قیمت دلار | قیمت دلار امروز | قیمت دلار چند؟ | حواشی افزایش قیمت دلار

وعده رئیس جدید بانک مرکزی برای کاهش قیمت دلار + فیلم

رئیس‌کل جدید بانک مرکزی گفت: حتما نرخ نیما را روی قیمت ۲۸۵۰۰ تومان تثبیت خواهیم کرد. ر

وعده رئیس جدید بانک مرکزی برای کاهش قیمت دلار + فیلم

گزارش‌ها از بازار ارز، از برخورد قیمت دلار با سقف ۴۱ هزار تومان حکایت دارد؛ آن هم در روزی که هم رییس‌کل بانک مرکزی و هم وزیر اقتصاد برای پاسخ به التهاب بازار ارز و افزایش نجومی قیمت دلار، به مجلس رفته بودند و در مقابل انتقاد تند نمایندگان از افزایش قیمت دلار، وعده کاهش قیمت‌ها را دادند. سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در مجلس وعده داد که در عرض یک ماه بازار ارز از سوی بانک مرکزی ساماندهی و قیمت دلار کاهش می یابد. 

وعده رئیس جدید بانک مرکزی برای کاهش قیمت دلار

محمدرضا فرزین رئیس‌کل جدید بانک مرکزی در گفت‌وگوی تلویزیونی ضمن تشکر از هیات دولت و رئیس‌جمهور برای اعتماد وی برای تصدی ریاست بانک مرکزی، گفت: مهمترین وظیفه بانک مرکزی، کنترل نرخ تورم و نرخ ارز است.

وی افزود: البته کلیه ارکان حاکمیتی در این مورد نقش دارند و باید تمام دولت و تیم اقتصادی دولت در این زمینه با بانک مرکزی همکاری کنند.

فرزین، سیاست جدید ارزی را سیاست تثبیتی خواند و گفت: ارز را تثبیت خواهیم کرد و دغدغه فعالان اقتصادی کشور را رفع خواهیم کرد.

رئیس‌کل بانک مرکزی اضافه کرد: دغدغه رئیس‌جمهور هم معیشت مردم است که با کنترل تورم و ارز آن را تامین خواهیم کرد. برای رفع نارسایی‌ها باید رویکرد جدیدی اتخاذ کنیم.

فرزین افزود: حتما نرخ نیما را روی قیمت ۲۸۵۰۰ تومان تثبیت خواهیم کرد و واردات تمام کالاهای اساسی و مواد اولیه و ماشین‌آلات را با این نرخ تامین خواهیم کرد.

وی گفت: سایر مصارف ارزی که حدود ۴۰ مورد است در بازار مبادله ارزی تامین خواهد شد. تلاش می‌کنیم این نرخ به بازار آزاد علامت بدهد. تمام نیازهای ارزی را در نیما و بازار مبادله ارزی تامین خواهیم کرد و بازار ارز آزاد را مستمرا کوچک خواهیم کرد و نرخ آن را به نرخ بازار مبادله ارزی نزدیک خواهیم کرد.

وی در پایان از مردم خواست به بانک مرکزی اعتماد کنند تا بتواند بازارها را تثبیت کند.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار