قیمت گوشت قرمز| قیمت گوشت قرمز امروز| قیمت گوشت قرمز آبان

قیمت گوشت قرمز با شروع فصل سرما ریخت | اعلام قیمت گوشت قرمز آزاد و دولتی

قیمت گوشت قرمز در حالی در روزهای اول آبان ماه کاهشی شده که وعده داده شده در اواسط ماه آبان به قیمت سال قبل برگردد.

قیمت گوشت قرمز با شروع فصل سرما ریخت | اعلام قیمت گوشت قرمز آزاد و دولتی

قیمت گوشت قرمز در طول یک سال گذشته به شدت افزایش پیدا کرده و دولت به دنبال کاهش قیمت انواع گوشت است. قیمت گوشت قرمز در ایران در مقایسه با قیمت متوسط جهانی بالاتر است و برخی رسانه ها نوشته اند که قیمت گوشت در ایران چند برابر قیمت گوشت در برخی کشورهاست. تحلیلگران اقتصادی می‌گویند برای کاهش قیمت گوشت قرمز ابتدا باید قیمت دام کاهش پیدا کند. در روزهای اخیر قیمت مرغ کاهش پیدا کرده و مردم امیدوارند که قیمت گوشت قرمز نیز ارزان شود. تازه ترین خبرها درباره قیمت گوشت قرمز را در ادامه می‌خوانید.

با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی وزارت جهاد کشاورزی در راستای تنظیم بازار گوشت، مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار از کاهش قیمت گوشت گوساله در میادین خبر داد.

ایوب فصاحت با اشاره به کاهش قیمت گوشت گوساله در میادین میوه و تره بار گفت:  از امروز لاشه گوساله برای تعادل بخشی در میادین میوه و تره بار توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: قیمت قبلی ران گوساله ۲۹۸ هزار و ۳۰۰ تومان بود که با تامین صورت گرفته قیمت آن به ۲۶۵ هزار تومان کاهش پیدا کرده است.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: قیمت با تناسب بازار و گذشت زمان کاهش بیشتری نیز پیدا می‌کند تا به قیمت عادلانه برای مصرف کننده برسد.

قائم مقام وزیر جهادکشاورزی گفت: تولید قراردادی و افزایش ظرفیت تولید گوشت قرمز به عنوان محورهای اصلی در حوزه کاری وزارت جهاد دنبال می‌شود که تقریبا سه الی چهار هفته آینده هم اولین نتایج این فرآیند مشخص خواهد شد.

همچنین علیرضا پیمان پاک قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی نیز گفت: اکنون قیمت هر کیلوگرم لاشه تنظیم بازاری حدود ۲۶۰ تا ۲۷۰ هزار تومان و نرخ هر کیلوگرم گوشت ران و سردست تنظیم بازاری زیر ۳۹۰ هزار تومان است و سایر قطعات بر اساس قیمت‌گذاری معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی تعیین شده و به فروش می‌رسد.

وی افزود: لاشه‌ها بر اساس کیفیت، قطعه‌بندی می‌شود. تعیین قیمت تنظیم بازاری هر قطعه یک فرمولی دارد که گران‌ترین و با کیفیت‌ترین قطعات که ران و سردست است، حداکثر به نرخ ۳۹۰ هزار تومان در بسته‌بندی به فروش می‌رسد. البته قیمت در میادین میوه و تره‌بار به دلیل عرضه غیرقطعه‌بندی، حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان از محصول قطعه‌بندی ارزانتر است.

به گفته وی، وزارت جهاد کشاورزی تلاش دارد طی یکی دو هفته آینده، میزان واردات گوشت گوساله گرم وارداتی را به ۱۵۰ تن در روز افزایش دهد.

قیمت گوشت قرمز

انتظار کاهش قیمت گوشت قرمز در ماه‌ آبان

رییس شورای تامین دام به رکود در بازار گوشت قرمز نیز اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به سیاستگذاری های اخیر در تامین گوشت قرمز از محل واردات، گوشت منجمد با حجم بالایی در کشور موجود است که در ثبات قیمت آن تاثیر داشته است زیرا مدتی است که شاهد افزایش قیمت گوشت نیستیم.

پوریان درخصوص اینکه چرا با توجه به حجم واردات قیمت این محصول در بازار کاهش محسوسی نداشته است، گفت: برخی فروشندگان به شکل خودسرانه قیمت‌هایی برای عرضه گوشت قرمز در بازار اعلام می کنند، اما این قیمت ها واقعی نیست بلکه نرخ واقعی هر کیلوگرم گوشت قرمز گوسفندی و گوساله برای مصرف کنندگان باید در محدوده ۴۰۰ هزار تومان باشد و نرخ های بیش از این به طور حتم کاذب است.

وی بر این باور است که گوشت وارداتی با حجم گسترده در حال تامین است تا کشور کمبودی در این زمینه نداشته باشد که البته به نسبت تامین این محصول تقاضا برای آن نیز زیاد است. بنابراین دولت تلاش دارد با تامین و عرضه مناسب گوشت گوسفندی و گوساله از محل واردات، علاوه بر حفظ ذخایر داخلی موجب تنظیم بازار این محصول شود.

رییس شورای تامین دام کشور افزود: اکنون بخش عمده گوشت وارداتی گرم و منجمد در بخش های خاص از جمله مراکز دولتی و درمانی و فروشگاه های زنجیره ای و شرکت های بسته بندی عرضه می شود که بیشتر آنها مربوط به استان تهران است و به برخی استان ها تخصیص داده نمی شود، در حالی که برای تنظیم بازار این محصول باید گوشت گوسفندی و گوساله به طور گسترده و مستمر در بطن بازار عرضه شود تا قیمت ها روند کاهشی به خود بگیرند تا جلوی گران‌فروشی برخی گرفته شود.

وی درباره بازار گوشت قرمز در ماه های آینده گفت: دولت برای حفظ ذخایر و تامین بازار داخلی، واردات گوشت گرم و منجمد را همچنان در دستور کار دارد و با وجود مشکلات عدیده دام زنده و گوشت قرمز داخلی نیز در حال تولید است؛ بنابراین در ماه های آینده با مشکلی در این بخش روبه‌رو نخواهیم شد.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار