قیمت طلا| قیمت طلا امروز| قیمت طلا و سکه

قیمت طلا دوباره ارزان می شود؟ | خریداران طلا فرار کردند!

کاهش تنش های سیاسی باعث افت قیمت طلا شد، اما آیا این روند ادامه خواهد داشت؟

قیمت طلا دوباره ارزان می شود؟ | خریداران طلا فرار کردند!

قیمت طلا در دو هفته اخیر تحت تاثیر جنگ حماس و اسرائیل و اخبار سیاسی منتشر شده قرار گرفته است. قیمت طلا از شروع سال جاری کاهشی شد. در نیمه اول سال جاری قیمت طلا حدود 350 هزار تومان ارزان شد که این رقم تاریخی و غیر قابل منتظره بود. قیمت طلا حالا در روند افزایشی قرار گرفته و این نگرانی به وجود آمده که در پنج ماه باقیمانده از سال به یکباره فنر آن در رود و مانند سال قبل با رشد قابل ملاحظه ای همراه شود. تازه ترین خبر درباره قیمت طلا را در ادامه بخوانید.

قیمت انس جهانی طلا روز گذشته با افزایش همراه شد در آخرین نرخ اعلامی قیمت این فلز گران بها به ۱۹۳۳ دلار رسید اما در بازارهای داخلی قیمت طلا و سکه اندکی نسبت به روز پنجشنبه کاهشی بود.

در همین رابطه ابراهیم محمد ولی فعال بازار طلا و عضو سابقه اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت و گو با اقتصاد آنلاین درباره وضعیت بازار سکه و طلا گفت: باوجود افزایش انس جهانی طلا، با کنترل بازار ارز قیمت ها اندکی کاهش شد همچنین به دلیل بارش باران مردم کمتر به بازار ورود می کنند که این عامل نیز اثرگذار بود همچنین از دیگر دلایل نوسان نزولی قیمت ها، کاهش تنش های سیاسی منطقه بود.

وی اضافه کرد: این اتفاقات باعث شد بر خلاف پیش بینی ها قیمت طلا و سکه کمی کاهشی شده و بازار التهاب هفته گذشته را نداشته باشد.

محمدولی با اشاره به اثرپذیری قیمت طلا و سکه از انس جهانی و نرخ ارز، اظهار داشت: طلا فقط از بازار ارز و انس جهانی اثر می پذیرد تورم نیز در بحث قیمت طلا در نهایت اثر گذار است اما اینگونه نیست که با توجه به افزایش دیگر کالاها طلا هم گران شود، طلا در مسیر بازار ارز و انس جهانی باید حرکت کند این ها مکمل هم دیگر هستند.

وی در پیش بینی از آینده بازار گفت: با شرایط فعلی قیمت طلا و سکه می تواند حداقل این هفته را در این مسیر حرکت مگر اینکه حادثه خاصی رخ دهد در غیر این صورت انتظار نوسان چشمگیری برای بازار وجود ندارد.

این فعال بازار طلا درباره وضعیت تقاضا در بازار هم گفت: نمی خواهم بگویم تقاضا در حد صفر است تقاضا وجود دارد اما اتفاقات اخیر اثر گذار بود اگر در یک ماه پیش ۴۰ درصد تقاضا بود الان به عدد ۲۵ تا ۳۰ درصد رسیده است که امیدواریم با آرامش قیمت ها داد و ستدها بیشتر شود.

محمدولی اضافه کرد: به نظر می رسد با توجه به قیمت بالای سکه، تقاضا روی مصنوعات طلا بیشتر باشد چون به دلیل وزن کمتر مصنوعات، خرید آن هزینه کمتری دارد.

به گفته این فعال بازار طلا حباب سکه نیز باتوجه به کاهش تقاضا تغییر محسوسی نداشته است.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار