استفاده و از هر فروشگاه یا سوپرمارکتی، کالای مورد نظر خود را از لیست ۱۱ قلم کالای اساسی پیش گفته با هر عنوان و برندی انتخاب و خریداری کنند.

از ۱۳ خرداد ماه تاکنون که مرحله جدید کالابرگ به اجرا درآمده ۲۰ هزار فروشگاه دیگر به این طرح پیوسته‌اند. آنطور که معاون رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته در حال حاضر تعداد فروشگاه‌ها در کل کشور از مرز ۷۰ هزار فروشگاه گذشته است و در همه این فروشگاه‌ها بارکدخوان نصب و آموزش‌های لازم جهت اجرای طرح کالابرگ الکترونیک ارائه شده است.

در روزهای اخیر هیات وزیران واریز منابع یارانه کمک معیشتی به حساب شرکت خدمات فناوری اطلاعات رفاه ایرانیان (فارا) و مجری پروژه کالابرگ الکترونیک را به تصویب رساند و وزارت رفاه مکلف شد ماهانه نتایج حاصل از هزینه کرد مبالغ یارانه کمک معیشتی طرح را که توسط سازمان هدفمندسازی یارانه ها برای خرید مشمولین از طریق کالا برگ الکترونیک به حساب مذکور واریز شده به همراه اطلاعات هویتی مشمولین طرح و جزییات واریز و خرید آنان را به صورت مکتوب به سازمان هدفمندسازی یارانه ها ارسال کند.

اجرای طرح کالابرگ الکترونیک تکلیف قانونی و مصوبه مجلس است و دولت بارها اعلام کرده بنا ندارد یارانه نقدی را حذف کند، لذا مردم و خانوارها مختارند که کالابرگ الکترونیکی یا یارانه نقدی را انتخاب کنند و خرید خود را به شکل اعتباری انجام دهند.

یارانه نقدی

خرید اینترنتی با کارت یارانه امکان پذیر است؟

ورژن جدید برنامه شبکه ملی اعتبار (شما) که در راستای اجرای طرح «کالابرگ الکترونیک» و اختصاص اعتبارهای حمایتی و سیاست گذاری‌های رفاهی کلان راه‌اندازی شده است، تا چند روز آینده به روزرسانی خواهد شد.

در گام نخست اجرای مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیک ـ که از ۱۳ خردادماه سال جاری به صورت سراسری اجرا شد ـ یارانه اعتباری خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور که در دهک‌های یک تا سه قرار دارند، مشمول افزایش ۲۰ درصدی اعتبار خرید شد؛ به عبارت دیگر، اعتبار یارانه این افراد بنابر شروطی، به جای ۴۰۰ هزار تومان، ۴۸۰ هزار تومان شارژ می‌شود.

همچنین برای ارائه اطلاعات بیشتر به هموطنان، برنامه شبکه ملی اعتبار (شما) راه‌اندازی شد که از طریق این برنامه امکان استعلام میزان اعتبار و خریدهای انجام شده، اسامی فروشگاه‌های عضو، قابلیت شناسایی آنلاین کلیه فروشگاه‌ها و... برای عموم مردم فراهم شده است.

نحوه اطلاع از اعتبار یارانه

علیرضا عسگریان ضمن شفاف‌سازی و پاسخ به برخی ابهامات شهروندان نسبت به اجرای این طرح، در پاسخ به سوال برخی که می‌گویند پیامک واریز اعتبار را دریافت نکرده‌اند، گفت: این افراد می‌توانند با مراجعه به برنامه کاربردی "شما" و وارد کردن کد #۱۴۶۳*۵۰۰*، از شرایط‌ اعتبارشان آگاه شوند.

وی همچنین با بیان اینکه نسخه جدید برنامه کاربردی" شما" بسیار دقیق‌تر شده است، اعلام کرد که این برنامه تا یکی دو روز آینده به روزرسانی خواهد شد. در این نسخه، در بخش پرسش و پاسخ، امکان تعامل فراهم شده است.

چگونگی دستیابی به لیست فروشگاه‌های فعال در طرح کالابرگ الکترونیک / امکان خرید اینترنتی

معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در پاسخ به این سوال که افراد چگونه می‌توانند به لیست فروشگاه‌های فعال طرح کالابرگ الکترونیک دسترسی داشته باشند، اعلام کرد که لیست ۵۸ هزار فروشگاه‌ فعال در برنامه کاربردی "شما" مشخص است. زمانی که GPS تلفن همراه روشن باشد، از طریق این برنامه تمام مغازه‌های اطراف که در این طرح فعال هستند به کاربر نشان داده می‌شوند.

عسگریان درخصوص امکان خرید اینترنتی در این طرح نیز توضیح داد: به زودی امکان خرید اینترنتی با استفاده از طرح کالابرگ الکترونیک فراهم خواهد شد.

آغاز اجرای طرح کالابرگ الکترونیک از امروز در ۳ استان دیگر - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

استقرار سامانه تلفنی طرح کالابرگ الکترونیک؛ به‌زودی

وی در ادامه درباره استقرار سامانه تلفنی در اجرای طرح کالابرگ، توضیح داد که این سامانه در حال تکمیل است و به زودی راه‌اندازی می‌شود.

معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام خبر استقرار مرکز تماس (کال سنتر)، بیان کرد: خوشبختانه کنار مرکز تماس، در برنامه کاربردی "شما" به خیلی از سوالات مردم پاسخ داده شده است.

عسگریان خاطرنشان کرد: سیاست ما در ارتباط با طرح کالا برگ بر روی تامین سبد غذایی مردم و تامین ویتامین‌ها و کالری‌های مورد نیاز آنان متمرکز است و این اقلام در آینده با بررسی‌های لازم می تواند افزایش یابد. تا پیش از این ۹ قلم کالا شامل پنیر، شیر کم چرب، تخم مرغ، گوشت مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج ایرانی، ماست و قند و شکر در این طرح پیش بینی شده بود و مردم می‌توانستند با استفاده از اعتبار یارانه خود در هر ماه این اقلام را از هر عنوان و برند و نشان تجاری خریداری کنند ولی در حال حاضر با افزوده شدن اقلام پروتئینی، حبوبات و گوشت منجمد گوساله امکان خرید ۱۱ قلم کالای اساسی برای متقاضیان فراهم شده است.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار