پیش فروش ایران خودرو | آغاز پیش فروش ایران خودرو

اسامی برندگان پیش فروش ایران خودرو اعلام شد | ثبت نام کنندگان پیش فروش ایران خودرو بخوانند

ایران خودرو زمان قرعه کشی طرح پیش فروش عادی و ویژه مادران شامل تارا دستی، تارا اتوماتیک، دنا پلاس اتوماتیک و دنا پلاس توربو در اردیبهشت 1401 را اعلام کرد.

اسامی برندگان پیش فروش ایران خودرو اعلام شد | ثبت نام کنندگان پیش فروش ایران خودرو بخوانند

پیش فروش ایران خودرو خودرو یکی دیگر از طرح های عرض محصولات توسط شرکت های خودرو سازی است. شرکت های خودرو سازی ایرانی مانند سایپا، ایران خودرو و ... به صورت دوره ای طرح های پیش فروش ایران خودرو و یا سایر طرح ها را برای تعداد محدودی از محصولات خود ارائه می دهند. در پیش فروش ایران خودرو، در اطلاعیه ای محصولات قابل خریداری در طرح پیش فروش ایران خودرو اعلام می شود؛ همچنین مبلغ اولیه جهت پرداخت نیز اطلاع رسانی می شود. امروز چهارمین مرحله از فروش ایران خودرو آغاز شده است و تا پنجشنبه مورخ یکم اردیبهشت ماه نیز فرصت باقی است؛ جزئیات خبر را در ادامه مطالعه نمایید.

ایران خودرو زمان قرعه کشی طرح پیش فروش عادی و ویژه مادران شامل تارا دستی، تارا اتوماتیک، دنا پلاس اتوماتیک و دنا پلاس توربو در اردیبهشت 1401 را اعلام کرد.

زمان قرعه کشی طرح پیش فروش ایران خودرو عادی و ویژه مادران/ تارا دستی، تارا اتوماتیک، دنا پلاس اتوماتیک و دنا پلاس توربو

جی پلاس، گروه خودروسازی ایران خودرو طرح جدید پیش فروش محصولات خود را به روش قرعه کشی از روز سه شنبه 6 اردیبهشت ماه 1401 آغاز شد و تا پایان روز گذشته 8 اردیبهشت 1401 ادامه داشت.

در این طرح 4 محصول تارا دستی، تارا اتوماتیک، دنا پلاس اتوماتیک و دنا پلاس توربو ارائه شده است.

زمان قرعه کشی این طرح 10 اردیبهشت 1401 است.

شرایط طرح پیش فروش عادی و مادران ایران خودرو؛

پیش فروش ایران خودرو

کاهش شانس برنده شدن درپیش فروش ایران خودرو

فروش فوق‌العاده ایران خودرو اخیرا با استقبال پنج میلیون نفر روبه‌رو شد. از بین این متقاضیان تنها اسم هشت هزار نفر به‌عنوان برنده قرعه‌کشی بیرون می‌آید.

این یعنی شانس برنده شدن کمتر از دو دهم درصد خواهد بود. پارس سال TU5 با ۲.۵ میلیون نفر متقاضی، بیشترین درخواست را داشت، در صورتی که فقط ۱۵۰۰ دستگاه از آن در این طرح عرضه خواهد شد. بدین ترتیب شانس برنده شدن پارس سال TU5، یک به ۱۷۰۰ است.

نکات مهم در پیش فروش ایران خودرو

آبان 1400: اگر پیگیر شرایط فروش ایران خودرو  باشید، حتما این نکته را می‌دانید که این شرکت از آبانماه 1400، پیش فروش مشارکتی محصولاتش را بعد از مدت‌ها توقف، مجددا از سرگرفته است. اما درباره پیش فروش مشارکتی، باید دو نکته مهم را بدانید: 

سند خودرو، در رهن نیست.

موعد تحویل خودرو می‌تواند از 13 ماه تا 36 ماه متغییر باشد. این درحالی است که در پیش فروش عادی، حداکثر زمان تحویل خودروها 12 ماهه است.

برهمین اساس، ایران خودرو از آبانماه 1400 تصمیم گرفته تا هر ماه، حدود 15% از ظرفیت تولیداتش را در قالب پیش فروش مشارکتی، در اختیار خریداران قرار دهد. البته میزان عرضه خودرو از طریق پیش فروش مشارکتی ایران خودرو، وابسته به سقف مجوزهای کمیته خودرو و برنامه تولید ایران خودروست و ممکن است با تغییراتی همراه باشد.

طرح جدید پیش فروش ایران خودرو

طرح پیش فروش عادی (با موعد تحویل حداکثر 1ماهه) برخی محصولات شرکت ایران خودرو (با روش قرعه کشی) و مطابق جدول ذیل از روز سه شنبه مورخ 1401/01/23 شروع و تا پایان روز پنجشنبه مورخ 1401/01/25 ادامه خواهد داشت.

تمامی شرایط و ضوابط قرعه کشی در این بخشنامه اجرا خواهد شد.

ایران‌ خودرو، هشت محصول خود را در طرح پیش فروش یک ساله و در قالب دو بخش‌نامه پیش فروش و حمایت از خانواده و جوانی جمعیت عرضه می‌کند.

در این دو بخش‌نامه، محصولات تارا دستی و اتوماتیک، ۲۰۷ دستی با سقف شیشه‌ای، راناپلاس، سورن پلاس، دناپلاس توربوشارژ دستی مجهز به گیربکس شش سرعته، دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک و ۲۰۷ اتوماتیک دو رنگ با موعد تحویل حداکثر یک ساله عرضه می‌شود.

مشتریان نهایی از طریق قرعه‌کشی با حضور نمایندگان نهادهای نظارتی در روز شنبه ۲۷ فروردین‌ماه مشخص خواهند شد.

حذف قرعه‌کشی و پیش فروش ایران خودور محقق می‌شود؟

آیا با وجود این تعداد متقاضی برای خرید خودرو، شرکت‌های خودروسازی توان حذف قرعه‌کشی را دارند؟

فربد زاوه، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: همه افرادی که در طرح‌های فروش و قرعه‌کشی ثبت‌نام می‌کنند متقاضی خرید خودرو نیستند.

او افزود: این طرح‌های فروش، مانند لاتاری است. افراد برای سود و رانتی که در این طرح‌ها وجود دارد ثبت‌نام می‌کنند. در این لاتاری، گاهی خودرو به دست مصرف‌کننده واقعی و گاهی به دست دلالان می‌رسد.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: اگر تغییری در روند قیمت‌گذاری خودروها ایجاد نشود و فاصله قیمت خودرو در کارخانه و بازار کاهش نیابد، امکان حذف قرعه‌کشی وجود ندارد.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار