قیمت بنزین | افزایش قیمت بنزین | یارانه بنزین

خبر داغ از افزایش قیمت بنزین | تغییر در سهمیه ۶۰ لیتری بنزین ۱۵۰۰ تومانی

با ارزیابی ۱۹ میلیون خودرو مقدار سوخت‌گیری از کارت های شخصی معادل ۹۵ میلیون لیتر در روز است.

خبر داغ از افزایش قیمت بنزین | تغییر در سهمیه ۶۰ لیتری بنزین ۱۵۰۰ تومانی

با تاکید رئیس جمهور قیمت بنزین در سال 1401 افزایشی نخواهد داشت . دولت و مجلس بارها اعلام کرده اند برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین در سال جاری ندارند .شایعاتی در برخی سایت های خبری مبنی بر افزایش قیمت بنزین مطرح شده است که این شایعات دروغ می باشد و قیمت بنزین افزایش نخواهد یافت . 

خبر داغ از افزایش قیمت بنزین

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: سهمیه دوم اعتبار بنزین یعنی امکان سوخت گیری مجدد وجود دارد.

جلیل سالاری گفت: همه مردم یک کارت سوخت با سهمیه ۶۰ لیتری داشته که قابلیت ذخیره سازی و ماندگاری دارد.اگر هم فرد مورد نظر مقدار سهمیه خود را مصرف نکند تا ۹ ماه می تواند از ذخیره شدن آن خیالش راحت باشد. البته به لحاظ این که بتوانند از کارت سوخت خود در مجاری عرضه استفاده کنند یک اعتبار آن تخصیص یافته که البته از سنوات مختلفی برخوردار است.در بازه‌های زمانی مختلف ما ۵۰۰ لیتر مصرف داشتیم و گاهی هم مقدار مصرف ما به  ۳۰۰، ۱۰۰، ۳۵۰ لیتر می رسید.

او می‌گوید:امروزه مقدار مصرف مردم  ۲۵۰ لیتر بررسی شده  یعنی با ارزیابی  ۱۹ میلیون خودرو مقدار سوخت‌گیری از کارت های شخصی معادل ۹۵ میلیون لیتر در روز است.

اما امروز آنچه عملا انجام می‌شود ۶.۸ لیتر است، یعنی تو اوج مصرف بوده و ۱۵۰ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می کنیم.این یعنی نزدیک به ۵۴ میلیون لیتر آن از نرخ اول که همان ۶۰ لیتر است، مصرف می شود.نرخ دوم تنها ۶ درصد تراکنش  از کارت شخصی را نشان می دهد.سهمیه دوم اعتبار یعنی امکان سوخت گیری مجدد وجود دارد.

قیمت بنزین افزایش پیدا نمی‌کند

مشاور سخنگوی دولت گفت: دولت برنامه‌ای برای گران کردن قیمت بنزین ندارد. به منظور جلوگیری از قاچاق سوخت، میزان سوخت آزاد موجود در کارت‌ها کاهش یافته است.

مشاور سخنگوی دولت گفته دولت برنامه‌ای برای گران کردن قیمت بنزین ندارد.

به منظور جلوگیری از قاچاق سوخت، میزان سوخت آزاد موجود در کارت‌ها کاهش یافته است.

علت کاهش سهمیه بنزین چیست؟

به نقل از فارس، جلیل سالاری‌، با اشاره به کاهش ۱۰۰ لیتری سهمیه بنزین ۳۰۰۰ تومانی در کارت‌های سوخت شخصی اظهار کرد: دلیل اصلی تغییر سهمیه‌ بنزین آزاد از ماهانه ۲۵۰ به ۱۵۰ لیتر مبارزه با قاچاق بنزین بوده است و این موضوع چالشی برای مصرف بنزین مردم ایجاد نمی‌کند.

وی گفت: سهمیه بنزین ۱۵۰۰ تومانی به میزان ۶۰ لیتر در ماه برای خودروهای شخصی باقی مانده است و ۱۵۰ لیتر نیز به صورت سهمیه آزاد از ماه جاری در نظر گرفته می‌شود.

سالاری گفت: بدین ترتیب هر خودروی شخصی ماهانه ۲۱۰ لیتر بنزین خواهد داشت، یعنی می‌تواند ۲۱۰۰ کیلومتر در ماه مسافت طی کند.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش گفت: طی کردن مسافت ۲۱۰۰ کیلومتری برای خودروهای شخصی بسیار بیشتر از نیاز هر خودرو هست و در واقع تنها اتفاقی که با این تغییر رخ می‌دهد کاهش قاچاق بنزین از شهرهای مرزی است.

وی تاکید کرد: علاوه بر سهمیه بنزین آزاد، کارت سوخت جایگاه‌ها نیز همچنان وجود دارد که باعث میشود تمامی نیاز هر خودرو تامین شود.

 

قیمت بنزین

سید احسان خاندوزی درباره سیاست دولت درباره افزایش قیمت بنزین اظهار داشت: مصرف روزانه بنزین در ماه‌های گذشته به ۱۰۰ میلیون لیتر هم رسید که رشد قابل‌توجهی را نشان می‌دهد و اگر این روند ادامه یابد، به صراحت می‌گویم که واقعا کشور ممکن است نیازمند واردات بنزین شود، مگر اینکه آن سقف‌هایی که رد کردیم را کنترل کنیم.

خاندوزی تاکید کرد: وزارت نفت تلاش می‌کند با برخی تدابیر غیرقیمتی مدیریت مصرف بنزین را داشته باشد، اما همانطور که بارها گفته شده، واقعا امسال هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین نداریم. اما همزمان باید از متغیرهای مختلفی که در نهایت کنترل مصرف بهینه بنزین را به همراه دارد، استفاده کنیم.

قیمت بنزین

وی درباره احتمال افزایش قیمت بنزین در سال آینده نیز خاطرنشان کرد: در مورد سال آینده هم تا بودجه ۱۴۰۲ تدوین نشود و پیشنهادات وزارت نفت نیاید و در مجلس بررسی نشود، نمی‌شود هیچ صحبتی کرد و امروز که با شما صحبت می‌کنم، برنامه‌ای برای سال ۱۴۰۲ در حوزه بنزین آماده نیست.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار