قیمت مرغ| افزایش قیمت مرغ| قیمت مرغ امروز

قیمت مرغ تحقیر شد! | قیمت مرغ ارزان‌تر از نرخ مصوب در بازار | علت ریزش شدید قیمت مرغ

قیمت مرغ در بازار به شدت کاهش یافته و در برخی مناطق کشور به کمتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود.

قیمت مرغ تحقیر شد! | قیمت مرغ ارزان‌تر از نرخ مصوب در بازار | علت ریزش شدید قیمت مرغ

خبرملت: در روزهای اخیر قیمت مرغ به کاهش پیدا کرده است. قیمت مرغ مصوب به ازای هر کیلوگرم ۷۳ هزار تومان اعلام شده است. دولت به گرانفروشان تذکر داده که بالاتر از قیمت مصوب قیمت گذاری نکنند و همچنین به مردم گفته قیمت مرغ بیش از۷۳ هزار تومان را خریداری نکنند. مدیر کل بازرسی جهاد کشاورزی به مردم گفته اگر مشاهده کردند که جایی قیمت مرغ را بالاتر از قیمت مصوب عرضه می کند با شماره ۱۲۴ تماس بگیرند تا با گرانفروشها برخورد شود. تازه ترین خبر درباره قیمت مرغ را در ادامه از خبر ملت می خوانید.

دست‌اندرکاران صنعت طیور می‌گویند با توجه به سیاست‌های وزارت جهاد در ارتباط با واردات تخم‌مرغ نطفه‌دار و افزایش جوجه‌ریزی‌ها، تولید مرغ مازاد بر نیاز کشور بوده و این بازار به آرامش رسیده است.

بنابر آمار اعلامی روند جوجه‌ریزی از ابتدای اردیبهشت همراه با واردات تخم‌مرغ نطفه‌دار افزایشی بود که این موضوع در کنار بازگشت واحدهای مرغداری غیرفعال به چرخه تولید و واردات مرغ زمینه را برای ایجاد آرامش و تعادل در بازار مرغ فراهم کرد.

علی رغم آنکه قیمت مرغ در ماه های اخیر به بالای ۱۰۰ هزار تومان رسیده بود، اما با سیاست های وزارت جهاد کشاورزی در شرایط کنونی به کمتر از نرخ مصوب رسیده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بررسی های میدانی از سطح بازار نشان می دهد که قیمت کنونی مرغ در مغازه ها ۷۰ تا ۷۳ هزار تومان است که با روند جوجه ریزی ها، بسیاری از کارشناسان صنعت طیور اذعان می کنند که در صورت عدم ورود پشتیبانی به امر خرید، قیمت مرغ بازهم کاهشی خواهد بود.

با وجود پتانسیل صنعت مرغداری ایران در سنوات گذشته جایگاه هفتم تولید در دنیا را به خود اختصاص داده بود که در شرایط کنونی با اعمال حمایت لازم در هیچ مقطعی از سال نه تنها نیازی به واردات مرغ نداریم، بلکه امکان صادرات حداقل یک میلیون تن مرغ مازاد به بازارهای هدف وجود دارد.

در همین رابطه چندی پیش نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی گفت: با جوجه ریزی ماهانه ۱۳۰ میلیون قطعه، نیاز بازار مرغ به طور قطعی تامین می شود.

نیکبخت می گوید: میزان جوجه ریزی های اخیر در ۱۲ ماه گذشته بی سابقه است و دغدغه وزارت جهاد تامین به موقع نهاده و بالابردن سقف جوجه ریزی است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در تامین گوشت مرغ و گوشت قرمز برای جمعیت ۸۶ میلیونی امکان اینکه تمامی نیازها از بیرون تامین شود، وجود ندارد. به همین خاطر اساس کار خود را بر تولید داخل گذاشته ایم.

طبق آمارهای وزارت جهاد کشاورزی سالانه ۲ تا ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن مرغ در کشور مورد نیاز است، درحالیکه پتانسیل و ظرفیت صنعت از ۳ میلیون تن هم فراتر می رود.

قیمت مرغ

قیمت مرغ کمتر از نرخ مصوب در بازار 

آقای علی ابراهیمی مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: بنابر آمار در تیر ۱۳۲ میلیون قطعه و مرداد ۱۳۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تن قطعه جوجه ریزی صورت گرفته است و پیش بینی می شود که در شهریور به ۱۳۰ میلیون قطعه برسد‌.

به گفته او، با توجه به افزایش جوجه ریزی از پشتیبانی امور دام تقاضا شده که مرغ مازاد را از سطح بازار جمع آوری کنند تا شاهد کاهش قیمت نباشیم چراکه استمرار زیان مرغداران منجر به کاهش جوجه ریزی می شود.

ابراهیمی ادامه داد: در شرایط کنونی پشتیبانی امور دام بصورت جدی باید وارد بازار شود و همواره اقدام به جمع آوری و ذخیره سازی مرغ از سطح بازار کند.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران با بیان اینکه پتانسیل صنعت مرغداری بیش از ۳ میلیون تن است، گفت: گرچه آمار رسمی در خصوص سرانه مصرف نداریم، اما طبق آمار اعلامی سرانه مصرف مرغ به ازای هر نفر ۲۴ تا ۲۵ کیلوست که براین اساس مصرف سالانه مرغ ۲ میلیون تا ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن است.

به گفته او، گرچه در خصوص تولید مرغ گوشتی تنها از لحاظ تامین جوجه و نهاده دامی وابستگی داریم ، اما با تامین و تدارک به موقع نهاده نه تنها در هیچ مقطعی نیاز به واردات مرغ نداریم، بلکه پتانسیل صادرات وجود دارد.

ابراهیمی تولید ماهیانه مرغ را ۲۱۰ تا ۲۵۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: با توجه به سرانه مصرف، ماهانه ۲۰۰ تا ۲۲۰ هزار تن گوشت مرغ مورد نیاز است.

او نرخ کنونی هرکیلو مرغ زنده درب مرغداری را ۴۸ تا ۵۲ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به مازاد تولید و عرضه، مرغ کماکان کمتر از قیمت تمام شده تولید و مصوب در بازار عرضه می شود.

قیمت مرغ

اعلام دلیل ارزانی قیمت مرغ

آقای مهدی یوسف خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۵۰ تا ۵۲ هزار تومان و مرغ گرم ۷۴ تا ۷۵ هزار تومان و در برخی مغازه ها حداکثر ۷۸ هزار تومان عرضه شود.

به گفته او، برآوردها حاکی از آن است که جوجه ریزی شهریور به ۱۴۰ میلیون قطعه برسد که این میزان مازاد بر نیاز کشور است.

یوسف خانی حداکثر جوجه ریزی ماهانه و نیاز کشور را ۱۰۰ میلیون قطعه اعلام کرد و افزود: بنابر جوجه ریزی صورت گرفته، استحصال گوشت مرغ ۴۰ هزارتن مازاد بر نیاز کشور است.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی با بیان اینکه نیازی به واردات مرغ نداریم، گفت: با توجه به واردات مرغ و ذخیره سازی در انبارها، کمبودی در عرضه نداریم.

او ادامه داد: با توجه به پتانسیل صنعت مرغداری، در صورت حمایت از مرغداران و تامین به موقع نهاده های دامی نه تنها نیازی به واردات مرغ نداریم، بلکه پتانسیل صادرات وجود دارد.

یوسف خانی گفت: با توجه به مازاد عرضه در برابر تقاضا، نرخ کنونی مرغ به کمتر از قیمت مصوب در بازار رسیده است که بنابر جوجه ریزی صورت گرفته پیش بینی می شود که تا پایان مهر ماه قیمت مرغ نوسانی نداشته باشد.

قیمت مرغ

کاهش قیمت مرغ زنده

گزارش‌ها خبر از کاهش قیمت مرغ در بازار می‌دهد. طبق گزارش‌هایی که داریم با تولیدی که اتفاق افتاده است قیمت مرغ زنده رو به کاهش است.

علی ابراهیمی در مورد قیمت مرغ زنده بیان کرد: بر اساس گزارش‌ها قیمت مرغ زنده که به ۶۴ هزار تومان هم رسیده بود در حال حاضر تا ۵۱ هزار تومان هم کاهش یافته است.

ابراهیمی ادامه داد: روند کاهش قیمت مرغ در بازار تهران چند روز است که آغاز شده، در برخی استان‌ها اما به علت فاصله جغرافیایی قیمت‌ها هنوز کاهشی نشده ولی در کل روند قیمت مرغ در حال عادی شدن است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور در مورد وضعیت تولید مرغ و جوجه‌ریزی بیان کرد: جوجه‌ریزی‌ای که در تیرماه انجام شده است ۱۳۲ میلیون قطعه بوده است، در مورد جوجه‌ریزی در مردادماه چون هنوز ماه تمام نشده، نمی‌توان آماری داد اما پیش‌بینی می‌کنیم که جوجه‌ریزی در مردادماه از تیرماه هم بیشتر شود.

ابراهیمی ادامه داد: بر این اساس پیش‌بینی می‌کنیم در شهریورماه قیمت‌ها از قیمت‌های فعلی هم کاهشی‌تر شود.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار