خودروها گران شدند

افزایش ادامه‌دار قیمت خودرو در بازار با صعود قیمت‌ها، معاملات نیز مجددا پررونق شد.

خودروها گران شدند

قیمت خودرو در هفته‌های گذشته تحت تاثیر ثبات نسبی در نرخ ارز و همچنین برگزاری مرحله دوم طرح فروش خودرو در سامانه یکپارچه روند کاهشی به خود گرفت. اما این روند ادامه‌دار نبود و بازار مجدداً شاهد افزایش قیمت‌ها شد. غیبت تعدادی از خودروسازان در مرحله دوم طرح فروش در سامانه یکپارچه و عرضه تعداد محدودی خودرو نسبت به مرحله قبلی، یکی از عوامل بازگشت بازار به مدار صعودی شناخته می‌شود.

در طرف دیگر، وزارت صمت اعلام کرد که واردات خودروهای کره‌ای به کشور ممنوع است و در پی آن یکی از واردکنندگان اعلام کرد که نتوانسته است از اسفندماه ثبت‌سفارش انجام دهد. گرچه این خبر تکذیب شد، اما به نظر می‌رسد بازار را در بلاتکلیفی مجدد قرار داده تا قیمت‌ها مجدداً سیر صعودی به خود بگیرند.

در سایت‌های خرید و فروش، قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش به این شرح ثبت شده است:

قیمت پراید ۱۳۱ در روزهای گذشته تغییر قیمتی را تجربه نکرد و در نرخ ۳۵۰ میلیون تومان ثابت ماند. این درحالی است که پراید ۱۱۱ قیمت ۳۶۰ میلیون تومان را به ثبت رساند.

قیمت پژو پارس LX TU5، ساخت ۱۴۰۱ که در روزهای اخیر جهش چشم‌گیری را تجربه کرده بود و تا 710 میلیون تومان پیش رفته بود، امروز ۲۳ اردیبهشت ماه نرخ 666 میلیون تومان را ثبت کرد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما ۱۴۰۱ که یکی از محصولات پرطرفدار بازار است، امروز در نرخ ۵۸۱ میلیون تومان عرضه شد.

قیمت تارا اتوماتیک که مدل ۱۴۰۲ آن به‌تازگی وارد بازار شده است، امروز ۱۲ میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و در نرخ ۹۱۲ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت ام وی ام X22 PRO  به یک میلیارد و 100 میلیون تومان رسید.

قیمت جک J4 ساخت 1402 نرخ 968 میلیون تومان را به ثبت رساند.

قیمت فردا SX5  هیبرید ساخت 1401 اما امروز، جمعه، با ورود به کانال یک میلیارد تومانی، نرخ یک میلیارد و 400 میلیون تومان را در کارنامه خود ثبت کرد.

قیمت خودرو از پایان هفته گذشته روند افزایشی به خود گرفت. این افزایش قیمت به دلیل ناامیدی بازار از عرضه گسترده خودرو به بازار از طریق سامانه یکپارچه بود. در این میان، باید به این نکته توجه کرد که بازار در هنگام ریزش قیمت‌ها در وضعیت رکودی قرار گرفت.

حال که بازار روند صعودی به خود گرفته است و  پیش‌بینی می‌شود این روند افزایشی با توجه به تورم حاکم در کشور ادامه یابد، به نظر می‌رسد بازار مجدداً رونق بگیرد و سطح معاملات افزایش یابد. چراکه کارشناسان معتقدند هم‌گام با افزایش قیمت خودرو بازار نیز رونق می‌گیرد و خرید و فروش زیاد می‌شود.

منبع: تجارت نیوز
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار