قیمت گوشت | قیمت گوشت قرمز | نوسان قیمت گوشت | قیمت گوشت در بازارر

جدیدترین قیمت گوشت قرمز و سفید | قیمت گوشت امروز جمعه 25 آذر ماه 1401

قیمت گوشت گوسفندی و گوساله امروزجمعه، 25 آذر ماه 1401 در بازار چند شده است؟

جدیدترین قیمت گوشت قرمز و سفید | قیمت گوشت امروز جمعه 25 آذر ماه 1401

قیمت گوشت مسئله ای مهم است که دولت با اتخاذ تصمیماتی سعی در کنترل کردن آن دارد، قیمت گوشت به عوامل متعددی بستگی دارد، به طور مثال خوراک دام و هزینه نگهداری و سایر شرایط می تواند در تعیین قیمت نهایی آن موثر باشد؛ از همین رو اگر خوراک دام و یا هزینه های مرتبط با نگهداری آن تغییری داشته باشد، بر روی قیمت گوشت تاثیر می گذارد. قیمت گوشت به صورت روزانه توسط رئیس شورای تامین کنندگان دام اعلام می شود؛ در ادامه قیمت گوشت برای امروز را مشاهده می کنیم.

قیمت گوشت امروز جمعه 25 آذر ماه 1401

 

قیمت گوشت گوسفندی در آمار‌های رسمی نسبت به گوساله کیلویی ۲۳ هزار تومان کمتر است، اما از ابتدای سال شاهد رشد ۲۰ تا ۲۵ درصدی آن در بازار بوده ایم. این افزایش قیمت در فروشگاه‌های زنجیره‌ای که بسته‌بندی و ... در هزینه تمام‌شده تاثیر دارد، بیشتر جلب توجه می‌کند و الان خرید بسته‌های یک کیلویی ران و سردست در مقایسه با فروردین تقریبا ۳۵ درصد بیشتر تمام می‌شود. مرکز آمار تایید کرده حداقل در آبان شاهد کاهش عرضه گوشت قرمز در بازار نسبت به مهر‌ماه بودیم و مسئولان صنفی طبق معمول افزایش قیمت نهاده‌های دامی و قاچاق را مقصران اصلی رشد قیمت‌ها در بازار معرفی کرده‌اند.

رشد قیمت گوشت گوسفندی در بازار از ابتدای سال

به گزارش فرارو، قیمت گوشت گوسفندی از ابتدای سال کیلویی ۳۵ تا ۸۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است. فروردین امسال در قصابی‌ها یک کیلو سردست گوسفندی را ۱۷۴ هزار تومان می‌فروختند و الان خرید آن ۲۱۶ هزار تومان هزینه دارد. یا مثلا یک کیلو ماهیچه گوسفندی که درحال حاضر کیلویی ۲۸۰ هزار تومان فروخته می‌شود، ابتدای سال ۲۲۵ هزار تومان ارزش داشت.

قیمت گوشت

قیمت قلوه‌گاه گوسفندی که ارزان‌ترین قسمت گوشت گوسفندی است، از ابتدای سال کیلویی ۳۵ هزار تومان بیشتر شده و به جای ۱۳۵ هزار تومان، درحال حاضر ۱۷۰ هزار تومان فروخته می‌شود. قصاب‌ها، گوشت خورشتی ممتاز را به‌عنوان یکی از گران‌ترین بخش‌های گوشت گوسفندی در آخرین روز‌های آذر امسال کیلویی ۳۸۰ تا ۳۸۸ هزار تومان عرضه می‌کنند درحالی که بررسی‌های فرارو نشان می‌دهد ابتدای سال خرید آن حدود ۳۰۰ هزار تومان تمام می‌شده است. یک کیلو گوشت چرخ‌کرده گوسفندی که بین ۳۰۰ تا ۳۲۰ هزار تومان فروخته می‌شود، اوایل سال تقریبا ۲۶۰ هزار تومان فروخته می‌شد. قیمت گوشت گردن گوسفندی هم در همین مدت از کیلویی ۱۶۲ هزار تومان به ۱۹۶ هزار تومان رسیده است.

مقایسه قیمت گوشت گوسفندی در قصابی‌ها نسبت به ابتدای سال

انواع گوشت گوسفندی

فروردین                                 هفته پایانی آذر سردست

۱۷۴ هزار تومان                        ۲۱۶ هزار تومان

ران

۲۱۴ هزار تومان                        ۲۵۹ هزار تومان

قلوه‌گاه

۱۳۵ هزار تومان                        ۱۷۰ هزار تومان

ماهیچه

۲۲۵ هزار تومان                        ۲۸۰ هزار تومان

چرخ‌کرده

۲۶۰ هزار تومان                        ۳۲۰ هزار تومان

گردن

۱۶۲ هزار تومان                       ۱۹۶ هزار تومان

خورشتی ممتاز

۳۰۰ هزار تومان                     ۳۸۸ هزار تومان

رشد قیمت گوشت گوسفندی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای از ابتدای سال

قیمت گوشت گوسفندی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای معمولا بیشتر از قصابی‌هاست. چون هزینه‌های بسته‌بندی به قیمت تمام‌شده اضافه می‌کند و به‌عنوان مثال گوشت سردستی که در قصابی‌ها کیلویی ۱۷۴ هزار تومان فروخته می‌شود، قیمتش در بسته‌های یک کیلویی مهیا پروتئین و پوپا پروتئین به ۲۹۳ هزار تومان می‌رسد. همین بسته را فروردین امسال می‌توانستید از غرفه‌های پروتئینی فروشگاه‌های زنجیره‌ای، ۲۱۵ هزار تومان بخرید. فیله گوسفندی یکی از گران‌ترین بسته‌های یک کیلویی گوشت گوسفندی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای است و درحال حاضر خرید بسته پویاپروتئین آن ۴۴۵ هزار تومان آب می‌خورد. رقمی که در فروردین امسال ۳۵۰ هزار تومان بوده است. بسته یک کیلویی مغز راسته گوسفندی را با قیمت ۴۲۱ هزار تومان در غرفه‌های پروتئینی فروشگاه‌های زنجیره‌ای گذاشتند که نشان از رشد ۹۱ هزار تومانی قیمت آن درمقایسه با ابتدای سال است.

قیمت گوشت

قیمت قلوه‌گاه گوسفندی در این مدت از کیلویی ۱۲۹ هزار تومان به ۱۵۷ هزار تومان رسیده است و شاهد رشد قیمت گوشت آبگوشتی از کیلویی ۱۸۰ به ۲۰۵ هزار تومان هستیم. خرید بسته یک کیلویی ماهیچه گوسفندی در فروردین امسال ۲۲۵ هزار تومان تمام می‌شد که اگر الان قصد چنین کاری داشته باشید، باید برای بسته‌های یک کیلویی ۲۸۴ هزار تومان بپردازید. بسته‌های ۸۰۰ گرمی ماهیچه پلویی پویاپروتئین و مهیاپروتئین تقریبا ۲۳۵ هزار تومان و بسته‌های یک کیلویی ماهیچه ران و دست رالاگ هم با قیمت ۳۱۶ هزار تومان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای دیده می‌شوند. بسته‌های یک کیلویی خورشتی ممتاز را هم در فروردین بین ۲۴۰ تا ۳۱۰ هزار می‌فروختند که الان پویاپروتئین و مهپاپروتئین همین بسته‌ها را ۳۲۶ هزار تومان می‌فروشند.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار