دلار | خرید دلار

چرا دلار نخریم؟ | سرمایه‌گذاری‌های بهتر از دلار چیست؟

خرید دلار و سکه کمکی چه تاثیری در روند رشدی سرمایه گذاری ما دارد برای دانستن اینکه دلار بخریم یا نه با این مطلب همراه باشید.

چرا دلار نخریم؟ | سرمایه‌گذاری‌های بهتر از دلار چیست؟

همه ما از وضعیت اقتصادی کشورمون آگاهی داریم، افزایش هر روز قیمت های دلار و سکه و بی ارزش شدن پول ملی دغدغه ذهنی بسیاری از مردم ایران شده است و باعث شده بسیاری از افرادی که مبالغی را به صورت نقد در بانک یا در منزل دارند جهت حفظ ارزش آن به خرید دلار یا سکه بپردازند تا قدرت خرید خود را حفظ کنند . رشد قیمتی دلار و سکه از یک قیمتی به بعد بر اساس مکانیزم تقاضا و عرضه  با فشار تقاضا و با یک جو روانی بین مردم است. آیا باید ما هم به خرید دلار وسکه بپردازیم ؟

چرا دلار نخریم؟

آیا این رشد کماکان ادامه خواهد داشت؟؟

بانک مرکزی سعی دارد که با سیاست اقتصادی، رشد نرخ ارز را کنترل کند ولی از نظر من این کنترل ها تنها به عنوان یک دست انداز در  اقتصاد عمل خواهند کرد و تنها در یک بازه کوتاه مدتی قیمت دلار و سکه کاهش میاید و  چنان چه شوک اساسی در وضعیت اقتصادی کشور وارد نشود نیز دوباره دلار و سکه به رشد خود ادامه خواهند داد و قیمت ها غیر واقعی تر خواهد شد(ولی آیا کسی اطلاع دارد در چه زمانی این شوک وارد میشود؟؟ امروز؟ فردا؟ هفته بعد؟سال بعد ؟ کی؟؟؟) چیزی که مشخص میباشد این است که افرادی که دست به خرید در این قیمت ها میزنند سرمایه خود را با ریسک زیادی رو به رو میکنند که شاید در آینده هزینه گزافی را بابت دریافت این میزان ریسک بپردازند، ضمن اینکه باعث فقیر تر کردن قشر ضعیف جامعه میشوند .

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار