کالابرگ

توزیع کالا برگ در سرتاسر کشور | استفاده همزمان از کالابرگ و یارانه نقدی!

توزیع کالا برگ در سرتاسر کشور در ماه آینده کلید می خورد.

توزیع کالا برگ در سرتاسر کشور | استفاده همزمان از کالابرگ و یارانه نقدی!

نحوه استفاده همزمان از کالابرگ و یارانه نقدی اعلام شد. کالابرگ الکترونیکی اکنون به صورت آزمایشی در برخی استان‌ها در حال انجام بوده و استفاده از آن برای خانوارها اختیاری است. نقدی یارانه در حال حاضر اصل و کالابرگ الکترونیکی هم اختیاری است. صولت مرتضوی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره جزئیات کالابرگ الکترونیک بیانیه داد.

طرح کالابرگ با اعلام وزیر اقتصاد به طور آزمایشی در استان هرمزگان آغاز شده است و پس از اجرای آزمایشی در صورتی که اجرای آن برای کل مردم این استان موفقیت آمیز باشد، این طرح در کل کشور اجرایی می‌شود.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی افزود: نقدی یارانه در حال حاضر اصل و کالابرگ الکترونیکی هم اختیاری است.

وزیر کار در مورد کالابرگ گفت: کسانی که احساس می‌کنند به جای یارانه نقدی به کالا نیاز دارند، قبل از موعد یارانه می‌توانند از طریق حساب پشتیبان ۱۱ قلم کالای اساسی مورد نیاز خود را دریافت کنند.

صولت مرتضوی امروز به مناسبت هفته پژوهش و در جلسه تقدیر از پژوهشگران برتر زیرمجموعه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران در مورد قول دولت برای اختصاص سهام عدالت به جاماندگان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی اظهار کرد: همه کسانی که احساس می‌کنند حقوقی از آنها جا مانده است، می‌توانند به دستگاه‌های اجرایی مرتبط مراجعه و حقوق جامانده خود را پیگیری کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: اگر حقی از آنها تضییع شده است، می‌توانند از دستگاه‌های مرتبط پیگیری کنند.

جزئیات اجرای طرح کالابرگ

وی درباره طرح کالابرگ الکترونیکی نیز گفت: یک شبکه ملی اطلاعات ایجاد و طرح کالابرگ الکترونیکی به صورت نمونه و آزمایشی در برخی استان‌ها اجرا شده است که قبل از پرداخت یارانه به مردم، یارانه آنها به یک حساب پشتیبان واریز می‌شود.

مرتضوی افزود: در همین رابطه کسانی که احساس می‌کنند به جای یارانه نقدی باید کالا دریافت کنند، قبل از موعد یارانه می‌توانند از طریق آن حساب پشتیبان ۱۱ قلم کالای اساسی مورد نیاز خود را دریافت کنند.

وی ادامه داد: مبالغ مورد نیاز برای تهیه اقلام اساسی از طریق شبکه پشتیبان اعتباری تأمین می‌شود و اگر سرپرست خانوار تحت هر شرایطی احساس کرد نیاز به پول نقد دارد، می‌تواند از یارانه نقدی در موعد مقرر استفاده کند، بنابراین استفاده از کالابرگ الکترونیکی و یا یارانه نقدی اختیاری است.

مرتضوی در مورد زمان اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی به صورت سراسری، گفت: فعلاً مرحله آزمایشی در سه استان اجرا می‌شود که باید نتایج آن مشخص شود و بعد از مشخص شدن نتایج در صورت موفق بودن به صورت سراسری اجرا می‌شود. دولت در حال بررسی این طرح است و البته زیرساخت‌های لازم را هم برای اجرای این طرح فراهم می‌کند.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار