حقوق بازنشستگان| افزایش حقوق بازنشستگان| حقوق بازنشستگان 1402

حقوق بازنشستگان صدای مجلس را درآورد | حقوق بازنشستگان ۹۰ درصد حقوق کارمندان می‌شود؟ | بازنشستگان فقط ۱۰ روز پول دارند!!

بحث کم بودن حقوق بازنشستگان این روزها دوباره داغ شده و حتی صدای نمایندگان مجلس را هم درآورده است.

حقوق بازنشستگان صدای مجلس را درآورد | حقوق بازنشستگان ۹۰ درصد حقوق کارمندان می‌شود؟ | بازنشستگان فقط ۱۰ روز پول دارند!!

 

خبرملت: حقوق بازنشستگان برای خردادماه در روزهای اخیر به حساب بازنشستگان واریز شد. علیرغم افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۲، بسیاری برخی از آنها می‌گویند حقوقشان کفاف حدود ۱۰ روز زندگی در یک ماه را می دهد. دولت وعده داده که طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان را اجرایی کند. همسان سازی حقوق بازنشستگان می تواند تاثیر قابل توجهی روی میزان دریافتی بازنشستگان بگذارد. تازه ترین خبر درباره حقوق بازنشستگان را در ادامه از خبرملت بخوانید.

نماینده مردم کاشمر با انتقاد از حقوق کم بازنشستگان گفت: حقوق بازنشستگان کفاف ۱۰ روز زندگی آنها را هم نمی‌دهد.

جواد نیک‌بین نماینده مردم کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ در نشست علنی چهارشنبه ۲۲ شهریورماه مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی در خصوص عدم اجرای بخش زیادی از  قوانین مصوب مجلس توسط دولت، گفت: موضوعات و قوانینی که در مجلس شورای اسلامی مصوب و در شورای نگهبان تأیید می‌شود، دولت بخش زیادی از آن را اجرا نمی‌کند.

وی افزود: همسان‌سازی حقوق کارمندان لشکری و کشوری یکی از همین موارد است بگونه‌ای که اگر از بازنشستگان و کارمندان سپاه، نیروی انتظامی و ارتش میزان حقوقشان را سوال کنید خودتان متوجه این مسئله خواهید شد. 

نماینده کاشمر و بردسکن در مجلس با اشاره به اینکه حقوق بازنشستگان کفاف ۱۰ روز زندگی آنها را هم نمی‌دهد، بیان کرد: بر اساس قانون مصوب در مجلس شورای اسلامی، حقوق بازنشستگان باید ۹۰ درصد حقوق کارمندان شود زیرا بودجه این موضوع نیز مشخص شده است. بنابراین اگر دولت اجرا نمی‌کند حداقل به مردم توضیح دهد که دلایل اجرایی نشدن آن چیست.

حجت الاسلام نیک بین ضمن اشاره به تصویب موضوع شفافیت در مجلس شورای اسلامی، افزود: با وجود اینکه برای بررسی شفافیت ماه‌ها کار کارشناسی انجام گرفت و ۱۷۸ نفر از نمایندگان آن را امضا و در نهایت شورای نگهبان نیز موضوع شفافیت را تأیید کرد اما در مجمع تشخیص مصلحت نظام مانده است.

وی ضمن اعتراض نسبت به عدم اجرای موضوع شفافیت در مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: زودتر کار را انجام دهید تا مردم از بلاتکلیفی درآیند و این قانونی که نقطه اوج مجلس بوده به پاشنه آشیل تبدیل نشود.

نماینده مردم کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ در مجلس با بیان اینکه واردات خودرو موجب رفاه، ارزآوری و اشتغال می‌شود، گفت: اگر دولت می‌خواهد رفاه مردم تأمین شود باید قوانین مصوب مجلس را اجرا کند و در صورت عدم اجرا باید دلایل آن را نیز بیان کند تا اصلاحات لازم انجام شود.

حقوق بازنشستگان

گلایه نماینده مجلس از تضییع در حقوق بازنشستگان

نماینده نیشابور در مجلس، گفت: دولت باید تبعیض نسبت به حقوق افراد شاغل و بازنشسته را از بین ببرد و حقوق یک بازنشسته حداقل ۸۰ تا ۹۰ درصد از حقوق فرد شاغل باشد.

احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، ضمن تاکید بر همسان‌سازی حقوق بازنشستگان‌، گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی و تورم موجود بازنشستگان از لحاظ معیشتی تحت فشار هستند و ضروریست که حقوق این قشر متناسب و همسان‌سازی شود.

وی با بیان اینکه مجلس و کمسیون برنامه و بودجه پیگیر همسان سازی حقوق بازنشستگان است،  گفت: متاسفانه به دلایل مختلف این موضوع تاکنون محقق نشده است که با توجه به شرایط اقتصادی لازم است تا در برنامه هفتم که فرصتی مناسب است این امر صورت بگیرد.

حقوق بازنشستگان

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه یک شخص بازنشسته پس از 30 سال خدمت، باید حقوقی دریافت کند که تامین کننده زندگی بازنشستگی وی باشد، افزود: عادلانه نیست که شخص بازنشسته نیمی از حقوق افراد شاغل را دریافت کند لذا در کمیسیون برنامه و بودجه در تلاش هستیم که حقوق بازنشستگان در هر دستگاهی معادل 80 تا 90 درصد شاغلان هم رتبه باشد.

ارکانی با بیان اینکه به مرور زمان حقوق بازنشستگان با شاغلان مشابه دستگاهی که بازنشست شده‌اند، فاصله پیدا کرده است، اظهار کرد: مبنای متناسب و همسان‌سازی، تناسب در حقوق دریافتی افراد شاغل و بازنشستگان دستگاه‌های مشابه است.

نماینده نیشابور در مجلس گفت: لذا ضروریست که دولت با اقداماتی تبعیض به وجود آمده نسبت به حقوق افراد شاغل و بازنشسته را از بین ببرد و به این مسئله توجه کند و شرایطی را فراهم کند که حقوق فرد بازنشسته حداقل 80 تا 90 درصد از حقوق فرد شاغل باشد.

 

آغاز واریز حقوق بازنشستگان

واریز حقوق شهریورماه بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی از بیست‌ماه این ماه آغاز شده است.

واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی براساس حروف الفبا از20 شهریورماه آغاز و تا تاریخ 31 شهریورماه به پایان خواهد رسید.

1111

 

خطر کاهش حقوق بازنشستگان رفع شد 

پیشنهاد دولت برای نحوه محاسبه حقوق بازنشستگی بر اساس میانگین ۵ سال آخر خدمت که باعث می‌شد حقوق آنها به طرز محسوسی کاهش پیدا کند توسط مجلس رد شد.

 عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور توضیحاتی درباره آخرین مصوبات اعضای این کمیسیون درباره سنوات و حقوق بازنشستگان ارائه کرد.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور در توضیح مصوبه این کمیسیون درباره محاسبه سنوات و حقوق بازنشستگی، گفت: در ماده ۲۹ لایحه برنامه هفتم به تغییر در نحوه محاسبه سنوات حقوق بازنشستگی اشاره شده بود که در جلسات کمیسیون به صورت کامل به آن پرداخته شد.

 

کریم حسینی درباره این بند از لایحه برنامه گفت: پیشنهاد دولت برای نحوه محاسبه حقوق بازنشستگی بر اساس میانگین ۵ سال آخر خدمت بود که اعضای کمیسیون ماده واحده مذکور را حذف کردند بنابراین وضعیت فعلی درباره محاسبه حقوق بازنشستگی براساس میانگین دو سال آخر برقرار خواهد بود.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه همچنین بیان کرد: دولت در بندی سهم خود از پرداخت حق بیمه را کاهش و سهم بیمه شده را افزایش داده بود که اعضای کمیسیون با اکثریت آرا این بند را نیز حذف کردند.

حسینی اضافه کرد: موضوع دیگر که در کمیسیون لایحه برنامه به آن توجه و درباره آن بحث و تبادل نظر شد موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان است که با توجه به اینکه اعضا نظرات مختلفی داشتند و اینکه ظرف چند روز آینده هم سایر نمایندگان می‌توانند نظرات خود را درباره گزارش کمسیون تلفیق و همچنین موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان، مطرح کنند لذا تصمیم گیری و جمع بندی نهایی در این باره در جلسه علنی و زمان بررسی جزئیات لایحه صورت خواهد گرفت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه نمایندگان مجلس تلاش می‌کند مصوبات را به نفع مردم و به ویژه اقشار ضعیف و کم درآمد اصلاح کند، تاکید کرد: مفادی که در کمیسیون در حوزه مربوط به بازنشستگان تصویب شده بسیاری از نگرانی‌های این قشر را برطرف خواهد کرد.

 

حقوق بازنشستگان

همسان سازی حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از تصویب موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی در کمیسیون متبوع خود خبر داد.

حمیدرضا حاجی بابایی گفت: همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی در کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس مصوب شد.

وی افزود: براساس تنفیذ مواد ۱۲ و۳۰ برنامه ششم توسعه دربرنامه هفتم، دولت مکلف است بدهی‌های خود را به تامین اجتماعی در طی برنامه هفتم پرداخت نماید.

 

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: با استهلاک بدهی‌های دولت ضمن ایجاد عدالت در حقوق و مزایای کارکنان تامین اجتماعی، اعم از شاغلین و بازنشستگان، باید همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز اجرایی شود.

رئیس کمیسیون برنامه وبودجه ومحاسبات مجلس در تبیین این موضوع اضافه کرد: از طرفی همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری حقی است اجتناب ناپذیر که وظیفه مجلس و دولت انقلابی است.

وی اظهارکرد: واقعیت آن است که در شرایط کنونی حال بازنشستگان خوب نیست و صرفا فقط با شعار این مساله حل شدنی نیست.

حاجی بابایی با اظهار تاسف از به بن بست رسیدن نظام هماهنگ پرداخت بیان کرد: دولت باید پیشنهاد خود را در مورد نظام هماهنگ عادلانه بصورت لایحه به مجلس ارائه کند.

 

حاجی بابایی با اشاره به رویکرد عدالت محورانه دولت سیزدهم تاکید کرد: برای توسعه عدالت اجتماعی و رفع مشکل کارکنان شاغل و بازنشسته برنامه نظام پرداخت از وضعیت کنونی به سوی عدالت محوری هدایت خواهد شد، که بتوانیم شاهد عدالت در پرداختی‌ها باشیم.

حقوق بازنشستگان

وی تاکید کرد: احساس تبعیض بیش از مشکلات معیشتی کارکنان دولت را رنج می‌دهد، این رویکرد می‌تواند شادی و نشاط و امید آفرینی که از تاکیدات مقام معظم رهبری است را در میان کارکنان دولت و بازنشستگان جاری سازد.

رئیس کمیسیون برنامه وبودجه و محاسبات مجلس گفت: جایگاه کارکنان دولت در جهش تولید و مهار تورم را نمی‌توان نادیده گرفت، با رضایت شغلی کارکنان شاغل و بازنشسته انگیزه آن‌ها در انجام وظایف خطیر شغلی افزایش خواهد یافت و به یاری خدا شاهد تحقق اهداف پیش بینی شده در این حوزه خواهیم بود.

خبر خوش مدیرعامل صندوق بازنشستگی درباره حقوق بازنشستگان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، از تسویه مطالبات متناسب سازی حقوق بازنشستگان تا قبل از شهریورماه و انجام رتبه‌بندی معلمان و اجرای مطالبات فرهنگیان بازنشسته در مرداد ماه خبر داد.

نعمت‌الله ترکی در جشن بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان، اظهار کرد: تا سال ۹۹ بخشی از متناسب سازی حقوق بازنشستگان انجام شد و مطالبات باقی مانده مربوط به شش ماهه دوم سال ۹۹ است. مطالبات سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ نیز در برنامه ما است تا قبل از شهریور ماه آن را تسویه کنیم.

وی با بیان اینکه حدود یک میلیون نفر از بازنشستگان جزو فرهیختگان آموزش و پرورش محسوب می شوند، توضیح داد: رتبه بندی معلمان از سال ۱۴۰۰ شروع شد. حدود ۶۷۲ هزار نفر در این امر مطالبات خود را دریافت کرده‌اند.

ترکی ادامه داد: دو سه گروه از رتبه‌بندی مانده‌اند که بخشی از آنها یعنی ۵۳ هزار نفر مربوط به سال ۱۴۰۰ و ۶۳ هزار نفر مربوط به سال ۱۴۰۱ می‌شوند. در سال جاری نیز از شهریور ماه ۸۰ هزار نفر در آموزش و پرورش بازنشسته خواهند شد که مطالبات اینها مانده است.

حقوق بازنشستگان

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری، عنوان کرد: هم وزیر آموزش و پرورش و هم سازمان برنامه قول داده‌اند در مرداد ماه رتبه بندی انجام و مطالبات بازنشستگان آموزش و پرورش اجرایی می‌شود. در خصوص مطالبات بازنشستگان دانشگاه علوم ‌پزشکی نیز که در کش و قوس‌های سالهای ۹۷ تا ۹۹ بودند، در اسفند سال ۱۴۰۱ این امر اجرایی شد. افزایش ۱.۱۵ در این امر انجام شد، احکام صادر شد و تا قبل شهریور ماه امسال معوقات پرداخت می‌شود.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار