حقوق بازنشستگان| افزایش حقوق بازنشستگان| کاهش حقوق بازنشستگان

مجلس حقوق بازنشستگان را زیاد می کند | رفع مشکل واریز حقوق بازنشستگان

نماینده مجلس شورای اسلامی خبری خوش برای بازنشستگان دارد.

مجلس حقوق بازنشستگان را زیاد می کند | رفع مشکل واریز حقوق بازنشستگان

حقوق بازنشستگان در سالهای اخیر همواره مورد انتقاد بازنشستگان قرار گرفته است. علیرغم افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۲، بسیاری برخی از آنها می‌گویند حقوقشان کفاف حدود ۱۰ روز زندگی در یک ماه را می دهد. دولت وعده داده که طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان را اجرایی کند. همسان سازی حقوق بازنشستگان می تواند تاثیر قابل توجهی روی میزان دریافتی بازنشستگان بگذارد. با این وجود خبرهایی درباره حذف همسان سازی حقوق بازنشستگان از برنامه هفتم توسعه منتشر شده که همه را نگران کرده است. تازه ترین خبر درباره حقوق بازنشستگان را در ادامه بخوانید.

یک نماینده مجلس می گوید که مجلس به دنبال راهی برای افزایش حقوق بازنشستگان است.

سیدشمس‌الدین حسینی در نشست مشترک با روسای کانونهای بازنشستگی مازندران گفت: به دنبال یافتن مسیری هستیم که در آن شیب و درصد افزایش حقوق بازنشستگان را بیشتر و فاصله‌ها را کمتر کنیم.

وی با بیان اینکه همه ما در مجلس اذعان داریم بطور کلی حقوق ‌و مزایای پرداختی کفاف مخارج زندگی مردم را نمی‌دهد؛ افزود: در سال گذشته که رییس کمیسیون تلفیق بودجه بودم، تا جایی‌که توانستیم تبصره ۱۲ لایحه بودجه را به نفع مردم اصلاح کردیم.

حسینی تصریح کرد: ما نمایندگان مجلس در یک چارچوبی می‌توانیم قانون‌نویسی کنیم، سال گذشته حدوداً ۳ تا ۴ درصد سقف بودجه دولت را افزایش دادیم، اینطور نیست که دولت لایحه بیاورد و ما بتوانیم آن را کاملاً تغییر بدهیم.

به گفته وی، در برنامه هفتم نیز نمایندگان مجلس به دنبال راهکاری برای افزایش حقوق بازنشستگان هستند.

حقوق بازنشستگان

مشکل حقوق بازنشستگان رفع شد

علی اکبر عیوضی (دبیر کانون بازنشستگان کارگری تهران) در ارتباط با تاخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: سه ماه است که مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی با یک یا نهایت دو روز تاخیر پرداخت می‌شود.

به گفته وی، تا پیش از این، پرداخت‌ها براساس جدول الفبای اعلامی صورت می‌گرفت ولی در سه ماه اخیر معمولاً در پرداخت‌ها یک روز تاخیر اتفاق افتاده است.

روز گذشته تعدادی از بازنشستگان در تماس با ایلنا اعلام کردند که باید روز قبل مستمری مهر خود را دریافت می‌کردند اما هنوز این اتفاق نیفتاده است؛ عیوضی با بیان اینکه حتماً تا پایان وقت اداری امروز مستمری تمام بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی به حساب‌شان واریز خواهد شد؛ گفت: بازنشستگان اطمینان داشته باشند که امروز حتماً حقوق‌ها واریز می‌شود.

این فعال صنفی بازنشستگان اضافه کرد: بازنشستگان به خصوص حداقل‌بگیران در روزهای پایانی هر ماه با مشکل کمبود پول مواجه می‌شوند و این به دلیل ناچیز بودن مستمری‌ها امری طبیعی‌ست؛ از این رو پرداخت بدون تاخیر و طبق برنامه مستمری بازنشستگان کارگری اهمیت بسیار دارد.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار