قیمت طلا| قیمت طلا امروز| قیمت طلا و سکه

قیمت طلا در زمستان ترمز می برد؟ | پیش بینی قیمت طلا و سکه در ماه های آینده

یک کارشناس اقتصادی به پیش بینی قیمت طلا و سکه تا پایان سال 1402 پرداخت.

قیمت طلا در زمستان ترمز می برد؟ | پیش بینی قیمت طلا و سکه در ماه های آینده

قیمت طلا در دو هفته اخیر تحت تاثیر جنگ حماس و اسرائیل و اخبار سیاسی منتشر شده قرار گرفته است. قیمت طلا از شروع سال جاری کاهشی شد. در نیمه اول سال جاری قیمت طلا حدود 350 هزار تومان ارزان شد که این رقم تاریخی و غیر قابل منتظره بود. قیمت طلا حالا در روند افزایشی قرار گرفته و این نگرانی به وجود آمده که در پنج ماه باقیمانده از سال به یکباره فنر آن در رود و مانند سال قبل با رشد قابل ملاحظه ای همراه شود. تازه ترین خبر درباره قیمت طلا را در ادامه بخوانید.

نگاهی به روند هفته گذشته قیمت ها در بازار سکه و طلا نشان می دهد وضعیت به ثبات نسبی نسبی رسیده است و دیگر قیمت ها تغییرات محسوس روزانه ندارد.

به اعتقاد کارشناسان بازار طلا با ثبات انس جهانی و کنترل نرخ ارز که دوعامل اساسی در تغییرات قیمت طلا و سکه است، این آرامش وارد بازار شده است. ابراهیم محمد ولی فعال بازار طلا در رابطه با آخرین وضعیت بازار به اقتصاد آنلاین می‌گوید: هر زمانی که قیمت ها ثبات نسبی پیدا کند بازار می تواند آرامشی داشته باشد که عرضه کننده و تقاضاگر داد و ستد را انجام دهند امیدواریم این روند به ثبات واقعی برسد.

در ماه های اخیر با توجه به ریزش و افزایش قیمت ها در بازار سکه و طلا اطمینان مردم برای خرید نیز کمتر شده بود و بررسی ها نشان می داد ترسی که سرمایه گذاران از آینده قیمت ها و عدم ثبات آن داشتند مانع از ورود تقاضا به بازار می شد مساله که محمدولی معتقد است با توجه به آرامش کنونی بازار می‌تواند تغییر کند، این فعال بازار طلا در این باره عنوان می کند با ثبات شرایط آرام آرام رد پای تقاضا کننده در بازار دیده می شود.

این عضو سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران معتقد است کنونی قیمت ها بر خلاف انتظاری است که کارشناسان داشتند که قیمت طلا و سکه در این شرایط بتواند به ثبات برسد؛ محمد ولی می گوید: این ثبات برای بازار خوب است و در حالی که به پایان سال نزدیک هم می شویم باعث می شود مردم بتوانند نیاز طلای خود را تامین کنند.

به گفته این فعال بازار طلا اگر ثبات قیمت تضمین شود و خبری از نوسان‌های شدید نباشد دو ماه آخر سال به ویژه اسفند ماه هم تقاضا بیشتر می شود فعالیت تولیدی هم بیشتر خواهد شد.

در حالی که قیمت طلا و سکه برای چندین ماه از ابتدای امسال در یک روند ملایم کاهشی یا افزایشی در حرکت بود اما اتفاقات اخیر خاورمیانه قیمت ها را به یکباره دچاره نوسان کرد و شاهد سکه بالای ۳۱ میلیون تومان هم در بازار بودیم محمد ولی درباره اینکه در حال حاضر شرایط بازار به قیمت واقعید رسیده است یا خیر نیز توضیح می دهد: نسبت به نوسانات شدیدی که در یکی و دوماه اخیر بود و قیمت حتی به نرخ غیرواقعی هم رسیده بود الان بازار در وضعیت مساعدی به سر می برد.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار