یارانه نقدی | واریز یارانه نقدی | پرداخت یارانه نقدی

حذف یارانه نقدی کلید خورد؟ | برای جایگزین یارانه نقدی از کجا باید کالا برگ الکترونیک دریافت کنیم

مجلس تصویب کرد که اگر دولت بخواهد ارز ترجیحی را در سال ۱۴۰۱ حذف کند، موظف است مابه‌التفاوت آن را از طریق کالابرگ الکترونیک به مردم اختصاص دهد.

حذف یارانه نقدی کلید خورد؟ | برای جایگزین یارانه نقدی از کجا باید کالا برگ الکترونیک دریافت کنیم

جزئیات یارانه نقدی اعلام خواهد شد. یارانه معیشتی به همه ایرانی ها برای تامین کالاهای اساسی خود تعلق می گیرید. یارانه نقدی در سال جدید افزایش می یابد. یارانه نقدی بیش از بیست میلیون نفر فروردین ماه آخرین یارانه نقدی خود را دریافت کردند. کالابرگ جایگزین یارانه نقدی خواهد شد.

«غلامرضا قربانی مقدم» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا در مورد اجرای کالابرگ الکترونیکی، اظهار کرد: اینکه از پرداخت یارانه نقدی به سمت کالابرگ الکترونیکی برویم مورد خوشایند مردم نیست و مردم علاقه‌ای به تغییر در این مورد ندارند.

وی اضافه کرد: در شرایط کنونی بهتر است تا پول را به خود مردم بدهیم تا بر اساس نیاز و برنامه‌ریزی‌های خود برای آن تصمیم گیری کرده و هزینه کنند.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به مشکلات کالابرگ الکترونیکی گفت: اگر اجرایی کردن کالابرگ الکترونیکی با مشکل مواجه شویم، آن زمان چه کسی پاسخگو خواهد بود، اینکه کالابرگ الکترونیکی در دیگر کشورها پیاده می‌شود را با توجه به زیرساخت‌های موجود بخواهیم در کشورمان پیاده سازی کنیم کار درستی نیست.

قربانی مقدم بیان کرد: بر همین اساس و با توجه به شرایط کنونی پرداخت یارانه به صورت نقدی بهتر است، چراکه مردم خود برای پولشان تصمیم می‌گیرند و از سوی دیگر این احتمال وجود دارد که در کالابرگ الکترونیکی پول‌ها به مسیرهای دیگری برود.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار