سهام عدالت | ارزش سهام عدالت | سهامداران عدالت

ارزش سهام عدالت امروز دوشنبه 3 دی چقدر شد | تخصیص سهام عدالت جاماندگان باز هم به تاخیر می‌افتد؟

امروز دوشنبه 3 بهمن ماه سهام عدالت هم جهت با شاخص کل بورس حرکت کرد و روند منفی به خود گرفت. ارزش سهام عدالت 532 هزار تومانی با کاهش 2.5 درصدی به 14 میلیون و 277 هزار تومان رسید.

ارزش سهام عدالت امروز دوشنبه 3 دی چقدر شد | تخصیص سهام عدالت جاماندگان باز هم به تاخیر می‌افتد؟

سهام عدالت گونه‌ای یارانه است که بنابر نظر دولت نهم (ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد)، از طریق شرکت‌های تعاونی عدالت استانی به مشمولان آن واگذار می‌شود. دولت، هدف از عرضه سهام عدالت را گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد ایران اعلام کرده‌است. در واقع پشتیبانی از سهام عدالت توسط شرکت ها و کارخانجات دولتی انجام می شود و 60 شرکت فرابورس دولتی نسبت به پرداخت سود به سهامداران است.

ارزش سهام عدالت امروز دوشنبه 3 دی چقدر شد

امروز دوشنبه 3 بهمن ماه سهام عدالت هم جهت با شاخص کل بورس حرکت کرد و روند منفی به خود گرفت. ارزش سهام عدالت 532 هزار تومانی با کاهش 2.5 درصدی به 14 میلیون و 277 هزار تومان رسید.ششاخص کل بورس امروز شنبه برخلاف هفته اخیر روند نزولی به خود گرفت و شاخص کل با افت 1.9 درصدی در سطح یک میلیون و 657 هزار واحدی قرار گرفت و شاخص هم‌وزن نیز افت بیش از 4 هزار واحدی را تجربه کرد و محدوده 521 هزار واحدی ایستاد.

 تخصیص سهام عدالت جاماندگان باز هم به تاخیر می‌افتد؟

بر اساس گفته رئیس سازمان خصوصی‌سازی شناسایی جاماندگان جدید سهام عدالت بسیار سخت و زمان‌بر است.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: شناسایی جاماندگان جدید سهام عدالت پروسه سختی دارد. زیرا باید این اطمینان ایجاد شود که افراد واقعا مشمول هستند یا خیر، البته مسئولیت این کار با وزارت رفاه است.

حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی سازی درباره شناسایی جاماندگان سهام عدالت اظهار کرد: در راستای شناسایی جاماندگان سهام عدالت تکلیفی وجود داشت که باید انجام می‌شد. در این راستا در فاز نخست، مشمولان کمیته حمایت امداد و بهزیستی و همچنین ایثارگران شناسایی شدند و در ۲۲ خردادماه برای بررسی به هیات دولت ارسال شد.

فرایند بررسی زمان زیادی برد و چندین مرتبه بین هیات دولت و معاونت حقوقی ریاست جمهوری رفت‌وبرگشت داشت، زیرا ایرداتی درمورد بعضی از ضوابط وجود داشت که هیات دولت آن را مرتفع و مصوب کرد اما هیات تطبیق مجلس دوباره ایرادی مطرح کرد که درحال بررسی هستند.

وی درباره ایرادات هیات تطبیق مجلس پاسخ داد: به طور کلی دو ایراد وجود داشت، نخست آنکه مرجع تصویب باید شورای عالی سیاست اصل ۴۴ باشد نه هیات وزیران. دوم آنکه سهام باید به صورت غیرمستقیم به مشمولان داده شود نه به صورت مستقیم. البته به هر دو ایراد پاسخ داده شد و معاونت حقوقی درحال پیگیری است، امیدوارم مورد قبول هیات تطبیق مجلس قرار بگیرد و اجازه دهند در پایان سال واگذاری را انجام دهیم.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی همچنین در این باره که چرا در لایحه بودجه به ادامه فرایند شناسایی جاماندگان سهام عدالت اشاره نشده، گفت: شناسایی افراد جدید پروسه سختی دارد زیرا باید این اطمینان ایجاد شود که افراد واقعا مشمول هستند یا خیر، البته مسئولیت این کار با وزارت رفاه است. این فرایند هنوز آغاز نشده است. از طرف دیگر منابعی برای این کار وجود ندارد؛ بنابراین فکر نمی کنم جامانده دیگری شناسایی شود.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار